[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Wymiana silnika krok po kroku galant 2000 2.0
Anonymous - 18-11-2009, 10:39 Temat postu: [EA2A/W 2.0] Wymiana silnika krok po kroku galant 2000 2.0 W ostatnich dniach zostałem zmuszony zeby wymienic silnik w moim misku i na dodatek musze zrobic to sam. Moze juz ktos wymieniał silnik i czy mogłby opisac krok po kroku co trzeba robic i o jakich waznych rzeczach przy wymianie pamietac zeby cała wymiana serduszka mojego misia nie poszła na marne bardzo prosze o pomoc!!!!![/b]
Bury - 18-11-2009, 18:07
Ja bym zaczal od sprawdzenia i przygoowania nowego serca.
Na bank wymienilbym uszczelniacz na wale po stronie sprzegla i dokladnie sprawdzil sprzeglo.
Rozrzad i te sprawy,duzo latwiej wymienic niz majac motor w budzie.
To takie pierwsze rzeczy,ktore przyly mi na mysl.
robertdg - 18-11-2009, 19:32
Veggita2k, troche tego sporo bedzie, ale postaram sie w skrocie przygotowac Cie do tego:
1. bedzie Ci potrzebna wyciagarka do silnika, najlepiej tez stanowisko z kanałem do demontazu wszystkiego co masz pod spodem autka, oraz porzadny zestaw kluczy
2. uważnie poprzygladaj sie całemu silnikowi i skrzyni, popatrz gdzie co jest podlaczone, ewentualnie napisz sobie na tasmie i pooznaczaj wszystkie kosci
3. odpinasz akumulator, wyciagasz go z auta
4, wyciagasz komore filtra powietrza, podstawe akumulatora, pozniej demontujesz przednia maske, chodzi o to aby uzyskac jak najbardziej przejrzysty dostep do wszystkiego
5. odpinasz wszystkie mozliwe przewody elektryczne, paliwowe, klimatyzacji, przewody chłodzące, linki, etc.,
6. sciagasz pompe wspomagania z silnika,
7. tutaj zatrzymam sie na chwile, bo silnik najprosciej wypuscic ze skrzynia razem w dol, wiec tutaj juz zwroce uwage na to ze latwiej jest spiac silnik ze zkrzynia na wierzchu,
8. spuszczasz olej ze skrzyni i demntujesz polosie z przegubami
9, podjzedzasz wyciagarka do silnika i mocujesz lancuchy wyciagarki do fabrycznych uszy do demontazu silnika, schodzisz w kanal i sciagasz belke wzgluzna pod skrzynia
10, odkrecasz wszystkie poduchy z silnika i skrzni i wyciagarka wypuszczasz silnik ze skrzynia w dol, montaz w odwrotny sposob
Dokladniejsze informacje znajdziesz w Manualu >>KLICK i pobierz<< plik 11.pdf
przy wymianie silnika zalecam wymiane wszystkich uszczelniaczy od strony sprzegla i od strony rozrzadu, jak rowniez wymiane rozrzadu i sprawdzenie stanu sprzegla oraz lozyska oporowego, dodatkowo zalanie wszystkiego nowymi plynami.
lombard - 18-11-2009, 20:12
Ja sobie fotek zrobilem kilkadziesiąt wszystkich kostek , złączek itp...mi to sporo pomogło...POWODZONKA ŻYCZĘ !!!
Anonymous - 19-11-2009, 00:32
ale raczej spuszczanie silnika zeszkrzynią odpada a czy wyjdzie silnik razem ze szkrzynia w góre??
SWEEPER - 19-11-2009, 07:24
Ja nie rozpinałem skrzyni podczas swapa z 2.0 na 2,5 . Wskoczył razem ze skrzynią tip tronic. Czas od podpięcia do wyciągarki do przyłapania na łapach około 4 min.
Anonymous - 19-11-2009, 19:34
Veggita2k,
Jestem w temacie, bo całkiem przed chwilą silnik wstawiłem......
Otóż:
Wziąłem aparat fotograficzny i zacząłem cykać wszystko co mi przyszło do głowy.....
Oczywiście wszystko co napisał robertdg, jest ok.... Choć ja wyciągałem Motor górą.
