To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Zawór przestawiacza kąta wtrysku!

aga.m - 03-11-2009, 08:22
Temat postu: [Cari 1.9TD] Zawór przestawiacza kąta wtrysku!
Witam!
Kilka tygodni temu zauważyłam że spod tego zaworu wycieka paliwo! Nie są to oczywiście jakieś duże ilości ale jednak! Nic się raczej z autem nie działo więc się tym zbytnio nie przejmowałam, jednak gdy przyszły chłodniejsze dni mam problem z odpaleniem zimnego silnika! Czy ten zawór może mieć wpływ na odpalanie czy nawet na osiągi których nie zauważam? Dodam że świece żarowe są ok, a zawór klika raczej równomiernie po przekręceniu kluczyka w stacyjce! Jest on stosunkowo drogi i nie chciałabym wyrzucać pieniędzy jeżeli nie będę pewna że to jego wina! Proszę o radę!
Carisma 1,9 TD, silnik F8Q.
Pozdrawiam!

Anonymous - 03-11-2009, 08:34

hej, rola zaworu na uruchamianie jest żadna, natomiast szczelnośc ukł paliwowego na całej jego długości jak najbardziej, mówisz , że cieknie spod niego tzn? jeśli wyciek jest pod zaworem wystarczy wymienić O-ring-grosze, ale jeśli cieknie z niego( co zdarza się często) to tylko wymiana, np: http://allegro.pl/item785...cas_delphi.html
można próbować go kleić ale nie wiem czy przy takiej cenie nowego zaworu jest sens.
Pozdrawiam Darek

robertdg - 03-11-2009, 14:06

Zawór sterujacy przestawieniem kata wtrysku, odpowiada glownie za odpalanie auta na zimnym silniku, wlasnie po to to jest, jezeli nie bedzie przestawial kata wtrysku, to mozna chechlac auto przez minute az odpali, po czym pusci niezla chmure z wydechu
Anonymous - 03-11-2009, 14:45

robertdg napisał/a:
Zawór sterujacy przestawieniem kata wtrysku, odpowiada glownie za odpalanie auta na zimnym silniku, wlasnie po to to jest, jezeli nie bedzie przestawial kata wtrysku, to mozna chechlac auto przez minute az odpali, po czym pusci niezla chmure z wydechu

.....czyżby znasz zasadę działania tej pompy?
do uruchomienia potrzebny jest przyspieszony kąt wtrysku (w starych kiblach podciagałes sobie dżwigienke), u nas kat wtrysku jest mechanicznie ust na max wczesny i to on miedzy innymi ma pomóc w uruch. zimnego diesla, ww zawór przejmuje regulacje dynamicznym katem wtrysku czyli w miarę rozgrzewania ten zapłon opóźnia(bieg jałowy)-motor cichnie.

robertdg - 03-11-2009, 14:56

carisma1, wybacz moj błąd widocznie źle zrozumiałem
aga.m - 03-11-2009, 16:27

carisma1 napisał/a:
hej, rola zaworu na uruchamianie jest żadna, natomiast szczelnośc ukł paliwowego na całej jego długości jak najbardziej, mówisz , że cieknie spod niego tzn? jeśli wyciek jest pod zaworem wystarczy wymienić O-ring-grosze, ale jeśli cieknie z niego( co zdarza się często) to tylko wymiana, np: http://allegro.pl/item785...cas_delphi.html
można próbować go kleić ale nie wiem czy przy takiej cenie nowego zaworu jest sens.
Pozdrawiam Darek


Wydaje mi się że cieknie z niego, ponieważ korpus tego zaworka jest cały czas mokry a na bloku silnika gdzie się go dokręca raczej jest sucho.
Czyli krótko mówiąc jeżeli jest z niego wyciek to może być to przyczyna trudności w uruchamianiu? Dodam że ciepły silnik pali bez problemu a kłopoty zaczynają się przy silniku zimnym!
Pozdrawiam!

Anonymous - 03-11-2009, 17:28

wymianiaj, typowe objawy zapowietrzenia się ukł paliwowego
Pozdrawiam

[ Dodano: 03-11-2009, 17:30 ]
robertdg napisał/a:
carisma1, wybacz moj błąd widocznie źle zrozumiałem

...no zajefajna bryka Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group