To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C62A 1.5] Wycieraczki, wytarte tulejki, naprawa

Vein - 21-11-2009, 23:53
Temat postu: [C62A 1.5] Wycieraczki, wytarte tulejki, naprawa
Witam,

Pewnie wielu z mitsumaniaków ma problem z wycieraczkami, a mianowicie wytartymi tulejkami w których poruszają się ośki. Według wszystkich "porad" widziałem że zalecacie wymianę mechanizmu na taki ze szrotu, ale niestety może się trafić tak samo uszkodzony, lub będzie praktycznie nie do dostania (na przykład w moim przypadku). Rada na to jest jedna, wystarczy zregenerować stary mechanizm, a jak to zrobić?

Do regeneracji nadaje się mechanizm nawet z bardzo wytartymi tulejkami, u mnie było tak, że u góry były na tyle wytarte, że praktycznie nie było ścianki)

W sprzedaży są tulejki z brązu do rozruszników, jest to brąz samosmarowny, szukamy tulejek o średnicy wewnętrznej 10 mm (ja dostałem bez problemu, tulejki wewn. 10 mm zewn 14 mm, cena 1.5zł/szt).

Po zdemontowaniu mechanizmu wycieraczek ( http://mitsubishifan.webpark.pl jest opis ) należy rozwiertakiem stożkowym (lub jeżeli ktoś ma wiertarkę stołową to w takiej wiertarce) należy poszerzyć otwór w którym chodzi piasta na taki by na ciasno pasowały tulejki mosiężne, ja korzystałem z rozwiertaków i dzięki temu że były nowe "gniazda" stożkowe, ciasno siedzą i nie kręcą się. Przy rozwiercaniu należy zwracać uwagę, żeby oś powiększonego "otworu" była zbliżona jak najbardziej do oryginalnej osi tulejki.

Tulejki potrzebne są 4, dwie "od góry" i 2 "od dołu", tulejki spokojnie wcisnąłem w imadle :)

Dwie porady dodatkowo
1) po wyjęciu piast radze je oczyścić z rdzy, inaczej nie wciśnie się piast w tulejki a nawet jak się wciśnie to się szybko wypracują tuleje i robota na marne
2) może się zdarzyć, że nie będzie można odkręcić mechanizmu wycieraczek, sugeruję obciąć wtedy śruby szlifierką, a następnie korzystając z czegoś do podgrzewania (ja używałem lutownicy do rynien) wtopić nowe śruby z łbem sześciokątnym zamiast starych z wieloklinem, idą tam śruby M6x18 lub M6x20

Jeżeli opisałem coś niejasno, proszę o sugestię, zrobię ewentualnie rysunki

ps. może ktoś posiada przeguby do tego mechanizmu? jeden mi się rozpadł i zrobiłem prowizorkę, ale wolałbym coś normalniejszego.

Krzyzak - 22-11-2009, 20:09

Vein napisał/a:
może się zdarzyć, że nie będzie można odkręcić mechanizmu wycieraczek

tak się niestety "zdarza" niemal zawsze... i nie ma rady - trzeba ciąć...
potem jednak zamiast wtapiać można to zwyczajnie skręcić i będzie OK

rus_one - 23-11-2009, 10:07

Dobry opis! Dzięki, bo chciałem z tym do tokarza sie udać, a tu widać że w domu się da zrobić ;]


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group