To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] awaria po zmianie rozrządu

topcan - 17-11-2009, 12:06
Temat postu: [I 2.0] awaria po zmianie rozrządu
jak w temacie zmieniłem rozrząd na 90tys przy odbiorze auta zgłosiłem ze auto dziwnie sie zachowuje powyżej 3 tys obrotów to znaczy dostaje lekkiej prawie minimalnej wibracji i głośno chodzi powiedziano mi ze to pewnie z powodu filtar powietrza jest głośniejsze to było w sobote wczoraj autko chodzio jak po odbiorze i dzis rano niespodzianka outek po odpaleniu zaczoł chodzić niczym czołg dzwiek jakby był pozbawiony pokrywy zaworów i zamiast oleju dostał piachu co wy na to
Anonymous - 17-11-2009, 12:13

jeśli to silnik 4G63 to pewnie nieszczęsna pompa oleju - typowe objawy dla źle ustawionej pompy przy niefachowej wymianie rozrządu
topcan - 18-11-2009, 08:23

i wszystko wiadomo przestawił sie rozrząd , w związku z tym mam pytanie czy ktoś wie ile wytrzymóje napinacz hydrauliczny bo mi powiedziano ze go sie nie wymienia przy pierwszej wymianie paska w co nie bardzo chce mi sie wierzyć
Krzyzak - 18-11-2009, 08:34

topcan napisał/a:
czy ktoś wie ile wytrzymóje napinacz hydrauliczny

nie ma reguly - widzialem sprawny napinacz po 360 tkm przebiegu jak i zuzyty po 150 tkm

INGI - 06-12-2009, 17:39

napinacz hydrauliczny można sprawdzić

Po zablokowaniu go i wymontowaniu, sprawny powinien się wysunąć do ok 12 mm (trzeba to sprawdzać w imadle żeby całkiem się nie wysunął) potem można go wcisnąć i zablokować
przy prawidłowym napięciu paska powinien wystawać ok 5-6mm. Ponadto gdy napinacz będzie padnięty to pracujący pasek rozrządu będzie luźny i będzie nim rzucało od lewej do prawej.
Jeśli jesteś zainteresowany to mam książkę PDF dotyczącą silników mitsubishi, jest tam dokładnie pokazane na rysunkach i opisane jak naprawiać montować (wer. ang)

[ Dodano: 06-12-2009, 17:49 ]
Ja też po wymianie rozrządu miałem problem z głośnością (od 3tys obr. silnik zaczynał buczeć, dźwięk dość męczący, dodatkowo zauważyłem pewne osłabienie silnika) PRZYCZYNĄ BYŁĄ WŁAŚNIE POMPA OLEJOWA, źle ustawiona. Przy prawidłowym ustawieniu co jakiś czas (chyba po 360 st obrotu wałków) wszystkie znaki na kołach rozrządu powinny się pokrywać.
Ja usunąłem to osobiście przestawiając pompę na znaki i JEST OK,JAZDA ZNOWU STAŁĄ SIĘ PRZYJEMNOŚCIĄ

P.S. SŁUŻĘ RADĄ - każdego płatnego mechanika trzeba pilnować szczególnie w dużych warsztatach

Krzyzak - 06-12-2009, 20:18

INGI napisał/a:
trzeba to sprawdzać w imadle żeby całkiem się nie wysunął

a co się stanie, jak się wysunie całkiem???

INGI napisał/a:
powinien wystawać ok 5-6mm.
INGI napisał/a:
mam książkę PDF dotyczącą silników mitsubishi,

to pewnie w tej książce jest napisane, że ma się wysunąć 3.7-4.5 mm a nie 5-6

INGI - 07-12-2009, 10:17

Tak racja, cytuję "Standard value: 3.8 - 4.5 mm"
pisałem z pamięci, a ta niewielka różnica nie jest aż tak istotna w prawidłowym funkcjonowaniu, ważne żeby napięcie paska było odpowiednie i żeby nie "rzucało" nim od lewej do prawej.

[ Dodano: 07-12-2009, 10:21 ]
zgrubne naprężenie paska ustawiasz na rolkach mimośrodowych przy zablokowanym napinaczu hydraulicznym (położenie wyjściowe), po odblokowaniu i obróceniu układem wysunięcie powinno oscylować w podanych granicach (+- tolerancja błędu)

[ Dodano: 07-12-2009, 10:29 ]
jeśli chodzi o całkowite "rozjechanie " napinacza to podobno nie będzie nadawał się do użytku, piszę podobno bo to tylko wiedza teoretyczna, nie miałem okazji tego widzieć, ale na chłopski rozum - jest to nap hydrauliczny, więc jeśli ciecz (p. olej) nie ucieknie i uszczelnienie będzie dobre to umiejętne złożenie go z powrotem może nie powodować jego złej pracy, CHOCIAŻ NIE RADZĘ EKSPERYMENTOWAĆ JUŻ W TAKIM WYPADKU, GDYŻ NIE GWARANTUJE TO JEGO ODPOWIEDNIEJ SIŁY WYCISKU c.m.p. do WIĘKSZYCH USZKODZEŃ

topcan - 07-12-2009, 12:18

Dzięki za odzew u mnie sie okazało ze to nie tylko napinacz ale jedna z nowych rolek była felerna co spooodowało obcieranie paska i wkońcu przestawienie rozrządu.
Teraz mam założony drugi zestaw i jest ok ale tak jak piszesz rzeczywiście dzwięk jest inny i przy przekroczeniu 5500 obr. zaczyna sie jakaś wibracja chyba czas zweryfikować mechanika i pojechać gdzieś inndziej

Krzyzak - 07-12-2009, 12:31

INGI, nic się nie stanie - założyłem tych napinaczy mnóstwo i naprawdę nic się nie stanie jak się wysunie całkowicie
tomek.rzepek - 16-12-2009, 09:44

powodem moich problemów była odwrócona rolka. Już wszystko hula.. uf.
syll - 02-01-2010, 11:58

w moim outlanderze 2T mam przebieg 88tys - czas pomyśleć o wymianie rozrządu. jakie są tego koszty - ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group