To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Sonda lambda - siada, chyba....

Anonymous - 05-09-2006, 06:59
Temat postu: Sonda lambda - siada, chyba....
Witam

Ostatnio mój misiek (C52) strasznie dużo spalał beny, więc postanowiłem sprawdzić sonde Lambda. Po pomiarach stwierdziłem, że napięcie na wyjściu sondy zmienia się w zakresie 0 - 0,5V , a powinno (z tego co wyczytałem) w zakresie 0,2V - 1V.

Moje pytania:
Czy pordzewiały katalizator wpływa na wskazania sondy??
Czy napewno zakres dobrej sondy w Colcie powinien wahać się w granicach 0,2V do 1V ??

pozdro
SebaD

tomusn - 05-09-2006, 07:18

czym mierzone? i czy podczas jazdy? czy na postoju na wolnych? i jakie wartości przyjmuje sonda podczas otwartej na max przepustnicy?

zakres powinien być ~0.25-0.75 na wolnych (i wahać góra-dół) a podczas otwartej przepustnicy (w automacie podczas wyprzedzania, pedał w podłogę) ok. 0.90-0.98 V

a jak chcesz coś więcej to przeczytaj to: http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=1370
palmtop - 100-200 zł, kabel 2 zł - działa jak miś

Anonymous - 05-09-2006, 07:26

Witam
To było mierzone na postoju.
Wskazania oczywiście oscylowały. Środkową wartością pomiarów było napięcie 0,2V. Mierzyłem to miernikiem ze wskazówką.
Jak mi tata dodawał gazu to napięcie spadało przeważnie do 0V !!!


Wrazie czego chciałbym kupić sonde> http://www.allegro.pl/ite...a_nowa_gw_.html Będzie pasowała??

Lece do szkoły 8)

pozdro
SebaD

tomusn - 05-09-2006, 07:56

Jak się dodaje gazu to może być różne zachowanie, należałoby wcisnąć do dechy i patrzeć czy trzyma te 0,9V, ale podjejrzewam że spadek następował już podczas odpuszczania pedału gazu - jak podczas jazdy przy 2000-3000 obr zdejmiesz nogę z gazu - faktycznie pokazuje 0,0V.

a najpierw porządnie sprawdź tę sondę, bo może masz dobrą i dopiero po wymianie ci się zacznie jazda

Krzyzak - 05-09-2006, 09:22

Z opisu wynika, że sonda is dead.
Ta z linku będzie pasować, ale to jakiś szajs - lepiej kup sondę NTK. Kabel i tak trzeba uciąć i przylutować do starej wtyczki.

Anonymous - 05-09-2006, 15:54

Witam
Faktycznie 0V jest przy puszczaniu gazu.... Jeszcze raz dzisiaj zrobię pomiary i będę powoli dodawal gazu


Gdzie szukać tych sond NTK?? Jaka cena?? :(

pozdro
SebaD

Krzyzak - 05-09-2006, 16:07

1-przewodowa u Japaneze ok. 100 zł, o 2-prz. musisz zapytać
josie - 05-09-2006, 16:59

SebaD napisał/a:
Gdzie szukać tych sond NTK?? Jaka cena??


Ja właśnie kupiłem na Allegro NTK Japan. jest 4-przewodowa ale bez problemu może zastąpić 2-przewodową. Kosztowała z wysyłką niecałe 100zł

P.S.

Obiło mi się kiedyś o "uszy", że Bartek chyba radził komuś jak podłączyć pozostałe 2 przewody do sondy 4-przewodowej. Znaczy się ogrzewanie tej sondy. Daje to jakieś korzyści oprócz tego że sonda szybciej zaczyna działać? Podgrzewanie włączać ma się tylko przy zimnym silniku czy działać cały czas?

Anonymous - 06-09-2006, 06:41

Witam
To jeśli 4-przewodowa może być to znalazłem na allegro NTK http://moto.allegro.pl/sh...?item=125349913 za 89zł - chyba może być...

A co sądzicie o sondach uniwer BOSCH ??

Ale przed zakupem jeszcze raz muszę dokonać pomiarów

pozdro
SebaD

[ Dodano: 06-09-2006, 09:15 ]
Dokonałem pomiarów, więc tak:

Pomiary były robione na postoju, gdy silnik i sonda się rozgrzała.
Na wolnych obrotach napięcie oscylowalo między około 0,2V do 0,85V
Gdy powoli dodawałem gazu oscylacja napięcia trochę się zawęziła do ok 0,4V - 0,6V
Jak obroty były już naprawde wysokie (jakby przy wyprzedzaniu) napięcie na sondzie utrzymywało się na 0,8V , może 0,85V

Więc co myślicie teraz o tym?? Sonda do wymiany czy jest ok ??

