[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] Problem z ogrzewaniem
chudy-88 - 22-11-2009, 00:18 Temat postu: [E33A 2.0] Problem z ogrzewaniem Witam wszystkich.
Mam problem z ogrzewaniem w mitsubishi galant 2.0 + LPG 88r.
Wszystkie węże są cieple,płynu nie brakuje, a węże z chłodnicy(2 grube) na uruchomionym silniku są miękkie,czy to tak ma być?? Jak silnik jest ciepły i włączę ogrzewanie na maksa to czuć ciepło przez około 30 sekund a później leci zimne powietrze.Termostatu nie mam bo go wykręciłem aby zobaczyć czy to wina termostatu ze nie grzeje w kabinie.Wskaźnik temperatury jest prawie na pionowo.Co może być nie tak.Dodam że wymieniałem płyn w chłodnicy ale przed wymianą też tak było tylko że ciepłe powietrze w kabinie było czuć przez jakieś 5 sekund galanta posiadam dopiero od miesiąca.Z góry dziękuje za odpowiedz.
Maretzky85 - 22-11-2009, 13:24
Masz prawdopodobnie do wymiany nagrzewnicę. Możesz spróbować przepłukać układ chłodzenia.
robertdg - 24-11-2009, 21:21
chudy-88, wedlug mnie problem tkwi w podpieciu parownika LPG, plyn nie cisnie sie przez nagrzewniczke tylko przez parownik, bo tak mu wygodniej, i zaloz termostat z powrotem, najlepiej nowy, bo niedogrzewasz silnika przez co beda ci sie dzialy rozne inne klocki typu wieksze spalanie etc.,
chudy-88 - 26-11-2009, 09:09
Parownik mam podłączony w taki sposób: z silnika idzie wąż jest trójnik z trójnika idzie do parownika i do nagrzewnicy, a powrót z nagrzewnicy do silnika też jest tak samo zrobiony. Termostat mam już założony nowy i dalej tak samo jest.
Maretzky85 - 26-11-2009, 15:38
Do tej samej rurki z parownika wraca czy do drugiej ?
mitsu_pl - 26-11-2009, 23:31
Gaz powinien być podłączony do rurki wracającej z nagrzewnicy. Wtedy nie traci się na "mocy" ogrzewania.
robertdg - 27-11-2009, 00:05
chudy-88 napisał/a: | Parownik mam podłączony w taki sposób: z silnika idzie wąż jest trójnik z trójnika idzie do parownika i do nagrzewnicy, a powrót z nagrzewnicy do silnika też jest tak samo zrobiony. Termostat mam już założony nowy i dalej tak samo jest. |
No to mi wyglada na to ze ciecz wybiera sobie prostsza droge obiegu, przez parownik ktory podlaczony jest rownolegle, zmienilbym konfiguracje podpiecia parownika.
chudy-88 - 19-12-2009, 05:07
Czyli jak to podpiąć żeby było dobrze??
Maretzky85 - 19-12-2009, 09:51
..................................................parownik|
..................................................|...............|
Przewod do nagrzewnicy --------+-----------|---------
...................................................................|....................Nagrzewnica
Przewód od nagrzewnicy ---------------------+---------
Mniej więcej tak.
chudy-88 - 19-12-2009, 16:53
Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem.Przewód z silnika do parownika z parownika do nagrzewnicy z nagrzewnicy powrót do silnika.Czy tak to ma być połączone??
Maretzky85 - 19-12-2009, 20:35
Przewód z silnika - trójnik i z trójnika do parownika i nagrzewnicy.
Powrót z nagrzewnicy - trójnik i dalej do parownika i silnika.
chudy-88 - 19-12-2009, 21:46
Tak właśnie mam to połączone i bardzo słabo grzeje.
Maretzky85 - 19-12-2009, 21:49
To może problem w takim razie tkwi w nagrzewnicy.
charzun - 19-12-2009, 22:03
a może jest nagrzewnica zapowietrzona Macie jakiś sposób na odpowietrzenie Tak jak np. w oplu jest tak ze trzeba odkręcić czujnik temp. i czekać aż bąbelki przestaną się pojawiać..
chudy-88 - 20-12-2009, 02:23
Możliwe że to nagrzewnica.Bo jak samochód jest na biegu jałowym, i jest rozgrzany to przed włączeniem sie wentylatora leci cieple powietrze zaraz przy nawiewie w desce rozdzielczej, jak sie włączy wentylator to przez chwile czuć ciepłe powietrze z nawiewu z dalszej odległości.I jak samochód stoi odpalony na biegu jałowym przez pewien czas już rozgrzany, i jak go przegazuje to słychać takie bulgotanie pod deską rozdzielczą w okolicach nagrzewnicy, czy to tak ma być??A jak jadę moim galancikiem to czuci trochę mocniej te ciepłe powietrze z nawiewu, ale w całym samochodzie żeby sie nagrzało ty chyba bym musiał przyjechać jakieś 500km, a w golfie jakiego posiadam wystarczy przejechać jakieś 5km i czuć ciepło w całym samochodzie.Czyżby golfy miały leprze ogrzewanie od galantów?? Jeszcze jedno pytanie czy układ chłodzenia odpowietrza się sam, czy trzeba coś odkręci żeby sie odpowietrzył??
|
|
|