To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

MMC Car Poland & Dilerzy Mitsubishi - Przeglądy gwarancyjne w ASO - masakra cenowa czy oszustwo?

niezawodny - 02-11-2009, 22:49
Temat postu: Przeglądy gwarancyjne w ASO - masakra cenowa czy oszustwo?
Witam,
właśnie stuknęło mi pierwsze 20.000 km i zadzwoniłem do ASO - Moto Gabra w Krakowie w celu umówienia się na pierwszy przegląd gwarancyjny.
Przedstawiciel serwisu w/w firmy, który przyjmował moje zlecenie oznajmił mi cenę za w/w usługę - 1.400,- PLN. Co ciekawe, w ogóle nie pytał mnie o to jaki mam dokładnie model samochodu (diesel czy benzyna czy LPG).
Kopara mi opadła gdy usłyszałem tą cenę bo akuratnie mam też porównywalny do mojego OutlanderaII Nissana X-Traila 2,2 Dci czyli o bardzo zbliżonej specyfikacji. W ASO Nissana - Japan Cars w Krakowie za analogiczny, mały przegląd żądają poniżej 600,- PLN czyli ponad połowę mniej!
Gdy zapytałem człowieka z Moto Gabry co tyle kosztuje ten zaczął wymieniać całą litanię materiałów w tym m.in filtr powietrza. Zerknąłem do oryginalnej książki serwisowej Mitsubishi - pisze tam jak wół - filtr powietrza wymiana co 60.000 km. Zapytawszy o to jegomościa z Moto Gabry ten zaczął bełkotać że "u nas" (czyli w Polsce) jest takie zanieczyszczenie powietrza, że filtr powietrza trzeba wymieniać co 20.000 km. Dziwne bo w Nissanie nic takiego nikt nie mówił (mam jeszcze 2 inne samochody tej marki) a powietrze jest takie same. Więc teraz się zastanawiam jakie jeszcze niepotrzebne materiały chce mi wcisnąć Moto Gabra w ramach 1-szego przeglądu gwarancyjnego.
Więc mam pytanie do wszystkich użytkowników OII; ile kosztuje was 1-szy przegląd gwarancyjny w ASO i co konkretnie jest / powinno zostać wymienione poza olejem silnikowym i filtrem oleju? Jak nie dać się oskubać naciągaczom?

bonito - 03-11-2009, 08:42

Podaję koszty przeglądu u mnie: z własnym olejem (Castrol w specyfikacji 507, czyli najlepszy, koszt 200 PLN w Norauto), przy przeglądach 20,40,60 tysięcy około 600-800 PLN (filtr kabinowy, filtr oleju, przy 40 filtr powietrza, przy 60 klocki przód). Serwis w Elblągu.
Gadki typu: "wymieniamy filtry wcześniej bo w Polsce wiadomo jakie jest paliwo/powietrze/drogi itp" kwituję śmiechem i trzymam się terminów producenta.
Oczywiście po 100 tys przebiegu rezygnuję z "przeglądów", będę jeździł (nawet do serwisu Mitsu) na wymianę konkretnych elementów.
Pozdrawiam, bonito

AW - 03-11-2009, 10:37

W Poznaniu, dealer Auto Wache, przegląd 20 tyś kosztował 850 zł, a 40 tyś 1200 zł.
rkola - 03-11-2009, 11:20

Wrocław- 1000 PLN, w tym olej 305 PLN, filtr oleju 50 PLN, filtr przeciwpyłkowy 130 PLN ( w zaokrągleniu). Liczą sobie nieźle za olej- następnym razem przyjadę ze swoim. Reszta, wydaje mi się, w normie.
mitsu00 - 03-11-2009, 11:45

Leją ci olej z beczki a liczą więcej niż jakbyś kupował w detalu:-) Ja zawsze przyjeżdżam z własnym olejem.

Pozdr.

jarekN - 03-11-2009, 12:01

w MITCAR za przegląd w zeszłym miesiącu (po 20 000) zapłaciłem 341 pln brutto

dodatkowo części własne filtr kabinowy, filtr oleju, olej, klocki razem 400 pln brutto w intercarsie

niezawodny - 03-11-2009, 17:05

jarekN napisał/a:
w MITCAR za przegląd w zeszłym miesiącu (po 20 000) zapłaciłem 341 pln brutto

dodatkowo części własne filtr kabinowy, filtr oleju, olej, klocki razem 400 pln brutto w intercarsie


A nie będą się czepiać jak przyjadę z własnym "prowiantem"?

