To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] GLSi 2.0 Kolizyjny?

charzun - 23-11-2009, 15:20
Temat postu: [E33A 2.0] GLSi 2.0 Kolizyjny?
Witam :!:
Chciałbym się dowiedzieć czy ten silnik jak w temacie jest kolizyjny :?: Tzn czy po pęknięciu paska rozrządu staną się jakieś dodatkowe szkody :?: Czy tłoki walną w zawory :?: :wink: Pozdro :!:

siudii - 23-11-2009, 15:27

Na 99,9% kolizyjny. 1.8 (4G37) jest bezkolizyjny, a 2.0 (4g63) może nie jakoś wybitnie ale jednak kolizyjny.
Bartek - 23-11-2009, 15:42

charzun napisał/a:
Czy tłoki walną w zawory


tak

charzun - 23-11-2009, 15:57

ok w takim razie powiedzcie mi co przydałoby sie wymienić przy okazji podczas wymieniania paska rozrzadu? Juz wiem że leci mi olej prawdopodobnie uszczelka na wale.. Więc tez pytanie czy jak chce ja wymienić to da rade bez rozbierania silnika :?:
Ile orientacyjnie mogą mnie wynieść te paski, uszczelki i te rzeczy ktore przydaloby się wymienić :?: Podobno jeszcze jakis pasek od walka balansowego jest :?:

Bartek - 23-11-2009, 16:14

Pełna wymiana:
2 paski zębate
2 rolki (sohc) lub 3 rolki (dohc)
4 uszczelniacze (sohc) lub 5 uszczelniaczy (dohc)
pompa wody
2 lub 3 paski zewnętrzne (alternator, wspomaganie i jak jest klimatyzacja)

charzun - 23-11-2009, 17:32

ok . dzięki :)
darkezz - 15-12-2009, 20:16

koledzy,co wy opowiadacie.oczywiście że jest niekolizyjny!!!pasek się urwie,wrzucasz nowy i jedziesz dalej.bez remontów,bez kłopotu.kolizyjny to i będzie po trzech lub czterech planowaniach głowicy.pozdro.
mitsu_pl - 15-12-2009, 20:22

Jeżeli jesteś taki tego pewien, to zdejmij pasek i spróbuj zrobić 1 pełny obrót samym wałem (za pomocą klucza, a nie rozrusznika oczywiście), jeżeli Ci się uda to bezkolizyjny, jeżeli jednak nie to znaczy, że kolizyjny. Mi się nie udało... (mówię tu o silniku 4G63)
Bartek - 15-12-2009, 20:38

mitsu_pl, odwrotnie - po zdjęciu paska wałem obrócisz w 99% silnikach. Zluzowanie paska powoduje zamknięcie zaworów i tłokami możesz kręcić do woli, mimo, że silnik kolizyjny.

Test prawdziwy polega na ustawieniu wału tak, żeby tłoki (nie ważne czy 1-4 czy 2-3) były w górnym położeniu - i wtedy trzeba zrobić obrót wałkiem rozrządu.

mitsu_pl - 15-12-2009, 21:11

Bartku, nie wszystkie zawory się zamykają, tak czy inaczej trafisz na te otwarte. Twój sposób w sumie jest też dobry, a nawet może i lepszy..., bo nie trzeba się ciągać z całym wałem...
Maretzky85 - 15-12-2009, 22:22

mitsu_pl, zluzowanie paska wystarczy do tego, żeby wałek się ustawił w pozycji w której zawory są albo zamknięte, albo przymknięte na tyle, że wał można swobodnie obracać.
mitsu_pl - 15-12-2009, 22:47

Czepiacie się szczegółów :P , powiedzmy, że ustawiałem wałek na znaku, wtedy były na 1 i 4 zamknięte, a na 2 i 3 otwarte... Zresztą nie pamiętam dokładnie, wiem tylko, że sam sprawdzałem z ciekawości i nie zrobiłem pełnego obrotu.
charzun - 16-12-2009, 14:59

to w końcu jak :?: jest kolizyjny czy nie :?: Kto jest pewny na 100% :?:
Bartek - 16-12-2009, 16:09

Jest kolizyjny na 100%
Maretzky85 - 16-12-2009, 23:01

Za Bartkiem, jest kolizyjny na 100%


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group