To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Przydusza przy odpalaniu...

Marcin_25 - 01-11-2009, 10:53
Temat postu: [Cari 1.9TD] Przydusza przy odpalaniu...
Witam mam problem Carisma 1.9 TD 2000r. przy odpalaniu zimnego silnika auto tak jakby przyduszało to jest dosłownie 1-2 sekund i zaraz chodzi normalnie a czasem odpali normalnie przy takim odpaleniu zakopci lekko na niebiesko myślałem że to świece ale sprawdziłem i są ok. (przebieg na świecach ok. 7000km) dowiedziałem się że może któryś pompowtrys lekko leje i dlatego się tak dzieje. Pytanie przy jakim stanie licznika sie powino wymienić pompowtrysk czy wogóle się to wymienia jak tak to jak sprawdzić który jest zły a który dobry.
robertdg - 01-11-2009, 11:06

Marcin_25, bez stolu probierczego nie sprawdzisz pompowtrysku, polecam udac sie do serwisu Bosch w Kobiorze u Śmietany, ewentualnie Bosch w Piekarach Śląskich, ostatecznie regeneracja MotoMaximus Ruda Śląska, bez sprawdzenia trudno okreslic cokolwiek.

Pozdrawiam

Marcin_25 - 01-11-2009, 11:18

OK. dzięki za informacje a wiesz może jaki byłby koszt regeneracji i czy lepiej regenerować czy kupić jakiś używane.
robertdg - 01-11-2009, 11:19

Edit małe sprostowanie, jezeli masz wersje DiD to nie masz pompowtryskiwaczy tylko wtrysk bezposredni typu CommonRail, czyli pompa wysokiego cisnienia, nastepnie listwa paliwowa a na koncy podlaczone do listwy wtryskiwacze, sterowanie za posrednictwem komputera wtrysku.

Ponadto nie ma reguly co do wymiany wtrysku przy danym przebiegu, te wtryskiwacze powinny spokojnie przelatac w granicach 300 000, zalezne to jest jednak od jakosci paliwa i czestosci wymiany filtrow, mogla Ci sie takze wypalic uszczelka pod wtryskiwaczem.

Ponawiam jednak ostatnia odpowiedz bez sprawdzenia nic sie nie wyduka, moga byc tylko sugestje

czester_ - 01-11-2009, 11:21

Byłem ostatnio u mechanika z tym samym problemem. Podejżewałem że świeca jakaś nie działa a okazało się że wszystko jest w pożądku. Przyczyna była prosta, za niska temperatura w silniku.
Okazało się ze jak w TD gaśnie kontrolka od świec to one dalej się palą! Gdy zgaśnie nie zapalaj auta a przysłuchaj się dokładnie. Po 10sec usłyszysz cyknięcie i diody troche mocniej zaczną świecić. Wtedy odpal auto i powinno być ok.
Daj znać czy to to;)

robertdg - 01-11-2009, 11:23

Marcin_25, jezeli robic u Śmietany to regeneracja, budowa nie jest skomplikowana, a fachowców ma dobrych od diesla, daleko do niego nie masz, mozesz takze uderzyc do Piekar, ale sa troszke drozsi, jak mialem problem z Volvem V70, ciezkie odpalanie po dluzszym postoju, Śmietana rozwiazal go w jeden dzien i kwota 320zł, najlepiej przedzwonić i sie dowiedziec, kazdy diesel ma inna cene części serwisowych, dlatego trudno to określic, robocizna może kosztować 200zł, a ile części? Jak chcesz napisz na PW podam numer kontaktowy do Śmietany, uprzedzam terminy trzeba ustalac z 2tyg wyprzedzeniem.
Marcin_25 - 01-11-2009, 11:27

ok. sprawdze to w nocy było -1 teraz jest 1 stopien temeratury więc sprawdze tak jak opisujesz. dzięki.
pawelsonx - 01-11-2009, 11:37

Jedno sprostowanie w silniku f8qt nie ma pompowtryskiwaczy (pompowtryskiwacze stosuje vag w swoich silnikach 1.9tdi ale ostatnio przeszedł na commonrail 2.0tdi) Co do serwisu bosch spytaj się czy diagnozują i naprawiają osprzęt lucasa bo ten silnik taki posiada i czy maja sprzęt żeby się tym zając.

A co do odpalania z rano i na niebiesko to może uszczelniacze zaworów przepuszczają i po długim postoju olej ścieka do cylindra i przy odpaleniu się dusi do póki to nie przepali.

Co do lejącego wtrysku to raczej kopcił by na czarno lub podchodził w brąz

Marcin_25 - 01-11-2009, 11:50

właśnie próbowałem stał 2-3 dni i odpalił prawidłowo tak jak ma palić dlatego tak jak mówie raz zapali dobrze a więcej razy źle. np w tygodniu wyjeżdzam o 4.30 i 3 razy odpali źle a 2 razy dobrze tak to wygląda.
pawelsonx - 01-11-2009, 12:02

to pewnie wtryskiwacz.

Ale przed tym upewnij się czy czasem nie coś innego zacznij od czytania błędów kompa opis w faq. sprawdź organoleptycznie czy działa ci elektrozawór przestawiania konta wtrysku może się zacina. po przekręceniu stacyjki powinieneś słyszeć pod maską cykanie jeżeli nie ma to znaczy że zaworek nie działa

Marcin_25 - 01-11-2009, 12:05

Cykanie jest. A powiedz mi czy mógłbyś mnie naprowadzić na jakiś program do diagnozy chodzi mi o to żebym sobie mógł sam podłączyc auto do laptoa. jaki kabel i jaki pragram wiesz coś moze na ten temat...
pawelsonx - 01-11-2009, 12:15

Ja narazie diagnozuje spinaczem do papieru ale przymierzam się do kupna elm327 lub jakiś vag który da się przerobić do diagnozy cari
robertdg - 01-11-2009, 15:58

Marcin_25, z tego co sie orientuje Śmietana robi Lucasa, choc szczerze powiem ze malo jest serwisów robiacych Lucasa, albo chcacych się podejmować naprawy Lucasa, prędzej znajdziesz do Delphi, ja na Twoim miejscu zadzwonilbym do Adamczyka w Piekarach i dowiedzial sie czy do tego zajrzy, jak nie to do Śmietany. MotoMaximus robi Lucasa, choć korzystałem z ich usług tylko w zakresie regenaeracji turbin, jezeli chodzi czy o Śmietane czy Adamczyka to jak dotad na nich sie nie zawiodlem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group