Space Star Techniczne - [MSS ALL] [KAROSERIA] Zamek w tylnej klapie
tortuga - 14-11-2009, 12:51 Temat postu: [MSS ALL] [KAROSERIA] Zamek w tylnej klapie mam problem z zamkiem (czy raczej "klamką") tylnej klapy - po naciśnięciu i otwarciu klapy klamka zostaje w pozycji "wciśniętej". trzeba ją ręcznie, paluchami, przestawić w pozycję wyjściową żeby zamknąć potem klapę.
spotkaliście się może z tym problemem (przeszukałem forum, ale nie znalazłem niczego na ten temat)? jeśli tak - to co jest zepsute? i czego trzeba szukać do wymiany - całego zamka, jakiejś sprężyny? jak to zrobić? help!
Anonymous - 14-11-2009, 13:26
może wystarczy spryskać jakimś WD 40, albo czymś takim? może nazbierał się brud i blokuje klamkę. powodzenia.
cns80 - 14-11-2009, 14:00
Ja napsikałem WD-40 i pomogło, a miałem tak samo. Ale myślę że to chwilowe rozwiazanie i po zimie trzeba będzie coś zrobić.
masha - 16-11-2009, 16:52 Temat postu: Re: zamek w tylnej klapie
tortuga napisał/a: | mam problem z zamkiem (czy raczej "klamką") tylnej klapy - po naciśnięciu i otwarciu klapy klamka zostaje w pozycji "wciśniętej". trzeba ją ręcznie, paluchami, przestawić w pozycję wyjściową żeby zamknąć potem klapę.
spotkaliście się może z tym problemem (przeszukałem forum, ale nie znalazłem niczego na ten temat)? jeśli tak - to co jest zepsute? i czego trzeba szukać do wymiany - całego zamka, jakiejś sprężyny? jak to zrobić? help! |
Kolejność postępowania. Zaopatrujesz się w śrubokręt krzyżakowy. Podnosisz tylnią klapę. W uchwycie na rękę znajdują się dwa wkręty. Wykręcasz je. Później delikatnie i z wyczuciem zdejmujesz obudowę tylniej klapy. Jest osadzona na metalowych spinkach. Uważaj przy zdejmowaniu żeby ich nie pogubić. Lubią wpaść do środka. A teraz psikasz na klamkę dużo WD 40 jednocześnie ruszając nią cały czas. Proces powtarzasz do uzyskania efektu ruchomości klamki.
Pzdr
tortuga - 17-11-2009, 13:44
ok, dzięki za sugestie - spróbuję powalczyć.
cns80 - 28-06-2010, 08:39
Naprawiłem profesjonalnie klamkę. Jak znajdę chwilę to wrzucę opis ze zdjęciami. W skrócie:
1. Zdjąć tapicerkę tylnej klapy (zatrzaski)
2. Odkręcić 2 nakrętki mocujące tylny plastik i zwolnić 2 spinki
3. Odpiąć kostki oświetlenia tablicy rejestracyjnej i wszystko odłożyć na bok.
4. Odkręcić 2 nakrętki mocujące klamkę i zwolnić zabezpieczenie cięgna (biały plastik)
5. Wyjąć klamkę.
6. W środku klamki jest metalowy trzpień, który jest skorodowany i oblepiony brudem. Na środku trzpienia jest frezowanie (węższy). Po frezowaniu porusza się taka plastikowa zapadka. Należy ją lekko odgiąć i dopiero wtedy wybić trzpień. Pilnować sprężyny żeby gdzieś nie poleciała (nie jest zbyt mocno napięta więc nie ma problemu)
7. Wyczyścić otwory w których pracuje trzpień w plastikowej części klamki.
8. Wyczyścić otwory w których pracuje trzpień w metalowej części klamki.
9. Wyczyścić trzpień "na lustro" za pomocą papieru ściernego (np. 150). Ja to robiłem 1,5 godziny ręcznie, ale Wy możecie sobie oszczędzić czasu wkładając go np we wkrętarkę, albo wiertarkę z regulacją obrotów. Wżery miałem duże.
10. Wyczyścić wszystkie powierzchnie, które mają ze sobą kontakt.
11. Przesmarować wszystko dobrym smarem. Nie żadne WD-40 tylko minimum Towot. Mi się Towot skończył więc przesmarowałem smarem miedziowym do zacisków hamulcowych.
12. Złożyć wszystko do kupy w odwrotnej kolejności pamiętając przy wbijaniu trzpienia żeby nie uszkodzić zapadki. Trzpień po takiej operacji wchodzi bardzo lekko więc nie ma potrzeby go wbijać.
13. Umyć sobie od spodu ten plastik, który zdemontowaliśmy na początku, bo jest tam mnóstwo syfu. Przy okazji umyć też klapę i popatrzeć sobie jak pięknie może być miejscami skorodowana
Klamka działa tak leciutko jak jeszcze nigdy. Efekt piorunujący.
tomiś - 16-04-2011, 17:03
witam
zrobiłem to samo co cns80 - jest to jedyny właściwy sposób (samo popsikanie imo na wiele się nie zda)
Ad. 3 przy okazji wymieniłem żarówki na nowe - jedna z nich była przepalona
Ad. 5 przed tą pozycją upewnić się czy nic nie uniemożliwia nam otwierania bagażnika od wewnątrz auta bez klamki - od zewnątrz już go nie otworzymy
Ad. 9 wybieram bramkę nr 2
Ad. 13 nie zauważyłem śladu korozji ...no poza trzpieniem
efekt najlepiej widać na foto:
Uploaded with ImageShack.us
tomwasz - 14-08-2016, 10:27
Nie chcę zakładać nowego tematu a potrzebuję wiedzieć jaki jest symbol/wymiary spinek od osłony trzeciego światła stopu. Będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam!
Bizi78 - 14-08-2016, 11:42
http://mitsubishi-motors....D110%26page%3D2
http://mitsubishi-motors....sub_group%3D460
http://mitsubishi-motors....sub_group%3D410
tomwasz - 14-08-2016, 22:35
Dzięki, chodzi o MR300105, ciekawe gdzie to znajdę. Na ceneo nie ma
Bizi78 - 15-08-2016, 02:56
Spytaj w ASO .
tomwasz - 19-08-2016, 10:07
Bizi78 napisał/a: | Spytaj w ASO . |
Geniusz! 4 zika za sztukę.
|
|
|