To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

3000GT/GTO Techniczne - Hamulce

klapkim - 16-11-2009, 13:58
Temat postu: Hamulce
Witam
Orientuje się ktoś czy w wolnossącym jest możliwa regulacja siły hamowania? Po wymianie klocków jakoś słabo hamuje, gorzej niż przed wymianą :)

n3000 - 16-11-2009, 16:56

Nowe klocki muszą się ułożyć, przez pierwsze 100km trzeba deliktnie hamować aż się dopasują. Siły hamulca się nie reguluje, jest też możliwość ze trafiłeś lipne klocki w 3kgt tanie zamienniki się nie sprawdzają.
kiepuczi - 16-11-2009, 22:52

ten samochód potzrebuje dobrego klocka ze wzg. na wagę i to takiego klocka co daje możliwość modulowania siły hamowania. W chwili obecnej jedną z najlepszych opcji na hamowanie w Polsce w rozsadnych pieniądzach znajdziesz tutaj:
www.hawkperformance.pl

klapkim - 17-11-2009, 09:04

mechanik też tak mówił że muszą się ułożyć a mam już przejechane jakieś 1000 km i się jakoś nie ułożyły ale za to co raz gorzej hamują pewno jakieś najtańsze wcisną. A jeszcze takie pytanie czy słabe hamowanie może wynikać z zapowietrzenia układu hamulcowego?
n3000 - 17-11-2009, 10:17

Kiepuczi co będzie lepsze do 3kgt vr4 Ebc red staff czy HAWK HP+ aktualnie mam założone Ferodo Racing DS2000 na sportowych tarczach i szału nie ma, więc może coś z twojej oferty będzie lepsze.
MATi1G - 17-11-2009, 13:15

n3000 napisał/a:
HAWK HP+

+1 dobre klocki

Sławek vr4 - 17-11-2009, 19:12

ja jezdze na ebc red stuff i jestem ogólnie zadowolony choc zaznaczam ze nie mam porównania z innymi lepszymi klockami
slawekpurc - 17-11-2009, 20:32

aktualnie jezdze na EBC red , tarcze jakies nacinane , nawiercany. Nie czuje jakiejs poprawy wzgledem poprzednich klockow(marki nie znam), ale te hamuja calkiem przyzwoicie. Jesli masz mozliwosc dokup sobie przewody w oplocie, jakby czas reakcji na pedal sie zmniejszyl i to tylez pozytywnych wrazen. ogolnie to 2-3 hamowania z 250km/h i niestety hamulce nie daja rady - za mala tarcza do wagi
udi - 17-11-2009, 21:08

Podlacze sie do tematu,poniewaz ponad rok temu wymienilem u siebie przednie tarcze i klocki,pozniej jeszcze raz klocki i mosze powiedziec ze hamulce to mam lepsze w astrze.Poprostu kupilem pierwsze lepsze badziewie.
Dlatego na wiosne chce wymienic calosc na cos lepszego.Cos z EBC
A ze mam tarcze 297mm na przodzie to tak sie zastanawiam ,czy nie lepiej by bylo odrazu wymienic przednie zaciski na te 315mm.
Co wy o tym sadzice? Jest duza roznica pomiedzy tymi wielkosciami tarcz?

I powiem wam,ze lepiej kupcie lepsze firmowe zestawy hamulcowe niz tanczy szajs i pozniej jeszcze raz wydawac kase,zreszta tak jest kazda czescia do tego bolidu.

klapkim - 17-11-2009, 21:58

slawekpurc czyli jak kilka razy ostro hamowałem z 250 km/h to mogły się już skończyć? Zaraz po założeniu jak pierwszy raz naciskałem hamulec było ok ale za drugim razem jak by słabiej hamowały. Dzisiaj sprawdzałem hamowanie i tak jakoś dziwnie jak ostro nacisnę pedał to koła staja w miejscu (nie działa ABS) ale jak bym chciał tylko trochę przyhamować to jakoś słabo reagują i pedał hamulca bierze dopiero od połowy, przed wymianą było normalnie delikatny luz i brały hamulce może mechanik coś skopał podczas wymiany?
slawekpurc - 17-11-2009, 22:01

udi tu akurat ameryki nie odkryles..hehe. :) ja czasem lubie pojezdzic bardziej agresywnie i juz zdazylo mi sie doswiadczyc efektu plywajacych hamulcow - bardzo nieprzyjemne!
tu akurat proponuje zestaw D2/Ksport lub cos tego typu , ewentualnie willwood 4 tloczkowy
Ksport i d2 sa8 tloczkowe zdaje sie. Generalnie tu chodzi o grubosc i srednice tarczy. 330mm to minimum tak mi sie wydaje na ta mase i ciut "sportowo streetowy" styl jazdy.
Hamulce polift jakas opcja upgradu to jest, ale jesli popatrzy sie na fora to ludzie tez nie maja nie wiadomo jakich swietynch opini. grubosc+srednica fizyki raczej sie nie oszuka.

no ale z drugiej strony zestaw d2 330mm to jakeis 4500zl...a 356mm... to jakies.....5000+ , AP racing czy innego tego typu , Stoptech...jeszzce wiecej

u mnie seria 1 generacja tak wiec sami wiecei jak to hamuje

klapkim , nie ogolnei hamulce sa ok tak szybko sie nie koncza ,ale jesli zagrzeje ci sie tarcza za mocno to praktycznie prawie nie ma hamulcow

kiepuczi - 19-11-2009, 01:33

n3000 napisał/a:
Kiepuczi co będzie lepsze do 3kgt vr4 Ebc red staff czy HAWK HP+ aktualnie mam założone Ferodo Racing DS2000 na sportowych tarczach i szału nie ma, więc może coś z twojej oferty będzie lepsze.


Hawk performance stawia wysoko poprzeczkę dla wszystkich swoich produktów, przez zastosowanie unikalnej mieszanki carbonowej juz HPS daja poczucie lepszego, bardziej podatnego na modulowanie pedału hamulca dla osób które jezdziły na ceramicznych klockach.
HP+ ma temperaturę pracy porównywalną z DS2500 , klocek określany mianem Track Day, moim zdaniem jest to najlepsze rozwiązanie do wszystkich sportowych sedanów i cięższych samochodów jak 3000GT oraz dla wszystkich lubiących szybka miejską jazdę.
Charakterystyka pracy różni się bardzo od ferodo.

Obecnie nie mam pod zacisk VR4 klocków na stanie ale planuje w przyszłym zamówieniu uwzględnić ten samochód.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group