To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - ciężko zapala esclipse 1g

Mortimer - 28-11-2009, 10:32
Temat postu: ciężko zapala esclipse 1g
Witam
dopiero co sie przywitałem a mam już problem z misiakiem (mam go od miesiaca)
2l 16v 1G
bardzo slabo zapala na zimnym slinku po jakis 10ciu razach zagada ale po wcisnieciu pedału gazu gasnie
dopiero po rozgrzanie jakies 10 min wkreca sie na obroty
podczas jazdy szarpie-brak pelnej mocy
na ciepłym silniku zapala bez problemu
pali sie blad check engine
wiem ze powinienem zczytac bledy
morzecie mi polecic kogos w 3miescie lub jakiegos mitsumaniaka ktory pomoglby
zapomnialem dodac ze nie znalazlem podobnego tematu dlatego odważyłem sie napisac nowy
pozdrawiam
pomierzyłem wartosci na silniczku krokowym jest po 40omow i 80 na skarjnych
na głowce jest czarny nalot
wyczytalem ze morze byc upalony-na czym to polega??
zapomnialem dodac ze jak juz zaplali na zimnym silniku ma 800obr nie wchodzi na ssanie

MATi1G - 28-11-2009, 13:58

Jak cieżko odpala to pierwszy podejrzany to rozrusznik,
Jeśli gaśnie jak schodzi z obrotów to na 99% krokowy,który jest przy przepustnicy pod rurą dolotową jak ją zdejmiesz to bedziesz go widziec w polifcie zazwyczaj czarny w przed lifcie srebrny(może też być ECU,świece,kable WN)
Podczas jazdy szarpie-> sprawdz rure dolotu odkręć i obejrzyć może jest gdzieś dziura i zasysa lewe powietrze(albo uszczelka pod kolektrem) 4G63 jest bardzo wyczulone na lewe powietrze za to za sprawą przepływomierza,możesz też sprawdzić czy ta wtyczka od niego jest wpięta koło rury duża pucha z filtrem i do niej powinna wchodzić wtyczka

Nie znam nikogo 3city kto mógłby Ci pomoć szczytać błedy ,samemu tez bedziesz miec ciężko wiec najlepiej podjedz do serwisu Mitsu i niech Ci szczytają kody błedów i podadzą numery albo odrazu powiedzą co to... mogą chciec jakieś 20zł za to,chociaż mi w WWA raz szczytali za darmo

Mortimer - 28-11-2009, 14:04

a czarny nalot na krokowcu ma znaczenie??
swiece zmienialem wtyczke kolo przepływki podpieta kreci lekko takze rozrusznik tez nie
ciezko w sensie nie chce zaskoczyc diopiero po kilkunastu krotkich kreceniach rozrusznikem zapala ale ledwie 600obr pozniej jakies 800 na zimnym silniku i nie faluje

awg - 28-11-2009, 14:45

http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html

klikasz na dane naprawczo regulacyjne i dalej "opis diagnozy błędów komputera wtrysku". masz wszystko jak na dłoni. w 1g robi się tak samo. nie przesadzaj mati z jeżdżeniem do serwisu na sprawdzenie błędów...obadaj jakie błędy ci pokaże wtedy można coś dalej myśleć.

Mortimer - 28-11-2009, 16:01

ok dzieki za info jutro postaram sie to ogarnac
ecu spawdzilem kondensatory sa oki
pozdarwaim

Adaho_krak - 28-11-2009, 23:18

Mortimer, podstawa zczytaj błędy kolega awg, podał linka do szczegółowej instrukcji jak to zrobić którą stworzył nasz klubowy kolega Krzyżak. Ja w tym momencie stawiam albo na czujnik temperatury, albo przepływka, ale więcej powiemy po podaniu nr błędu.
MATi1G - 29-11-2009, 14:44

awg napisał/a:
nie przesadzaj mati z jeżdżeniem do serwisu na sprawdzenie błędów...