Po odpięciu wszystkich kości i złączek (są też i z tyłu silnika biegnące do alternatora) możesz podpinać poduszki, ale silnik musi wisieć już na podnośniku. Będzie Ci przeszkadzać pompa od klimy (ja swoją zostawiłem na wężach co by zaoszczędzić na ponownym nabijaniu). W późniejszym etapie przekonasz się, że wszystkie kostki po latach są już tak uformowane że nie będziesz w stanie pomylić żadnej z nich.....po prostu same trafią w okolice miejsc podpięć....
Uważaj bo z tyłu za silnikiem w głowicy po prawej (stojąc przodem do auta) stronie jest jakiś czujnik i idzie do niego pojedynczy przewód.
Jak podwiesisz silnik i spuścisz olej ze skrzyni, oraz zdemontujesz cały układ chłodzenia (wentylatory, chłodnicę (poza tą od klimy) etc.) możesz przystąpić do demontażu. Polecam odkręcenie całego uchwytu pomp wspomagania i klimy (razem z napinaczem) bo doda ci to trochę luzu......oraz alternator wraz z uchwytem. Odpinając linki do zmiany biegów uważaj, bo sam ich uchwyt jest sklejony gumą i żebyś tego nie zniszczył. Koniecznie musisz zdjąć belkę spod silnika i zluzować układ wydechowy (pod podłogą są wieszaki i musisz je odpiąć). Odkręcasz poduszki (całkiem je demontując) i opuszczasz silnik w dół. Wypinasz półośki z przegubami ze skrzyni.... (silnik musisz opuścić w dół uprzednio ciągnąc go do przodu bo konstrukcja zawieszenia nie pozwoli półośkom zejść centralnie na dół....) zaczynając od dłuższej (jest łatwiej i więcej miejsca) Jak już wypniesz półośki to wychodzisz z silnikiem do góry.....koniecznie musisz silnik ustawić pod kątem (skrzynią w dół) bo braknie Ci ok 3-5 cm.....
Wszystko co trzeba wykonać. w razie problemów pisz czy tu w temacie czy na PW.
AHA....w razie gdybyś musiał demontować głowicę, to od razu zaopatrz się w 14 12-o kątną, bo śruby tam mają takie łby.
matej1981 - 30-12-2009, 13:18
mam ogromna prosbe.Czy przy wymianie silnika 2.0gls na 2.5v6 jest potrzeba wymiany komputera czy nie koniecznie
robertdg - 30-12-2009, 14:23
matej1981 napisał/a: | mam ogromna prosbe.Czy przy wymianie silnika 2.0gls na 2.5v6 jest potrzeba wymiany komputera czy nie koniecznie | jest potrzebna wymiana ECU, oraz wiazki silnika i kompa, a takze kompletu kluczyków, bo ECU ma zakodowane IMO
Owczar - 30-12-2009, 17:14
Dodatkowo sanki silnika... Nie wiem czy maglownica będzie identyczna, wszystko zalezy od rocznika.
[ Dodano: 30-12-2009, 17:17 ]
Tutaj już było o tym:
http://forum.mitsumaniaki...&highlight=swap
Smilli - 17-12-2012, 16:34
Witam,
Czy silniki 2.5 V6 przed liftowe 97-00r. (nie pamiętam w którym miesiącu był lift) różnią się w jakiś sposób od siebie? Np. z klimatyzacją i bez, wydaje mi się, że inaczej idzie pasek rozrządu. Czy silnik po liftowy będzie pasował do modelu przed liftowego?
swinks_UK - 17-12-2012, 20:42
Inne mocowanie pompy wspomagania klimy i sama pompa.
Smilli - 18-12-2012, 00:11
ale inne mocowanie w zależności od rocznika, liftu czy po prostu czy była fabrycznie klima?
Owczar - 18-12-2012, 00:29
swinks_UK napisał/a: | Inne mocowanie pompy wspomagania klimy i sama pompa. |
Tomku, ale z tego co kojarzę to sam blok był identyczny. Chyba, że się mylę?
Mocowanie jest przykręcane do bloku.
danino88 - 18-12-2012, 14:13
blok jest identyczny, mocowania mogą się różnić ale można je odkręcić. TESTOWANE
|
|
|