[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] Pomocy! glant umiera... :(
Rufi - 15-11-2009, 10:35 Temat postu: [E33A 2.0] Pomocy! glant umiera... :( Witam
Chodzi o mojego galanta 91 rok, E33A 2.0 8V + LPG
Historia tego sprzętu zaczeła sie tak...Kupiłem go w miare niewielkich pieniążkach (przebieg 240000 hehe wiedomo krecony) wiec postanowiłem powymieniać to i tamto...świece, kable, olej, filtry. Olej 10W40 (taka przywieszka na silniku była). Auto silne, nie kopciło, nie było problemów.
Po zdrobieniu komplentego rozrządu ujechalem ok 20 km i galant zdechł...zaczął się sajgon. Nagle silnik zgasł i jak kreciłęm go to jak by wogule kompresji nie było wiec wniosek-pogiete zawory. Jednak po ściągneiciu głowycy wszystko jest ok! Kolejna diagnoza? Pierścienie...wymiana na nowe, cylindry ok, dotarte zawory, nowe uszczelniacze zaworów, wszystkie uszczelki, kopułka, głowica szlifowana, sprawdzona na szczelności...no dość gruntowny remont. Dodam, że w czsie remontu odnalazlem książke serwisowa gazu i tam wpisane przebiegi...w 2005 roku miał 510 000!!!! heh ciekawe ile ma teraz? Jako że ja zalałem poł syntetyk (to jest Polska rzeczywistość i jakiś burak sobie przywieszke powiesił z10w40) a przy tym przebiegu wnioskuje ze musial mieć mineralny, wiec teraz jest juz mineralny zalany...
Dalsza historia wygłada tak: auto po złożeniu nie odpala...łapie ale nie krzaczy, zalewa go, świece aż mokre...
Udalo mi sie go odpalić ale tylko na wysokich obrotach chodzi, tak powyżej 3 000 obr/min a jak sie ujmie gazu to zdycha...a na wyzszych obrotach czuc ze ma moc, nie dlawi go nie dusi ani nic...
POMOCY!!! brak mi juz koncepcji i sił co to moze być...
Nie przeklinamy na forum wykropkowane przekleństwo nadal nim jest.
Pozdr Morderator.
hubert_galant - 15-11-2009, 10:55
w 2005 roku 510k??? to teraz z 600k... nie wiem czy jest sens jescze w niego inwestować, bo następnym etapem będzie samoistny roskład na części pierwsze
Krzyzak - 15-11-2009, 10:57
cos jakby z zaplonem problem - aparat jest dobrze ustawiony?
Maretzky85 - 15-11-2009, 11:22
A wtryski sprawdzałeś ? Może leją ?
Albo komputer coś daje ciała ? Świeci się Check Engine ?
Rufi - 15-11-2009, 12:26
No respekt dla tego auta ze tyle przejechał no ale jak juz tyle zainwestowałem w niego to musze go uruchomic...
Wtryski dobrze wyglądają a dziwne bo na gazie wogule nic nie trybi tylko na paliwie coś tam bełkocze.
A błędów nic nie wyświetla i to mnie dziwiw...kompa rozebrałem, kondensatory ktos juz wymieniał, postrzelane nie sa...a jak by sprawne nie był to chyba by mi nawet na wyższych obrotach nie chodził nie? A aparat zapłonowy juz w kazdym mozliwym polozeniu był próbowany...
Anonymous - 15-11-2009, 13:07
sprawdź ustawienie koł rozrzadu, ustawienie aparatu zapłonowego( przestawienie o jeden zabek aparatu daje identyczne objawy jak opisujesz) i kompresje. Moze jeszcze przez zdjeciem tej głowicy trzba było sprawdzic komresje uniknalbys tych wszystkich kosztów.
Rufi - 15-11-2009, 13:12
Przed ściągnieciem głowiny kompresja była kolejno: 4, 5, 4, 3 a teraz jest w granicach 9 - 10 tak ze powinno jezdzic jak na moje oko. Jutro posprawdzam koła rozrządu ale juz sprawdzalem i były ok...no ale lepiej jeszcze raz obczaje a aparat był juz nawet o jeden ząbek przestawiany i zero efektów...no nic jutro pobudzania ciag dalszy
charzun - 15-11-2009, 19:05
Mi tak chodzil jak mialem o 1 zabek na aparacie przestawiony.. powyzej 2.5tys obrotow chodzil a poniezej od razu gasl przestawilem aparat i wszystko ok.
Ile Cie wyniosła wymiana uszczelniaczy i pierscieni? Sam robiłeś czy mechanik? Bo mnie to czeka w najblizszym czasie. Ja mam ciśnienie 9,10,9,9 i kopci jak cholera i pije litr oleju na 1000km
Rufi - 15-11-2009, 19:39
Robie to z takim znajomym mechanikiem w garażu a tak to w warsztacie okolo 500 zł za naprawe by wzieli...
Pierścienie 180 zł, uszczelniacze zaworów 4,80 szt. , uszczelka pod głowice, miske, pokrywe zaworów ok. 130 zł a co do ciśnień to nie masz jeszcze takich najgorszych...dziwne ze az tyle oleje Ci żlopie
Krzyzak - 15-11-2009, 21:19
zdrowy silnik ma cisnienie sprezania w okolicach 13
jak ma 9 to jest poczatek agonii - jeszcze dziala, ale to juz niedlugo i moze wlasnie sie tak zachowywac jak piszesz
byc moze wszystko jest zlozone dobrze tylko umiera uklad tlokowy
mitsu_pl - 15-11-2009, 22:32
Ja bym na Twoim miejscu sprawdził jeszcze czy Ci regulator ciśnienia paliwa nie padł... Może dawać ciśnienie na maxa i tym samym wtryski zaczynają lać i zalewać silnik. Przerabialiśmy to, tyle, że w Oplu Omedze A. Klient nie zuważył jak mu się 2 stany oleju zrobiły, a przyprowadził go, bo nie palił na wszystkich garach, bardzo ciężko się uruchamiał i chodził tylko na wyższych obrotach...
Rufi - 11-12-2009, 17:01
Witam po dość dlugiej przerwie...prepraszam ze nie pisalem ale nie wiedzialem co z autem i dopiero teraz sie wyjaśniło i galant juz śmiga
Okazało się, że "mechanik" nie dokrecił koła na wałku rozrządu, ścieło klina, obróciło wałek...i po ustawieniu na znaki auto nie odpalalo bo wałek był w innym polozeniu. Ot cały problem, nowy wałek z razem z kołem (nie oplacalna regeneracja tego uszkodzonego) i juz jest wszystko OK
Podrawiam i dziękuje zo podpowiedzi, sugestie
|
|
|