Nie przesadzam jak sam sobie nie poradzi albo nikt mu nie pomoże to moze skoczyć do serwisu ,gdzie nie gdzie mozna sprawdzać za darmo i to nic nie kosztuje :)

e-gen - 29-11-2009, 15:38

przede wszystkim zmierz rezystencję czujnika temperatury płynu chłodzącego - omomierz powinien dawać Ci mniej więcej takie odczyty:
Temperatura cieczy °C Oporność (kΩ)
-30 <====> 22.22 ~ 31.78
-10 <====> 8.16 ~ 10.74
0 <====> 5.18 ~ 6.60
20 <====> 2.27 ~ 2.73
40 <====> 1.059 ~ 1.281
60 <====> 0.538 ~ 0.650
80 <====> 0.298 ~ 0.322
90 <====> 0.219 ~ 0.243


- jeżeli on nie żyje to nie ma bata żeby ECU prawidłowo wysterowało krokowca

link

U Ciebie silniczek krokowy najprawdopodobniej jest sprawny a o czarny nalot podejrzewałbym instlację LPG II generacji - trafiłem ?
Silniczek krokowy - starszy ~30 Ohm i nowszy 40 Ohm

Mortimer - 29-11-2009, 22:24

a wiec sprawdzilem błedy
wyswietlil w takiej kolejnosci dziwne ale spawdzilem pare razy i tak wyszlo
14 21 25 13
a instalka gazowa sekwencja takze byłes blisko e-gen :P
jutro zmierzę jeszcze czujnik temp cieczy- a gzie om sie znajduje na bloku czy na chłodnicy??

MATi1G - 30-11-2009, 16:09

O ile pamiętam a pisze z głowy jak cos niech mnie ktoś poprawi
14-> czujnik przepustnicy (może pomóc wyczyszczenie przepustnicy)
21-> czujnik temperatury silnik ,mozesz przez niego miec problem z tym odpalaniem
25-> przepływomierz?
13-> to też jest chyba czujnik temperatury zasysanego powietrza ,chyba !

Adaho_krak - 30-11-2009, 18:23

Błąd 13 i 25 to uszkodzenie przepływki. - Sprawdź czy Ci się wtyczka nie wysunęła z przepływomierza (taka puszka z filtrem powietrza).
Błąd 21 czujnik temperatury cieczy.
I Błąd 14 czujnik położenia przepustnicy, przy awarii ECU często się przepala.
Stawiam jeszcze na upaloną sondę lambda i mamy komplet uszkodzeń które czyni uwalony ECU.

W tym zestawie błędów często jest nie są to błędy czujników tylko ECU jest uszkodzony i świruje. Proponuję zawieść ECU do elektronika niech posprawdza Kondensatory i ścieżki.

Mortimer - 30-11-2009, 22:08

no to troszke sie zmartwiłem
niestety musze sie poruszac samochodem takze jakos w weekend bede mogł wyjac ECU
szkoda ze nie ma nikogo z 3city cobym mogł podmienic kompa i spawdzic na 100% ze to bedzie to
pozdrawiam bede pisal na bieżąco jaki jest progres
wielkie dzieki piszcie jak bedziecie mieli jakies inne pomysły

Adaho_krak - 01-12-2009, 20:28

Mortimer napisał/a:
szkoda ze nie ma nikogo z 3city cobym mogł podmienic kompa


Zapytaj na forum regionalnym, duża szansa że ktoś pomoże w 3CITY jest duża społeczność MM.

tomeks - 12-12-2009, 00:50

Do Mortimer.

Tu Tomek z Gdańska. Mam problemy z wysłaniem Ci priva. Możemy się spotkać na wymianę ECU. Odp. na tomek.struczynski@wp.pl

Pozdro

Mortimer - 12-12-2009, 16:10

wszystko wzkazuje na to ze mam uwalony ECU
po przełozeniu od kolegi Tomka zapalil bez problemu był na ssaniu ,wrociła moc ,rowna praca
na gazie tez bez problemu
Dzieki wielkie Tomeks
ma ktos morze sprawdzone ECU na sprzedaż ??
nr MD169144 E2T36583 2407 E
pozdawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group