To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Potrzebna szybka informacja

Anonymous - 28-11-2009, 11:43
Temat postu: Potrzebna szybka informacja
witam serdecznie mam pytanie na temat silnika 4G92 1.6 16V 90 KM model z Carismy 98r, czy model 1.6 16V 98r z Colta CJO jest to ta sama jednostka? chodzi mi tylko czy przepływomierze są identyczne, i można je podmienić na 2minutki do sprawdzenia (Carisma gaśnie na zimnym silniku ) .
Proszę o szybkie info :?

Matejko - 28-11-2009, 12:18

jak masz przeplywke z numerem 454 lub 500 to mozna, a nawet jak masz inna to nie powinno sie nic stac zlego, nawet jesli by nie pasowaly numerami

przepustnice przypadkiem czysciles ostatnio?

Anonymous - 28-11-2009, 12:22

Dzięki Matejko muszę po prostu sprawdzać powoli pewne elementy w Carismie, przepływkę, krokowca i sterownik w ECU, bo Carisma gaśnie jak jest zimna, a po rozgrzaniu jest ok, Dobra bo teraz wyszło OT :mrgreen:


Tak pełna myjka była u mechaniora świeci się jak psu..... :mrgreen: (przepustnica oczywiście)

Saqu - 28-11-2009, 15:32

Chudy23 napisał/a:
Tak pełna myjka była u mechaniora świeci się jak psu..... (przepustnica oczywiście)


A psom się nie świecą przepustnice :P

Anonymous - 28-11-2009, 16:49

:mrgreen: miało być zabawnie, matejko rzeczywiście moja przepływka oznaczona jest numerem 500 i jutro będę porównywał zachowanie autka :| mam nadzieje że coś to wyjaśni jeszcze raz dziękuje za informacje
Matejko - 28-11-2009, 17:04

a przed myciem tez sie to dzialo ??
bo jak nie to cos spieprzyles z krokowym i musisz wolne obroty ustawic

Anonymous - 29-11-2009, 09:58

Jak tylko na zimnym to moze czujnik temperatury?
Anonymous - 29-11-2009, 11:54

przed myciem też tak było, brak ssania a po rozgrzaniu tak około 2 do 3 minut wszystko niby ok tzn. obroty tak na ok 450-550 (nie gasła) i im wyższa temperatura tym obroty rosły do prawidłowych :?
Anonymous - 29-11-2009, 15:30

Przeplywka dziala caly czas czy silnik zminy czy cieply a tutaj usterka jest tylko na zimnym. Wyglada na to ze ssanie sie nie wlacza. Wiec tak jak mowilem sprawdz rezystancje (?) czujnika temperatury. Nie wiem jakie powinien miec artosci ale napewno inne w cieplej i goracej wodzie. Mozesz go sprawdzic np w kubku z woda zimna/goraca. Z tego co sie orientuje wyzsze wartosci sa na zimno.
Matejko - 29-11-2009, 20:09

silniczek krokowy :)
Anonymous - 29-11-2009, 22:02

sprawdziłem dziś przepływkę jak ją odłączyłem cari zabulgotała i wróciła do 450 obrotów, i tak samo przy podłączeniu przepływki też zabulgotała i zgasła. Silnik oczywiście zimny, mechanik stwierdził ze czujnik temperatury jest sprawny, (a gdzie on dokładnie jest ?) a krokowiec mhhh, a Matejko a co ty na to jak sterownik w ECU? :(
Anonymous - 29-11-2009, 22:25

Odlacz krokowca na cieplym i zobacz co sie stanie. A jesli chodzi o czujnik od temp to nie wiem gdzie jest. Sa chyba dwa jeden od zegarow drugi dajacy sygnaly do ecu.
Anonymous - 28-12-2009, 22:04

Wiec dzisiaj podmieniłem kompletną przepustnice i niestety nic nie pomogło :cry: zauważyłem że w moim krokowcu brakuje sprężynki :?: i pęknięty jest TPS za stykami. Rozumiem że TPS działa na zasadzie potencjometru, i jeśli dostała się tam wilgoć to może świrować tak?? Aha na rozgrzanym silniku przez przypadek pukłem w przepływkę i Carisma prawie zgasła sprawdzałem połączenia, i wszystko ok, ale jak tylko się puknie to autko przygasa??

Ma ktoś jakiś pomysł bo trace cierpliwość :? aha gdzie jest czujnik temperatury??

ps. odłączyłem też krokowca i żadnych złych reakcji :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group