To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C51A 1.3] Ustawianie zapłonu w 4g13 - gaźnik

Hugo - 07-09-2006, 12:57
Temat postu: [C51A 1.3] Ustawianie zapłonu w 4g13 - gaźnik
Właśnie tego nie wiem jaki ma być?

Reszta chyba tak:

- podpinam lampę do ustawiania zapłonu pod pierwszy cylinder (przy rozrządzie),
- odpalam silnik,
- sprawdzam kąt wyprzedzenia zapłonu,
- jeśli jest nieprawidłowy reguluję aparatem zapłonowym,

Czy tak?

Krzyzak - 07-09-2006, 13:03

nie wiem jak gaźnik, ale wtryskowe mają złącze do ustawiania zapłonu, które należy podłączyć do masy - podejrzewam, że jak masz gaźnik z ECU, to będzie nadrabiało zapłon, więc i złącze też być powinno
reszta się zgadza; acha - na gorącym silniku i po sprawdzeniu czy cała reszta działa prawidłowo (w tym np. czy pasek rozrządu nie jest przestawiony)

Hugo - 07-09-2006, 16:51

Mam zwykły gaźnik sterowany mechanicznie. Brak ECU więc i złącza nie będzie.
W takim razie sam muszę ustawić ten kąt wyprzedzenia, ale jaki ma być?

wichura1 - 07-09-2006, 19:00

W manualu masz, nie mogę teraz ściągnąć i sprawdzić, szukaj w dziale Download jest w moim podpisie.
tomusn - 07-09-2006, 20:43

Hugo napisał/a:
W takim razie sam muszę ustawić ten kąt wyprzedzenia, ale jaki ma być?

4 +/- 2 stopnie przed GMP (So wirds gemacht, strona 75)

Hugo - 07-09-2006, 20:53

tomusn napisał/a:
4 +/- 2 stopnie przed GMP (So wirds gemacht, strona 75)


Wielkie dzięki, bo z niemieckiego jestem raczej "noga" :D

remix - 11-08-2007, 18:59
Temat postu: coś mi tu nie gra.
@Hugo, piszesz na początku że nie masz ECU, że gaźnik sterowany mechanicznie. Sprawdź jeszcze raz, bo mam podobne autko 1.3 8v 4G13 44KW 89' i właśnie wymontowałem ECU :)

ps. Witam gorąco wszystkich na forum. Jak wszystko zrobię, to wrzucę w końcu Colta do galerii:)

Hugo - 12-08-2007, 18:38

remix napisał/a:
Hugo, piszesz na początku że nie masz ECU, że gaźnik sterowany mechanicznie. Sprawdź jeszcze raz, bo mam podobne autko 1.3 8v 4G13 44KW 89' i właśnie wymontowałem ECU
U mnie nie było ECU. Przynajmniej w tym miejscu gdzie powinno być.
remix - 12-08-2007, 22:39
Temat postu: hmm
sprawdź dobrze jeszcze raz
przy nogach pasażera. wystarczy zdjąć 1 plastikowy element tapicerki i już widać głównego bohatera. Dodam, że pomimo obecności ECU to lampka "check engine" nieobecna (sprawdzałem!), ponadto nie znalazłem złącza diagnostycznego (tego z kolei nie szukałem zbyt długo- jeśli ktoś się orientuje gdzie jest to proszę o pomoc).
A tak w ogóle to zobacz czy masz sondę lambda. Jeśli jest- to gdzieś MUSI być komputer.

Hugo - 13-08-2007, 19:41

remix napisał/a:
sprawdź dobrze jeszcze raz
Nie za bardzo mogę. Colta sprzedałem w grudniu, co prawda koledze z tej samej miejscowości, ale nie mam po co tam grzebać i szukać.
remix napisał/a:
przy nogach pasażera. wystarczy zdjąć 1 plastikowy element tapicerki i już widać głównego bohatera
Wiem dobrze gdzie powinno być ECU :wink: I go tam nie było.
remix napisał/a:
Dodam, że pomimo obecności ECU to lampka "check engine" nieobecna (sprawdzałem!),
U mnie też nie było.
remix napisał/a:
A tak w ogóle to zobacz czy masz sondę lambda.
U mnie było trochę namieszane, bo: kolektor był od silnika 1.5 więc sonda lambda była, ale kable miała po prostu odcięte (była niepotrzebna). Nie ja zmieniałem ten kolektor tylko poprzedni właściciel, więc nie wiem czy wcześniej była.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group