I jeszcze jedno; jaki olej jest zalecany do Diesla 2,2?

Hubeeert - 03-11-2009, 17:10

niezawodny napisał/a:
nie będą się czepiać jak przyjadę z własnym "prowiantem"?

Niedaleko masz MOTO w Katowicach. Serwis zbiera dobre opinie - może zadzwoń?

Anonymous - 03-11-2009, 17:25

niezawodny napisał/a:
A nie będą się czepiać jak przyjadę z własnym "prowiantem"?


kazdy producent aut okresla normy ktore musza spelniac min. oleje silnikowe, jesli kupisz odpowiedni nie powinni robic problemow, malo tego UE (narazie) dopuszcza serwisowaie aut poza ASO bez utraty gwarancji, choc tego nie radzilbym praktykowac bo sa duuze problemy (w mysl przyslowia co wolno wojewodzie to nie tobie smrodzie)

Anonymous - 03-11-2009, 17:33

niezawodny napisał/a:
I jeszcze jedno; jaki olej jest zalecany do Diesla 2,2?


Ja osobiście polecam Motul 8100 ECO-CLEAN 5w-30 c2

mitsu00 - 03-11-2009, 17:46

SlaweK napisał/a:
niezawodny napisał/a:
I jeszcze jedno; jaki olej jest zalecany do Diesla 2,2?


Ja osobiście polecam Motul 8100 ECO-CLEAN 5w-30 c2


Temat wałkowany wielokrotnie. Nie ma olei lepszych i gorszych. Olej ma spełniać parametry producenta i tyle.

Pozdr.

Hiszpan - 06-11-2009, 00:58

arturro napisał/a:
...moze ktos podzieli temat na ogolny jako: fakty i mity kosztow przegladu innych marek :)
arturro, jestem za, tyle że ten temat powinien wylądować w Ogólnym na głównym forum, a nie na podforum ogólnym Outlandera. :roll:

Zresztą co ja się będę mądrzył, masz znacznie większy staż. :wink:
Załóż nowy temat, a ja przerzucę do niego te parę postów, które dotyczą innych marek. :p

niezawodny - 06-11-2009, 21:01

Dziś zrobiłem 1-szy przegląd gwarancyjny w ASO MOTO-GABRA Kraków.
Po negocjacjach ostateczna cena łączna za przegląd wyszła 1.027,- brutto w tym:
filtr oleju - 91,-
filtr powietrza 176,-
uszczelka korka - 2,5-
korek spustowy - 2,5
olej Castrol SLX 5W30 - 418,- (5,5 litra)
płyn do chłodnic - 3,80-
usługa serwisowa 264,-

Piszcie ile to samo kosztuje u was. Teraz intersują mnie koszty 2-go przeglądu / po 40kkm - podobno znacznie wyższe.
Póki co wychodzi mi że Mitsubishi to droga serwisowo marka.

P.S.
Uwaga moderatora jak najbardziej uzasadniona - temat jest wyłącznie o kosztach przeglądów w ASO dla OII i możliwościach ich ograniczenia

zibi21 - 06-11-2009, 21:36

Witam,przeglad po 40 tyś.
filtr oleju- 51
filtr paliwa-215
olej-365
filtr powietrza-195
klocki-152
usługa serwisowa-485 plus umyty i odkurzony,odświerzone wnętrze
Mitcar Warszawa

mitsu00 - 07-11-2009, 10:56

niezawodny>>> Czytając ile w końcu kazali ci zapłacić za przegląd mogę śmiało stwierdzić że nigdy, przenigdy nie pozwoliłbym tam nawet śrubki przykręcić. Po pierwsze przy przeglądzie 20 tys. w 2.2 HDI nie wymienia się filtra powietrza tylko go czyści (oczywiście zakładając że nie jeździsz nonstop po szutrze). Tak więc tam już cię nagieli na 176 zł. Po drugie filtr olej kosztuje około 60 a nie jak tobie policzyli 91 zł inkl. uszczelka::) Po trzecie za 240 zł w Norrauto masz 5,5 l oleju który zamiata podłogi tym Castrolem co ci wlali za 418 zł.

To byłoby na tyle.

Pozdr.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group