Carisma - Techniczne - Czy głowa od 4g93 bedzie pasowac do silnika gdi?
rasiak1980 - 10-11-2009, 02:44 Temat postu: Czy głowa od 4g93 bedzie pasowac do silnika gdi? jak w temacie zastanawiam się czy będzie pasować głowa od zwykłego DOHC 1,8 4g93 (nie gdi) podobno jedynie tłoki i głowa są inne w obydwóch silnikach na ile jest to prawdą? (chodzi mi generalnie o przerobienie gdi na zwykłą 1,8 dohc)
Chooper - 10-11-2009, 07:36
GDI już jest DOHC. Tobie chyba chodziło o SOHC. DOHC (Nie GDI) to motor z MSX, a tego zdjęcia jak poszukasz znajdziesz na forum aby porównać
rasiak1980 - 10-11-2009, 10:23
z tego co wiem 4g93 byly trzy
1. SOHC 16V
2. DOHC 16V
3. DOHC 16v GDI
1 i 2 typ różnią się ponoć górą czyli głową a 3 typ (GDI) dodatkowo ma inne tłoki dół korbowody wał korbowy skrzynia korbowa ponoć we wszystkich 3 typach są takie same jeżeli się mylę niech ktoś mnie oświeci.
chodzi mi o odkręcenie głowy od gdi i wrzucenie w to miejsce głowy od zwykłego DOHC 16V bez pionowych kanałów dolotowych w jakim celu? na razie nie pytajcie
harpagan - 10-11-2009, 11:02
Bloki we wszystkich 3 sa takie same (oczywiscie o ile rozrzad jest z tej samej strony )
SOHC od DOHC (nie gdi) roznia sie tez minimalnie podcieciem na zawory w tloku ale wszystko pasuje i nie sprawia problemow.
Jak bedzie z GDI niestety nie wiem. Mysle ze na to pytanie odpowie w 3 sekundy Bartek
Morfi - 10-11-2009, 11:11
Komputer może nie współgrać. Taka podmiana to jak cofanie sie.
harpagan - 10-11-2009, 11:36
Morfi napisał/a: | Taka podmiana to jak cofanie sie. |
Mocy przybywaj
Morfi - 10-11-2009, 11:45
harpagan, jak zobacze na wykresie z hamowni to uwierze. Watpie. Lepiej podpasowac góre z Mivecem .
harpagan - 10-11-2009, 11:57
Morfi napisał/a: | harpagan, jak zobacze na wykresie z hamowni to uwierze. |
4G93 dohc wypluwa fabrycznie 140 kucy
GDI o ile dobrze kojarze 15 mniej
Mivec ... wez i znajdz miveca a ja podpasuje
pawelsonx - 10-11-2009, 13:05
co do głowicy to możesz iść do sklepu i porównać uszczelki pod nie jak będą tych samych wymiarów to powinno być ok.
Ja się zastanawiam jak rozwiążesz sprawę sterowania silnika.
Bo oprócz głowicy to trzeba wymienić osprzęt począwszy od ecu z immobilizerem wiązką kabli ,zakończywszy na całym układzie dolotowym i wylotowym.
Do tego zastanawiam się czy czujniki maja takie same charakterystyki. Począwszy od położenia wału korbowego do temperatury.
Morfi - 10-11-2009, 13:09
Własnie cala masa czujników ktora jest w GDI albo nie bedzie współgrała albo bedzie zamulać i nawet jak sie uda nie bedzie tych 140 KM.
rasiak1980 - 10-11-2009, 17:21
myślałem nad górą od zwykłego dohc albo mivec oczywiście zmiana ecu kolektorów dolotowych i wylotowych do tego jakaś turbinka na wylocie i może być ciekawie silniki mivec są bardzo drogie więc pomyślałem nad tym czy by po prostu głowicy nie wymienić a druga sprawa jak to skrzynia od gdi zniesie?
pawelsonx - 10-11-2009, 17:25
szkoda kasy lepiej przeszczepić silnik od volvo s40 dwulitrowy np t4 ktoś na forum już robił taki zabieg
rasiak1980 - 10-11-2009, 17:38
też bym chciał ale po pierwsze 200 koni w cari bez kontroli trakcji i systemu przeciw zrywaniu przyczepności takiemu jaki miało volvo zamontowane i ciężkim silnikiem z przodu to może być trochę niebezpiecznie ja chce jeździć a nie kurczowo trzymać się kierownicy drugie znajomy ma volvo t4 frajda generalnie jest z samochodu natomiast na stacji benzynowej płacz i zgrzytanie zębów, miasto14-16l/100 trasa poniżej 10 nie zejdziesz, w końcu po 3 przy swapie na t4 trzeba by było wymienić również skrzynie biegów na pewno mocowanie silnika jest inne chyba po innej zupełnie stronie to samo tyczy się spodu.
Morfi - 10-11-2009, 18:05
A ty myslisz że jak dołozysz turbo co nie jest tanie nawet Home Made to myslisz jakie bedziesz miał spalanie.
Skrzynia spokojnie wytrzyma sprzegło może nie wytrzymac ponad 200 NM
Piwor - 10-11-2009, 18:10
Nie połączysz GDI. Jedynie SOHC z DOHC, ale po co? Problem z wiązką, graty potrzebne od MSX'a. Za dużo zabawy i kosztów.
PS: Skrzynie się różnią. W GDI japońska, w SOHC francuska.
|
|
|