[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Problem z moim Mitsu
auxtech - 03-11-2009, 20:17 Temat postu: [CA1A 1.3] Problem z moim Mitsu Witam wszystkich. Na wstępię wypada sie przedstawiac a wiec o to jestm Ja CA1A. DO rzeczy. Problem wygląda tak: Mitsu nie chce palić. Po otrzymaniu dawki pewnego specyfiku do komory ssącej powietrze (w miejscu filtra) odpalił i było ok. do czasu... Po kilku km (około 2) zapaliła sie kontrolka check engine. Jednakl nadal moge go normalnie odpalac i gasic. Problem pojawia sie ponownie kiedy silnik wystygnie... znowu przestaje odpalac. Po kolejnych tych samych zabiegach odpali i tak w kółko. Dodam jeszcze ze jak juz odpali to po chwili sam wchodzi na wysokie obroty około 3-4 tys i nie chce zejsc. do tego świeci sie ten check engine. Czasami jak mu przygazuje to prycha i kicha. Wyciągałem kompa i oglądałem kondensatory - na oko wszystko ok. Troche zawory grają marsza ale wątpie zeby to miało aż taki wpływ. Jesli ma ktoś jakies ciekawe pomysły to prosze o podopowiedz. Pompka paliwa 100% sprawna. świece wyczyszczone.
u157 - 03-11-2009, 21:46
Jeśli zapaliła się kontrolka, to znaczy że komputer wykrył błędne działanie jakiegoś podzespołu. Warto odczytać kody błędów. Będzie coś więcej wiadomo gdzie szukać przyczyny problemu. Bardzo dużo zależy od prawidłowego działania różnych czujników.
auxtech - 03-11-2009, 22:12
No a jak sprawdzić te błędy?
u157 - 03-11-2009, 22:32
na stronie Krzyżaka znajdziesz dużo wiadomości na temat miśków. Temat o diagnozie błędów komputera wtrysków.
Krzyzak - 04-11-2009, 08:36
czujnik temperatury silnika umarl
auxtech - 04-11-2009, 12:04
Dziś rano po uruchomieniu silnika i rozgrzaniu wyregulowałem zawory i wymieniełem swiece. jest lepiej ale nadal zle. Silnik ma bardzo dużą mieszanke. Mocno kopci na czarno (zapach paliwa z rury a nie oleju) i nowe świece są juz czarne jak sadza.... co to moze byc??
[ Dodano: 04-11-2009, 12:08 ]
Widze ze Krzyzak znasz sie na mitsu to moze wiesz czy w moim colcie CA1A błędy komputera bede mógł zdiagnozować tak samo jak w opicie u Ciebie na stronce?? Z tym problemem ze ja mam 4 piny w miejscu podłączenia diody... a do tego dojde... chodzi tylko o to czy numerycznie błędy sa te same co w Twojej tabeli??
Krzyzak - 04-11-2009, 13:17
bledy beda te same, dodatkowo moze byc blad MAP sensora - czyli tego pudeleczka, co 1.3 ma zamiast przeplywomierza
natomiast odczyt bledow zalezny od rocznika 92 i 93 jeszcze dioda sie da (tez nie wszystkie) a potem to juz tylko zwieranie 1 pinu zlacza JOBD z masa (opisane na forum)
auxtech - 04-11-2009, 13:24
ok wielkie dzięki. ja mam rocznik 92 wiec pewnie sie bedzie dało tak jak piszesz.. dam znac jak odczytam blędy
auxtech - 04-11-2009, 14:29 Temat postu: [CA1A 1.3] Sonda lambda... a dokładnie jej brak Witam ponownie. Chyba juz wiem jaki jest powód wszystkich problemów związanych z moim mitsu. Kupiłem go jako uszkodzonego a dokładnie twierdzili ze pompka paliwa. Pompka wymieniona. Odkręcam pokrywe kolektorow wydechowych, patrze, szukam sondy no i jej nie ma... a kolektor pospawany w miejscu gdzie ona powinna byc. Normalnie magiki w dzisiejszych czasach takie ze szok. Teraz prośba do Was. Jesli ktos ma CA1A 1.3 12v czy moze mi wlepic fotki albo wysłac mi na maila jak wygląda w Was sonda i gdzie jest ona podłączona w kolektorze no i gdzie jest podłączona elektrycznie tzn który przewód. Z góry wielki dzięki za pomoc
londolut - 04-11-2009, 16:42
auxtech, sonda lambda nie jest w kolektorze a w portkach.
auxtech - 04-11-2009, 19:43
czerwona linia na rysunku to sonda??
londolut - 04-11-2009, 19:46
auxtech napisał/a: | czerwona linia na rysunku to sonda?? | To prowadzi do miejsca zamontowania sondy, sonda to ten coś z numerem 18.
auxtech - 04-11-2009, 20:51
no, no rozumiem. sprawdziłem. jest. znowu wracam do pkt wyjścia jutro bede próbował zczytac błędy kompa...
londolut - 04-11-2009, 20:53
auxtech, scaliłem temat z twoim drugim tematem. Kontynuuj tutaj.
Krzyzak - 05-11-2009, 08:31
lambde masz na rurze wydechowej - tuz za plecionka a przed katalizatorem
|
|
|