To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Wydruk z hamownii ( GDI )

Luq - 19-11-2009, 16:51
Temat postu: Wydruk z hamownii ( GDI )
Panowie z ciekawosci szukam jakiegos wydruku z hamownii, zeby dokladniej poznac specyfikacje mojej Cari... ( Ile koni na okreslonych obrotach, moment obr itp)
Bylbym bardzo wdzieczny jesli ktos by tu takowy wykres podrzucil, bo na razie jeszcze na necie nie znalazlem...

aren195612 - 19-11-2009, 17:36
Temat postu: Moment obrotowy/moc
Proszę:
[img] [/img]

pawelsonx - 19-11-2009, 17:45

http://www.rri.se/popup/p...ph&ChartsID=377
Luq - 19-11-2009, 17:52

Wielkie dzieki...
Anonymous - 19-11-2009, 21:36

To jest wykres producenta czy zwyklego uzytkownika auta gdi ktory sprawdzil co drzemie w jego silniku? A tak swoja droga to 152nm to sredni wynik jak na silnik 1.8. Zawsze myslalem ze gdi ma przynjamniej 170...
Chooper - 19-11-2009, 23:53


to jest ze zwykłego badania

Robson86 - 20-11-2009, 13:56

a co to jest bank1 (test1) i pozniej bank2 (chp2) te wszystkie oznaczenia?
ten konkretny egzemplarz ma 112km czy 124? a moment to 146 czy 162Nm?
Pozdroo

Anonymous - 20-11-2009, 23:10

Jak dla mnie przejazd przed i po chipie? Chociaz bardzo to optymistyczne, ze chip w wolnossaku dal 12km i 16nm (ponad 10%). A 146nm to naprawde malo jak na silnik 1.8 i w dodatku taki nowoczesny (nawet teraz nie kazdy ma w ofercie bezposredni wtrysk benzyny)
Robson86 - 20-11-2009, 23:16

dylson napisał/a:
Jak dla mnie przejazd przed i po chipie?

wydaje mi sie ze o chipie tu nie ma mowy...
dylson napisał/a:
A 146nm to naprawde malo jak na silnik 1.8 i w dodatku taki nowoczesny

druga sprawa jest taka ze zawsze moc i moment mierzony na kolach jest mniejszy od tego mierzonego bezposrednio w/na silniku.
Do tego dochodzi sam fakt na ile "zdrowy" byl badany egzemplarz...

Znam osobiscie przypadek co koles kupil focusa st'ka i zaraz po odebraniu go z salonu poszedl na hamownie, gdzie wykazalo ze zamiast 225km ma 180pare, moment to samo, o wiele mniejszy niz katalogowo. Wtedy zaczal sprawe z Fordem Polska o zwrot pieniedzy za samochod, jako ze wg niego byl wadliwy tzn nie mial mocy podanej wg producenta. Tak wiec, moc na silniku i na kolach to dwie rozne bajki :P

Chociaz czy ja wiem czy jest tak faktycznie zle jak mowicie :?
Wystarczy popatrzec chociazby na te pare wykresow podobnych aut:

Audi A2 1,6FSI 2003r. zamiast 110KM jest 98KM (ubytek 12KM)
zamiast 155Nm jest 134Nm (ubytek 21Nm)


Toyota Avensis 2,0 D4D 2003r. zamiast 147KM jest 130KM (ubytek 17KM)
zamiast 196Nm jest 181Nm (ubytek 15Nm)


Mitsubishi Carisma GDI 1998r. zamiast 125KM jest 113KM (ubytek 12KM)
Zamiast 174Nm jest 152Nm (ubytek 22Nm)


Mitsubishi Galant 2,0 1997r. zamiast 136KM jest 120KM (ubytek 16KM)
zamiast 178Nm jest 160Nm (ubutek 18Nm)


VW Passat 2,0FSI 2006r. Zamiast 150KM jest 136KM (ubytek 14KM)
Zamiast 200Nm jest 179Nm (ubytek 21Nm)


