| 
				
					| [XX-92]Galant E3xA i starsze - [E39A 4WD 2.0] dolot, szczelnosc moze zapłon??
 
 Anonymous - 26-11-2009, 18:06
 Temat postu: [E39A 4WD 2.0] dolot, szczelnosc moze zapłon??
 witam mam jedno pytanie chce sprawdzic szczelnosc dolotu poczawszy od rury dolotowej swoim urzadzeniem, chce napompowac 0,3bara w dolot i zobacze czy trzyma tylko niewiem jak jest z zaworami dolotowymi  czy na zgaszonym silniku sa zamkniete???
 siudii - 26-11-2009, 19:55
 
 To zależy jak ci się silnik ustawi po zgaszeniu. Kiedy na 1 i 4 cylindrze będą zamknięte wtedy na 2 i 3 będą otwarte i na odwrót.
 robertdg - 26-11-2009, 20:08
 
 
 dolotu nie sprawdza sie w taki sposob, sprawdza sie benzyna i pedzlem, odpalasz silnik i wszystkie miejsca laczenia, etc., smarujesz pendzlem nasaczonym benzyna, tam gdzie banzyna wysycha bardzo szybko jest nieszzelnosc. 	  | kamils napisał/a: |  	  | chce sprawdzic szczelnosc dolotu poczawszy od rury dolotowej swoim urzadzeniem, chce napompowac 0,3bara w dolot i zobacze czy trzyma | 
 mitsu_pl - 26-11-2009, 23:28
 
 Jest jeszcze inna metoda, podobna do tej podanej przez robertdg lecz różni się tym iż zamiast pędzla i benzyny, bierzemy samostart lub środek do czyszczenia przepustnic i psikamy po wszystkich połączeniach. Jeżeli gdzieś będzie nieszczelność od razu usłyszymy to po pracy silnika (wzrost obrotów, lub jego przydławienie).
 Anonymous - 14-02-2010, 16:21
 
 ... odswieze troche temat poniewaz sprawdzalem szczelnosc pryskajac "samostartem" wszedzie gdzie mogłem dojsc ale nic sie niedziało wizuaalnie tez OKEJ, a niedaje rady juz z nim kiedy jade plakac mi sie chce z wkur.... tak muli dusi czasami ze skrzyzowania niedam rady ruszyc powiedzmy ze stara sie ciagnac przy wysokich obrotach, tez przerywanie takie jakby jest jak "przyspiesza"
 pompa paliwa zmieniana bez zmian czyli orginalna tez jest dobra cisnienie pompy bylo sprawdzane tez okej ,regulator cisnienia podmieniany na 2 inne bez zmian wtryskiwacze 2 kaplety podmieniane  tez bez zmian,filtry kilkakrotnie zmieniane i nic
 
 przez czas jak go mam okolo 4lata zmianiałem swiece z 4 razy przewodw WN  3 razy
 
 krokowy ok
 zapłon ok 5BTDC lampa spawdzany, czujnik polozenia walka podmnieniany był
 rozrzad ok
 kompresja 15,5bara
 
 przepływomierz zmieniany od galanta z tym samym silnikiem 4g63 wtyk 7pinow tylko inne numery mial, stary byl padniety na bank plastra miodu niemial przerywal na wolnych itp
 
 cewka i tranzystor mocy niebyły zmieniane i sprawdzane, cewke zamowilem wlasnie ale watpie ze to to
 
 na analizatorze spalin byłem wszytko OK
 
 dodaje tez wykrez z loggera:
 
   
 kolor swiec:
 
  [img] u157 - 14-02-2010, 21:15
 
 A czy jest instalacja LPG ?
 Maretzky85 - 14-02-2010, 22:19
 
 I czy sprawdzałeś komputer czy nie ma wylanych kondziorków, albo uszkodzonych ?
 Aparat zapłonowy sprawdzałeś ?
 Świece wyglądają jakby sporo oleju palił
   Anonymous - 14-02-2010, 22:48
 
