[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] Brak iskry po wymianie oleju
charzun - 01-11-2009, 16:05 Temat postu: [E33A 2.0] Brak iskry po wymianie oleju Witam Pewnego dnia postanowiłem wymienic olej w silniku. Wypusciłem olej, zmieniłem filtr i zalałem nowym olejem i odpaliłem silnik. Pochodził ze 30s i go zgasiłem aby uzupelnic po wypełnieniu filtra i wszystkich kanałów. Gdy chciałem go uruchomic następny raz już się nie dało. wykręciłem wszystkie świece i na żadnej niema iskry. Kontrolki przy licznikach swiecą te co zawsze świeciły. Sprawdziłem przewody, przeczyściłem aparat zapłonowy i dalej nic.. Co mogło się stac Olej chyba niema nic związanego z takim mankamentem Pozdrawiam
deejay - 01-11-2009, 16:22
Moim zdaniem pechowy zbieg okoliczności , wymiana oleju nie ma nic wspólnego z brakiem iskry , najprawdopodobniej padł ECU , dostan sie do niego i sprawdz kondensatory, to dosyć częsty problem tych Misiów , oprócz tego sprawdz moduł zapłonu znajduje sie on na kolektorze ssącym Pozdr.
charzun - 01-11-2009, 16:40
a modul nie jest w aparacie zaplonowym?? w którym miejscu sa kondensatory od ECU??
Maretzky85 - 01-11-2009, 16:58
deejay, znaczy power transistor ?
charzun, Jak chcesz pomocy to musisz być bardziej konkretny - jaki silnik masz w Galu, który rocznik ? Wtrysk czy gaźnik ?
ECU masz po prawej stronie od schowka, trzeba je rozebrać żeby sprawdzić kondensatory. W aparacie zapłonowym może być tylko czujnik halla podający informacje o położeniu wału, ale nie sądzę żeby był z tym związany.
Czy Check engine Ci się świeci ? Czy świecił się kiedykolwiek i jak się teraz zachowuje - gaśnie czy nie gaśnie ?
charzun - 01-11-2009, 17:15
Silnik 2.0 GLSi, 1992r na wtrysku, z gazem.
Check Engine się świeci tak samo jak i przed ta usterka. A nie gasnie poniewaz gdy mam pelny zbiornik gazu to nie zgasnie dopiero jak przejade okolo 150km to gasnie. Pozdro
Maretzky85 - 01-11-2009, 17:29
A jaką masz instalację gazową? Nie odpalasz na benzynie ?
charzun - 01-11-2009, 17:31
instalacja podobno sekwencja ale ja sie na tym nie znam.. A odpala zawsze na benzynie na gazie nawet sie nieda.. sam sie przelacza na gaz powyzej 2.5tys obrotow
Maretzky85 - 01-11-2009, 17:45
W takim razie Check Engine powinien gasnąć na benzynie. Spróbuj odczytać kody błędów jakie Ci wywala komputer.
charzun - 01-11-2009, 17:55
kodów nie odczytam poniewaz niedziala ta kostka.. od samego poczatku niedzialalo nawet jak z samochodem bylo wszystko ok..
Maretzky85 - 01-11-2009, 17:58
Próbowałeś diodę podłączyć ?? Po czym stwierdzasz, że nie działa ?
charzun - 01-11-2009, 18:25
diody nie ale zarówke 2,5v i nie świeci w żaden sposób. Możliwe że dioda będzie działac
deejay - 01-11-2009, 18:41
Zarówka stawia za duży opór , tylko dioda wymigasz błedy ECU , skorzystaj ze Strony Krzyżaka sporo sie dowiesz http://mitsubishifan.webpark.pl/
charzun - 01-11-2009, 18:47
a czy z kodów dowiem się dokłądnie co i jak Dowiem się tylko że jest cos z zapłonem a tyle to chyba kazdy wie Czy są jakies dokładne tabelki z kodami Pozdro
deejay - 01-11-2009, 19:23
czytaj mój post wyżej
lipa40 - 01-11-2009, 19:46
charzun napisał/a: | a czy z kodów dowiem się dokłądnie co i jak |
Kody diagnostycznych - 1992
Mitsubishi Mitsubishi
11 Heated oxygen sensor. Ogrzewany czujnika tlenu.
12 Air Flow Sensor. Air Flow Sensor.
13 Intake Air Temperature Sensor. Czujnik temperatury powietrza dolotowego.
14 Throttle Position Sensor. Throttle Position Sensor.
21 Engine Coolant Temperature Sensor. Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika.
22 Crankshaft Position Sensor. Stanowisko czujnika wału korbowego.
23 Camshaft Position Sensor. Wałek rozrządu Position Sensor.
24 Vehicle Speed Sensor. Czujnik prędkości pojazdu.
25 Barometric Pressure Sensor. Czujnik ciśnienia atmosferycznego.
31 Knock sensor. Knock sensor.
41 Injector. Injector.
42 Fuel Pump. Pompa paliwa.
43 EGR (California only). EGR (California tylko).
44 Ignition coil/Power transistor unit. Cewka zapłonowa / jednostka tranzystor mocy.
ze strony http://translate.google.p...hl%3Dpl%26lr%3D tłumacz automatyczy
|
|
|