To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [A16x 80-84] Klimatyzacja

kwazar1 - 01-12-2009, 21:50
Temat postu: [A16x 80-84] Klimatyzacja
Witam

No więc tak. Zakupiłem do mojego miśka klimatyzację originalną. Poprzedni właściciel mówił, że działała do końca. Ponieważ mam cały układ klimatyzacji rozebrany na części to chciałbym to wszystko wyczyścić i ewentualnie wymienić to co trzeba.

Mam parę pytań, otóż:
1. co proponujecie wymienić
2. czym wyczyścić przewody, parownik, skraplacz (mam na myśli w środku)
3. gdzie znajdę części do tego układu
4. czy muszę coś przerabiać na nowy czynnik chłodzący

Na sprężarce pisze, że pracuje na czynniku R12 a teraz stosują R134a.

Oczywiście mowa tu o Galancie E16A z silnikiem G64B.

Hubeeert - 02-12-2009, 08:54

kwazar1 napisał/a:
Oczywiście mowa tu o Galancie E16A z silnikiem G64B.

Oczywiście nie masz racji. E16A - 2.4 sohc (4G64), 112 hp :wink:
kwazar1 napisał/a:
G64B.
to oznaczenie bodajże Hyundaia.
mitsu_pl - 02-12-2009, 11:57

Z tego co wiem, to na pewno powinieneś składać to wszytko na nowych oringach. Nie są to zwykłe oringi, muszą być bodajże zielone i do układu klimatyzacji. Zwykłe Ci zaczną szybko puszczać. Druga sprawa, że po uruchomieniu musisz ją przeczyścić od środka w zakładzie gdzie się zajmują klimami, a dopiero sprawdzić szczelność i nabić. Myślę, że powinno chodzić, pomagałem koledze kiedyś zakładać w golfie 3 klime z innego golfa i zabieg się udał...
Anonymous - 02-12-2009, 18:38

W swoim czasie zrobiłem przeszczep klimy do mojego miśka. Tak jak pisał mitsu_pl nowe oringi podstawa szczelności, ja jeszcze przed składaniem sprawdziłem każdą część pod sprężonym powietrzem i wyczyściłem. Sprężarke dałem do sprawdzenia i zalana była nowym olejem. Po złożeniu nabita w zakładzie i sprawdzona szczelność, tylko nie mogę sobie przypomnieć jakim gazem, bo odrazu ją czyścił od środka. Potem czynnik i próba działania tak w skrucie.
kwazar1 - 02-12-2009, 19:26

Cytat:
Oczywiście nie masz racji. E16A - 2.4 sohc (4G64), 112 hp


Nie zgodzę się z Tobą. Jeżeli mam napisane na tabliczce znaminowej G64B i wszędzie gdzie kupuje części do samochodu muszę podać oznaczenie silnika, czyli G64B to chyba mam właśnie takie oznaczenie. Z tego co wiem to 4g64 były w nowszych miśkach. Skąd Ci do głowy przyszedł Hyundai??

Piszecie o nowych oringach, to tak jakby samo sie nasuwa do wymiany. Mi chodzi o filtr klimatyzacji, osuszacz. Raczej nie znajdę zamiennika do mojego więc chyba trzeba będzie z innego samochodu coś dobrać. Też z chęcią oddam sprężarkę do speców, tylko gdzie jest ktoś sprawdzony, dobry, najlepiej na Podkarpaciu.

Owczar - 03-12-2009, 10:55

kwazar1, podaj mi numer VIN na PW to rozwiejemy wątpliwości co do silnika ;)

Filtr przeciwpyłkowy i osuszacz obowiązkowo, bo nie wiesz ile ma ten stary..

kwazar1 - 04-12-2009, 19:14

Znalazłem te zielone oringi, koszt niewielki za zestaw kilkudzisięciu sztuk. Owczar, żeby wymienić filtr przeciwpyłkowy, trzeba go najpierw mieć. Ale już nad tym myślałem i założe taki filtr, dobiorę jakiś z innego samochodu. Osuszacz też muszę dobrać z innej fury. Teraz jeszcze sprężarke muszę oddać do regeneracji. Tylko ja to wszystko złoże gdzieś dopiero w marcu :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group