Audi A3 2,0 FSI 2003r. zamiast 150Km jest 134KM (ubytek 16KM)
Zamiast 200Nm jest 181Nm (ubytek 19Nm)


Audi A6 2,5 TDI 1998r, zamiast 150Km jest 139Km (ubytek 11KM)
Zamiast 310Nm jest 286Nm (ubytek 24Nm)


BMW 320i 2005r. zamiast 150KM jest 134KM (ubytek 16KM)
zamiast 200Nm jest 181Nm (ubytek 19Nm)


Nissan Maxima QX 2.0 V6 1995r. zamiast 140KM jest 120Km (ubytek 20KM)
zamiast 177Nm jest 162Nm (ubytek 15Nm)



Przypadkow mozna wyliczac w setkach...
nawet nowsze, najnowsze auta, nie tylko z bezposrednim wtryskiem benzyny ale i z normalnym posrednim wtryskiem, diesle traca mocy i momentu jezeli wartosci bedziemy mierzyli na kolach
Pozdroo

skull - 21-11-2009, 10:26

dokładnie moc na kołach i silniku to dwie różne wartości :wink: a jak robiłem pomiar swojego 2,4 GDI urządzeniem zwanym G-tech,dochodziły do tego opory toczenia itp. itd. To wartości były całkiem mizerne :|
Anonymous - 21-11-2009, 11:02

Ale w polsce mierzy sie moc na silniku czyli wykres na 146nm to moment podany na silniku a ta cala reszta wykresow to na 99% wykresy producenta bo moc i moment wychodzi taka jak podaje producent i Robson sam sie zakreciles w mocy na kolach i na silniku
Robson86 - 21-11-2009, 13:13

dylson napisał/a:
Ale w polsce mierzy sie moc na silniku czyli wykres na 146nm to moment podany na silniku a ta cala reszta wykresow to na 99% wykresy producenta bo moc i moment wychodzi taka jak podaje producent i Robson sam sie zakreciles w mocy na kolach i na silniku

ok, ale wyraznie pisze wheel power czyli moc na kolach...
A na naszych hamowniach wjezdzasz autem na rolki i takze podaja ci wartosci mierzone z "kół". Wartosci podawane na silniku sa mierzone tylko i wylacznie w Stanach Zjednoczonych.
Pozdroo

pawelsonx - 21-11-2009, 13:22

dylson napisał/a:
Ale w polsce mierzy sie moc na silniku czyli wykres na 146nm to moment podany na silniku a ta cala reszta wykresow to na 99% wykresy producenta bo moc i moment wychodzi taka jak podaje producent i Robson sam się zakreciles w mocy na kolach i na silniku

Super że się mierzy na silniku :)
Dobrze wiedzieć ze mamy takich fachowców.
Tak z czystej ciekawości może przybliżyć mi zasady pomiaru na silniku i rozwiać moje wątpliwości:
1 czy pomiar mocy na silniku to dotyczy się pomiaru na wale korbowym?
2 czy do tego pomiaru trzeba wymontować silnik , czy wystarczy zdjąć skrzynie.
3 Jak niweluje się spadki mocy przeznaczone na alternator klimatyzacje wspomaganie itp ustrojstwa.A jeżeli moc jest liczona na kołach to jak kompensują spadki na opór toczenia opon łożysk opór zębatek w skrzyni itp.

Robson86 - 21-11-2009, 14:48

Tutaj jest inny egzemplarz silnika GDI akurat w Volvo
S/V 40 1998 1,8i (GDI) Jest 117KM z 125KM, moment 157Nm z 174Nm

Wiele zalezy od konkretnego egzemplarza
Pozdroo

Anonymous - 21-11-2009, 16:15

Robson ale tych wykresach jest zarowno wheel power/torque jak i engine power/torque.
pawelsonx, w usa moc podawana jest na kolach a w europie na silniku. Tzn w europie najpierw mierzona jest moc na kolach a nastepnie hamownia liczy straty w napedzie i przelicza to na moc na silniku.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group