 LPG niema
 
 dlaczego duzo oleju mial by brac elektrody sa jasne a nie ciemne i zaolejone kiedys bral ale przy analizie spalin wyszly kosmiczne wartosci chlop zapytal ile oleju bierze na 100km
 po roznych naprawch analiza jest okej oleju niebierze, z litr doleje na kazda wymiane oleju
 
 kondensatory 2 razy byly wymieniane na orginalnych tez bylo to samo  zadne niebyly wylane wygladaly normalnie
 aparatu zapłonowego 4g63 niema jest czujnik polozenia wałka/walu jaki pisalem byl podmieniany na inny  i bez zmian
 Maretzky85 - 14-02-2010, 23:48
 
 
  faktycznie, to DOHC   Niemniej wygląda jakby problem był w zapłonie, albo między innymi w zapłonie. Czujnik spalania stukowego wygląda dobrze, więc albo ECU coś mąci albo TPS może. Za mało odczytów zrobiłeś z czujników.
 Przydał by się jeszcze pomiar TPSa, przepływki, lambdy i czas otwarcia wtryskiwaczy.
 
 A co do oleju, to wygląda na to, że go spala, może przesadziłem z tym sporo, ale widać, że dostaje się do cylindrów.
 mitsu_pl - 15-02-2010, 15:26
 
 Jesteś z białego, czy tylko w opisie tak masz? Jakbyś mógł pofatygować się do Ełku, to byśmy cościk wykombinowali. Mój braciak jest specem od takich sprawa, fakt, że czasem to może chwile potrwać, ale jeszcze nie było tematu, którego by nie rozgryzł...
 
 Jak coś to pisz na PW
 Anonymous - 20-02-2010, 18:19
 
 ...co do TPS jest idealnie ustawiony na 10% otwarcia, napięcie miesci sie zakresie, 0,5V jest.
 Co do wykresu lambdy  byla sprawdzana jest jak najbardziej okej, na orginalnej było gorzej troche wiec wymienilem na NGK za 100pln
 mnie najbardziej zastanawia wykres wyprzedzenia zapłonu jak dokladnie sie wpatrzec to jest sporo na minusie przy nagłym dodawaniu gazu i do -14 BTDC nawet wychodzi bo na logerze widac
 
 [ Dodano: 21-02-2010, 12:19 ]
 odczyty z przepływomierza przy 850RPM:
 
 Air Flow Hz 25-30.  zwieksza sie przy dodawaniu gazu tak jak w manualu opisane
 Air Temperature 64F - 17,78Celsjusza ten czujnik sprawdzałem suszarka działa podręcznikowo
 Air Volume 0. tu sie nic niezmienia przy zadnej predkosci obrotowej
 Barometer 0.99 - 1.00 bar  jesli dobrze rozumiem to co w manualu opisane to jest okej bo napiecie tez sie zgadza
 
 [ Dodano: 21-02-2010, 20:05 ]
 jeszcze dzis podlaczalem diode do zlacza diagnostycznego bo check engine sie nie swiecli i na logerze nic tez zadnych błedow
 dioda w/g mnie mryga cały czas ani szybciej ani wolniej
 mitsu_pl - 23-02-2010, 12:25
 
 może przyczyna wcale nie leży po stronie elektrycznej? Skoro już braknie Ci pomysłów to przyjrzyj się mu od strony mechanicznej, sprawdź rozrząd, zmierz spręż, wymień filtr paliwa itp., ewentualnie wykreśl to co już jest zrobione i popatrz na resztę.
 Anonymous - 23-02-2010, 16:15
 
 ejjj... pisałem wyzej filtry odpadaja swiece kable WN pompa paliwa wtryski tez przekladalem  kompresja 15,5bar cisnienie paliwa tez okej sprawdzałem
 Maretzky85 - 23-02-2010, 18:21
 
 A sprawdzałeś czujnik spalania stukowego czy poprawnie działa ?
 Anonymous - 23-02-2010, 18:50
 
 na wykresie wyzej jest jego działanie zreszto mam 2 czujniki i na dwoch to samo
 
 |  | 
 |  |