To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Halogeny

szkodnik - 15-11-2009, 00:36
Temat postu: Halogeny
Potrzebuję pomysłu na zrobienie instalacji elektrycznej do halogenów ( nie przeciwmgielne)
Chciałbym podłączyć halogeny na osobny włączniku tak by gasły po zgaszeniu silnika, nie paliły się gdy światła są wyłączone i by puścić kable przez jedną z oryginalnych skrzynek bezpieczników:D
Niestety nie mam pomysłu skąd podczepić zasilanie ani na jakich kabelkach zrealizować gaśnięcie halogenów. Nie wiem niestety też na jakiej zasadzie można podłączyć się do skrzynki bezpieczników. Nie chciałbym też przy okazji zrobić pajęczyny kabli.

Pozdrawiam

PS nawet częściowe rozwiązania będą mile widziane ( np podpiąć się do skrzynki w kabinie lub pod maską ) zawsze pozwoli popchnąć prace do przodu :-)

Miroslaw1305 - 17-11-2009, 11:47

zbyt dużo nie wiesz -zleć pracę elektrykowi samochodowemu .przy złym rozplanowaniu ryzykujesz że w skrajnym przypadku samochód się spali lub uszkodzi coś w elektryce i dopiero będzie szukania przyczyny niesprawności . :!: Nie wszystko trzeba zrobić samemu .
tomusn - 17-11-2009, 12:52

najlepiej podpiąć pod zasilanie reflektorów, dać dodatkowy bezpiecznik i włącznik w kabinie, wtedy prąd będzie się pojawiał tylko po włączeniu świateł i sobie włączysz tym włącznikiem.
jak zdejmiesz plastiki z lewej strony, to zobaczysz całe mnóstwo kabli więc kilka nowych nie zrobi tam pajęczyny

najlepiej poszukaj kostki od oryginalnych przeciwmgielnych
(manual w dziale FAQ)

szkodnik - 17-11-2009, 19:01

tomusn: dziękuję za pomysł, niestety nie miałem dostępu do internetu by go przeczytać zanim zacząłem dłubać :wink: a teraz mam już prawie wszystko zrobione

Miroslaw1305: kiedyś się trzeba nauczyć, a mnie dłubanie przy moim miśku jeśli nie jest to awaria która powoduje że nie jeździ sprawia szaloną satysfakcję ;-)

A teraz poste prac. 2/3 instalacji zrobione :D

pkt 1. zasilanie

zamontowałem przekaźnik 20 amperowy w przedziale silnika koło lewego reflektora, wykorzystałem puste miejsce na bezpiecznik od ABS w skrzynce po maską, podciągnąłem tam zasilanie z akumulatora (a właściwie już tego kabla który wchodzi do skrzynki), wstawiłem bezpiecznik 10 amperowy i wyprowadziłem kabel na wejście przekaźnika prowadząc go po wiązce od świateł, wyjście przekaźnika podpiąłem pod plus halogenów. Minus z halogenów dałem na karoserię.

pkt 2. sterowanie

Wmontowałem koło schowka na okulary przełącznik od świateł przeciwgielnych z miśla lancera z 84 r (kwadratowy, bistabilny, 3 kabelki - jeden na podświetlenie) . Kable sterujące wprowadziłem do komory silnika pod deską roździelczą i podpiąłem pod wejście sterujące przekaźnika.

na tym na razie zakończyłem, teraz muszę "pożyczyć" + ze świateł krótkich żeby zasilał mi włącznik i z konsoli wziąć sygnał do podświetlenia przełącznika ale montowałem już tam przekaźnik od podgrzewania tylnej szyby to szybko pójdzie :D .

dla celów testowych podpiąłem na razie bateryjkę by zasilała przełącznik i działa :D

Pozdrawiam :)

[ Dodano: 18-11-2009, 19:59 ]
Zakończyłem pomyślnie montowanie halogenów.

sterowanie cdn.
Plus z kabla idącego do lewego ramienia żarówki (stojąc przodem do przodu samochodu)świateł krótkich reflektora od strony kierowcy, podpiąłem do jednego kabelka od przełącznika drugi podpiąłem do wejścia sterującego przekaźnika. Wyjście sterujące przekaźnika podpiąłem pod masę. DZIAŁA:D

Halogeny da się włączyć jedynie przy włączonych światłach krótkich, przy załączeniu świateł długich lub zgaszeniu samochodu wyłączają się. Czyli dokładnie tak jak planowałem.

Dodatkowo informacja, dowiedziałem się że w samochodzie nie mogą się świecić więcej niż 4 reflektory jednocześnie bo będzie to niezgodne z przepisami.

Pozdrawiam :D

Miroslaw1305 - 19-11-2009, 20:35

Szkodnik -jednak jesteś coś wart :roll: .Gratuluję wykonanej pracy i powodzenia w dalszych modernizacjach miśka .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group