Poprzednie pomiary wypadły źle ze względu na to, że za szybko się do tego zabrałem ;-)

pozdro4all
SebaD

Krzyzak - 06-09-2006, 10:37

Boscha do kosza.
Z ostatniego opisu wynika, że Twoja sona żyje, wymiana - narazie - niepotrzebna.

tomusn - 06-09-2006, 13:41

SebaD napisał/a:
Pomiary były robione na postoju, gdy silnik i sonda się rozgrzała.
Na wolnych obrotach napięcie oscylowalo między około 0,2V do 0,85V
Gdy powoli dodawałem gazu oscylacja napięcia trochę się zawęziła do ok 0,4V - 0,6V
Jak obroty były już naprawde wysokie (jakby przy wyprzedzaniu) napięcie na sondzie utrzymywało się na 0,8V , może 0,85V

wg mnie ok

:idea: dla innych na przyszłość:
Nie da się tych pomiarów przeprowadzić na mierniku z wyświetlaczem cyfrowym, zmiany następują bardzo szybko i miernik (opóźnienie wyświetlania?) nie wie co wyświetlać, tylko jakieś losowe liczby wyświetla z pewnego przedziału.
Pomiary należy przeprowadzić miernikim ze wskazówką. I patrzeć jak się wychyla

SebaD, jeszcze kliknij [POMÓGŁ] :)

cns80 - 06-09-2006, 14:02

tomusn napisał/a:
SebaD napisał/a:
Pomiary były robione na postoju, gdy silnik i sonda się rozgrzała.
Na wolnych obrotach napięcie oscylowalo między około 0,2V do 0,85V
Gdy powoli dodawałem gazu oscylacja napięcia trochę się zawęziła do ok 0,4V - 0,6V
Jak obroty były już naprawde wysokie (jakby przy wyprzedzaniu) napięcie na sondzie utrzymywało się na 0,8V , może 0,85V

wg mnie ok

:idea: dla innych na przyszłość:
Nie da się tych pomiarów przeprowadzić na mierniku z wyświetlaczem cyfrowym, zmiany następują bardzo szybko i miernik (opóźnienie wyświetlania?) nie wie co wyświetlać, tylko jakieś losowe liczby wyświetla z pewnego przedziału.
Pomiary należy przeprowadzić miernikim ze wskazówką. I patrzeć jak się wychyla

SebaD, jeszcze kliknij [POMÓGŁ] :)

Najlepiej i najdokładniej zrobić to oscyloskopem (nie oscylatorem, bo to nie afera ART'B :) )jeśli ktoś ma.

tomusn - 06-09-2006, 14:35

cns80 napisał/a:
tomusn napisał/a:
SebaD napisał/a:
Pomiary były robione na postoju, gdy silnik i sonda się rozgrzała.
Na wolnych obrotach napięcie oscylowalo między około 0,2V do 0,85V
Gdy powoli dodawałem gazu oscylacja napięcia trochę się zawęziła do ok 0,4V - 0,6V
Jak obroty były już naprawde wysokie (jakby przy wyprzedzaniu) napięcie na sondzie utrzymywało się na 0,8V , może 0,85V

wg mnie ok

:idea: dla innych na przyszłość:
Nie da się tych pomiarów przeprowadzić na mierniku z wyświetlaczem cyfrowym, zmiany następują bardzo szybko i miernik (opóźnienie wyświetlania?) nie wie co wyświetlać, tylko jakieś losowe liczby wyświetla z pewnego przedziału.
Pomiary należy przeprowadzić miernikim ze wskazówką. I patrzeć jak się wychyla

SebaD, jeszcze kliknij [POMÓGŁ] :)

Najlepiej i najdokładniej zrobić to oscyloskopem (nie oscylatorem, bo to nie afera ART'B :) )jeśli ktoś ma.

najlepiej to podłączyć furkę do Palma z MMCd i pojeździć po mieście lub wsi i z pomocą drugiej osoby zrobić odczyt :)

po zrobieniu logu można przejść do formy wykresu i odczytać wartości w górnej części wskazując rysikiem na wykresie , można też wrzucić na PC i obrabiać.

Krzyzak - 06-09-2006, 14:43

Albo tym wskaznikiem diodowym, ktory kiedys zrobilem.
Anonymous - 06-09-2006, 18:20

Witam
Z tym miernikiem "ze wskazówką" --> słuszna prawda :!:

Przycisk POMÓGŁ ... poszło...

pozdro
SebaD



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group