To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.6] Regulacja reflektorów

Bigpawlo - 17-11-2009, 09:01
Temat postu: [Cari 1.6] Regulacja reflektorów
Witam wszystkich.
Interesuje mnie temat regulacji reflektorów przednich. Nie wiem która śruba jest pion, a ktora poziom. Mam w miare dobrze ustawione swiatełka więc nie chce kręcić "na czuja".

pozdrawiam

Saqu - 17-11-2009, 09:49

Nie pomogę CI która śruba bo nie pamiętam :P ale wystarczy np zrobić 1 pełen obrót i zobaczyć w którą stronę leci światło, później najwyżej ten obrót cofnąć.

Jednak zalecałbym Ci podjechać na stacje diagnostyczną i zapłacić 10zł za regulacje świateł. Pamiętaj, że jak będziesz miał za wysoko światła lub źle ustawione będziesz utrudniał jazdę innym kierowcom. To też trzeba brać pod uwagę.

rasiak1980 - 17-11-2009, 10:14
Temat postu: geometria swiateł
nigdy samemu perfekcyjnie nie ustawisz geometrii oświetlenia przedniego to tak samo jak ustawianie geometrii zawieszenia domowymi sposobami reasumując kupa roboty a efekt znikomy a patenty typu sprawdzanie świateł na drzwiach garażowych albo na drodze można położyć na jednej półce z mitami to tak jakby ustawiać geometrie zawieszenia na oko :D a wiadomo "na oko, to chłop w szpitalu umarł" wiec tak jak napisał poprzednik 10 zł to nie fortuna (paczka fajek) i masz porządnie ustawione
Bigpawlo - 17-11-2009, 10:36

Zapomiałem dodać, że na diagnostyce byłem i niestety moj lewy reflektor oślepiał kierowców z przeciwka. Chciałem lampę skierować trochę na dół i w prawo
Niedawno spaliła mi się żarówka (Osram bilux) okazało się, że to ona była wadliwa, bo po pierwsze za szybko się wypaliła, a dwa to ona oślepiała kierowców. Teraz mam Teslę z zestawu naprawczego i świeci dobrze, tyle, że zbyt nisko, bo reflektor był ustawiany na poprzedniej żarówce.

Saqu - 17-11-2009, 10:41

Po mojemu żarówka raczej nie ma nic do tego czy świeci wyżej czy niżej, jedynie mogła być źle zamontowana, krzywo czy coś takiego. Kąt padania i świecenia zależy od ustawienia odblasku reflektora. Być może na silniczkach regulacji się przestawiły ustawienia i zmieniły poziom świecenia.
rasiak1980 - 17-11-2009, 11:52

wbrew pozorom żarówka jak i jej poprawny montaż ma bardzo dużo do tego! ta matowa szarawa emalia na przedzie żarówki jest właśnie po to aby żarówka nie świeciła na wprost i nie oślepiała kierowców jadących z naprzeciwka wystarczy że kawałek jej złuszczy się i już żarówka świeci w zupełnie niekontrolowany sposób, pamiętajmy aby podczas wymiany żarówki nigdy nie trzymać jej za szklaną bańkę i podczas oprawiania jej w reflektorze unikać uszkodzeń mechanicznych.
Saqu - 19-11-2009, 12:32

W niektórych lampach jest jeszcze taka blaszka osłaniająca od światła padającego na wprost, troche dziwnie to wygląda, ale zawsze to jakaś ochrona. Troche dziwnie świecą za dnia :P i wydaję mi się, że takie lampy troszke słabiej świecą, możliwe, że wymagają żarówek typu +20% światła czy coś takiego :P
Bigpawlo - 27-11-2009, 08:47

Ja kupiłem Tungsram +90% :) Rzeczywista ilość dodatkowego światła to pewnie jakies 15-20%. Ogólnie jestem zadowolony. Mają bardzo ładną jasną, niemal białą barwę i w zależności od tego pod jakim kątem się patrzy na reflektor, widać niebieskie odbcie, bo bańka ma niebieski pasek na szczycie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group