Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - Uszczelka pod glowica
nabassu - 11-11-2009, 19:10 Temat postu: Uszczelka pod glowica Gdzie mozna po za camskillem dostac uszczelke glowicy?
Konkretnie tylnia, od grodzi.
Jaki koszt? czy sa zaminniki? Czy warto je stosowac?
Do wymiany trzeba rozlazyc paski.
Czy to wymaga ustawiania rozrzadu? Czy da sie zblokowac jakos.
[ Dodano: 11-11-2009, 19:11 ]
dobra, cofam ostatnie dwie linijki, sam tego i tak nie zrobie :/
swinks_UK - 11-11-2009, 19:59
Zrób od razu oba banki. Koszt ten sam, a przynajmniej będziesz miał pewność, że uszczelki nowe.
Rozrząd trzeba robić na nowo (wymiana pasków), dla świętego spokoju pompę wody też wymieniłbym.
Polecam telefon do Japanaze. Jak wspomniał Bartek, już są tam dostępne graty do EC5x.
A jabyś chciał wzmocnioną uszczelkę pod głowicę, to sklep online RPW.
nabassu - 11-11-2009, 21:00
2x 300zl... nie usmiecha mi sie. rozrzad ma 20 tys km.
a uszczelka poszla najprawdopodobniej od przegrzania, bo gazownicy zalozyli mi instalacje ktora podaje za malo gazu, do tego 0,9 bara, no i przeciagnieta wymiana oleju.
strzalila tylnia uszczelka bo pewnie kolo turbiny i z kiepskim chlodzeniem przy grodzi.
swinks, no wez mnie nie zalamuj.. rozrzad kupowac? :/ i druga uszczelke? eh...
bartku, ile chcesz za taka robote? lub nadzor i warunki? szlag by trafil to wszystko...
i to moje wysnione auto tak mnie poniewiera.
macia - 11-11-2009, 22:15
Sory za szczerość Nabassu, ale jak czytam historię Twojego vra i obecne z nim kłopoty, to odnoszę wrażenie, że to auto Cię przerasta
nabassu - 11-11-2009, 22:51
najpierw prad, teraz to.
swinks_UK - 12-11-2009, 00:45
Maciek, po pierwsze z lektury tutejszego działu i z całego forum, powinieneś wiedzieć juz, że 6A13tt to delikatna konstrukcja, choć trwała. Dopóki wszystko jest ustawione fabrycznie to hula aż miło.
Ingerencja w pracę silnika (zwiększone doładowanie, LPG, itp.) powoduje, że inne parametry się zmieniają, a tego nie znosi silnik i ecu. Silniki 6A13tt w większości przypadków zabija niekorzystny afr (detonacja, albo przegrzanie). Dlatego jeśli coś się modyfikuje, to trzeba to osłonić odpowiednim monitoringiem.
Swoją lekcję, choć kosztowną już odebrałeś.
Po drugie, masz okazję by poskładać silnik do kupy raz a porządnie. Wykorzystaj to, bo robiąc po łebkach masz gwarantowaną usterkę za następne kilka tys. km. Jak cię bawi ciągła naprawa silnika, to proszę.
Więc zamiast płakać nad kosztem uszczelek (jak to się ma do twoich wyczynów ze stylingiem...? ), weż się do roboty i zrób porządnie:
- komplet uszczelek obu głowic
- pełny rozrząd
do tego sprawdzenie obu turbin, bo może olej ci uciekać uszczelnieniami turbin (przegrzanie turbin).
Ja tam bym jeszcze poszedł po bandzie i coś tam grzebnął, ale to powinno załatwić sprawę.
Więc nie płacz tutaj, tylko weź się do roboty...
nabassu - 12-11-2009, 06:29
tak to jest jak sie slucha kobiety "ty to zawsze musisz miec najlepsze wszystko. zaloz sobie gaz za 3500, nie musisz miec od razu za 6000" no i mam... zbyt uboga mieszanka
Bartek - 12-11-2009, 08:26
nabassu, nie ma opcji.....Nie mam czasu na nic ostatnio.
Przemyśl jeden temat - czasem warto mieć marzenia........puki ich realizacja nie jest możliwa, lepiej marzyć dalej...... Z autami typu VR-4, Evo, WRX, STi itp. jest prosta zasada - nie stać Cię na 2 szt., nie kupuj żadnej...... teraz przy robocie za 3000 znowu oszczędzisz 600 zł (druga uszczelka + pas rozrządu) i za chwilę wydasz następne 3000 jak nie więcej, jak strzeli pas.
6a13tt to pancerny silnik, ale nieodporny na dziwne pomysły użyszkodnika (żeby nie napisać idiotoodporny)....
nabassu - 12-11-2009, 09:27
ok, zamykam temat
|
|
|