To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1,8 GLX] Nie odpala

Rzadziu - 19-11-2009, 21:33
Temat postu: [Cari 1,8 GLX] Nie odpala
Witam wszystkich
Mam problem ze swoją Cari. Wsiadłem dziś po pracy do autka, odpaliła na tyk przejechałem może z 200m i zgasiłem ją bo coś nie tak było ze światłami i chciałem to sprawdzić. No i niestety autko już nie zapaliło. Sprawdziłem czy chodzi pompka paliwa, czy jest iskra i wszystko wydaje się być oki ale niestety autko nie odpaliło. Spróbowałem pociągnąć je na lince i po jakiś 500m silnik zaskoczył. Zadowolony nie gasząc silnika wsiadłem i pojechałem do domu po drodze jednak zauważyłem że na biegu jałowym obroty spadają niemal do 0 a jak wyłączyłem silnik historia się powtórzyła i nie zapalił (dodam że w czasie jazdy przyspieszenie było oki) teraz odczytałem kody błędów i mam 54 . Co może byś przyczyną takiej awarii.
Pozdrawiam Marcin

robertdg - 19-11-2009, 21:49

Rzadziu, immobilajzer, sproboj z innym kluczykiem, albo cos ci brakuje stykow na petli imobilajzera przy stacyjce
Rzadziu - 19-11-2009, 21:55

Dzięki za odpowiedz Robertdg.
A to nie jest tak że immobilizer odcina całkowicie możliwość odpalenia, bo udało mi się raz zapalić na holu to auto
Niestety mam tylko jeden kluczyk, więc pewnie pozostaje mi wymiana stacyjki ??

pawelsonx - 19-11-2009, 22:10

stacyjka +ecu+imobilizer
taniej w serwisie mitsu za parę euro kluczyk kupić po numerze vin

Rzadziu - 19-11-2009, 22:17

A czy nie ma możliwości odcięcia immo zrobienia jakiegoś obejścia ???
robertdg - 19-11-2009, 22:40

Rzadziu, jest, ale wtedy juz wogole nie bedzie imo, kosztowna impreza okolo 450zł, skorka nie warta wyprawki, albo dorobic drugi kluczyc, albo sprawdz jeszcze petle imo, jest przy stacyjce
Rzadziu - 19-11-2009, 22:45

Robertdg no faktycznie trochę to kosztuje. Podpowiedz mi jeszcze jak możesz w jaki sposób sprawdzić tą pętlę ???
robertdg - 19-11-2009, 22:58

Rzadziu, rozbierasz oslone kolumny kierowniczej gorna i dolna i na stacyjce masz petle immo, do ktorej jest wpieta wtyczka, sproboj wypiac kostke zobaczyc czy nie ma tam jakiegos zasniedzenia no i wpiac spowrotem, zobaczyc czy cos sie zmieni, wyglada mi to na brak komunikacji kodera i czytnika imo
Rzadziu - 19-11-2009, 23:01

Dzięki jutro sprawdzę ale cały czas mnie zastanawia bo jak kręciłem silnikiem i dotknąłem pompki to czuć było że pracuje a i jak odkręciłem przewód przed wtryskami to też paliwo szło to znaczy ze immo puszcza sygnał do ecu.
robertdg - 19-11-2009, 23:06

Rzadziu, to swiadczy tylko o blokadzie zaplonu, ktora nie musi sie objawiac nie podawaniem paliwa, bo przy braku kontaktu imo paliwo bedzie podawane a silnik bedzie krecil tyle ze nie odpali
pawelsonx - 19-11-2009, 23:25

przeglądałem trochę schemat i imo w tym silniku odcina zapłon oraz współpracuje z ecu
co do pompki paliwa nie ma połączenia ani z ecu ani immo

demeone - 20-11-2009, 01:22

Ja zrobiłem tak że jeżdze bez osłonki pod kierownicą. Jak przekręcam kluczyk czekam aż zgaśnie kontrolka od silnika. Jeśli nie gaśnie odpinam IMMO-ECU i podpinam ponownie, przekrecam kluczyk, wtedy gasnie kontrolka od silnika i wiem ze zapali.
Na dniach zamontuje przełącznik. Na razie spróbuje na kablu + zasilania do IMMO-ECU i sprawdze czy odłączenie zasilania od tego IMMO-ECU i ponowne włączenie coś zmienia.
Wiem że odpięcie wszystkich kabli działa ale takiego włącznika nie znajde na wszystkie kabelki.

Rzadziu - 21-11-2009, 14:16

Dziś troszkę po testowałem stacyjkę (czasami się blokuje i w ogóle dziwnie chodzi) i odłączałem antenę oraz Immo niestety nie wiele się zmieniło w sumie od przedwczoraj odpaliłem autko 3 razy. Czasami jak przekręcę kluczyk to kontrolka po chwili przygaśnie na moment i znów się zapala. Nie mam pojęcia jak to naprawić dlatego proszę was o pomoc!!!
V40Waldek - 21-11-2009, 22:34

Z pierwszego postu wynika, że iskra jest, czyli jakby nie imo, i paliwo tez dochodzi do wtrysków.

Kilka tygodni temu miałem podobny problem i opisałem tu na forum swoje perypetie ,sprawcą okazał się moduł końcowy sterujący pracą wtryskiwaczy.

Piwor - 22-11-2009, 10:47

Zczytaj błąd.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group