To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E5xx] Poduszki silnika

Emil - 02-12-2009, 19:13
Temat postu: [E5xx] Poduszki silnika
Mobile długo myślałem nad tym co może być przyczyną drgań przy dodawaniu gazu przy prędkości od 80 do 100 km/h i zauważyłem dzisiaj że poduszka odchodząca od tylnej strony skrzyni biegów jest uszkodzona.

Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak fachowo nazywa się ta poduszka(może też przybliżoną jej cenę) oraz czy udałoby mi się ją samemu wymienić na domowym kanale?

Ja wyobrażam sobie to tak że trzeba podeprzeć silnik i wymieniać.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedź:)

Hugo - 02-12-2009, 22:29

Sądzę, że nazywa się ją "poduszka skrzyni biegów tylna".
deejay - 02-12-2009, 23:44

Japaneze posiada same wkłady do tej poduszki , sa wiele tansze i równiez dobre :wink: wymiana najlepiej w warunkach warszatowych wskazana prasa hydrauliczna by wszystko ładnie wyprasowac i wprasowac na nowo :)
Owczar - 03-12-2009, 10:50

Emil, ale nie wydaje mi się aby ta poduszka była przyczyną Twoich problemów. Prędzej półosie...
Emil - 03-12-2009, 14:35

Sprawdzałem miesiąc temu czy jest jakiś luz na półosiach i nie było. Zawieszenie było na szarpakach 3 razy i dopiero wczoraj zauważyłem tę poduszkę.
Mam nadzieje że się mylisz "Owczar" (byłoby dla mnie taniej)

Owczar - 03-12-2009, 14:41

Emil, luz luzem, ale czy element wyważający nie odpadł. Na półosi powinien być taki element metalowo gumowy. Takie objawy o których piszesz występują właśnie przy uszkodzeniu przegubu lub uszkodzeniu tego elementu. Mój brat w mondeo zmieniał koła, opony, wymieniał amortyzatory, a okazało się, że to wina półosi. Zresztą jest już troszkę na ten temat na forum.

[ Dodano: 03-12-2009, 14:44 ]


Elementy na środku półosi...

[ Dodano: 03-12-2009, 14:45 ]
A poduszkę tak czy inaczej powinieneś wymienić.

Emil - 04-12-2009, 15:08

Poduszka zamówiona ale do przodu:)
Bawiłem się wczoraj z mechanikiem i doszliśmy do wniosku, że poduszka tylna skrzyni biegów działa OK, ale zerwana jest z przodu. Jutro będzie nowa i okaże się co jest przyczyną tego "bicia".
Podejżewam poduszkę z tego względu, że "bicie" to nie przenosi się na kierownicę a bardzo je czuć pod pedałem gazu, ale to tylko gdybanie okaże się jak wymienię.

Hugo - 04-12-2009, 16:23

Emil napisał/a:
zerwana jest z przodu
Z moich obserwacji wynika, że to dość częste zjawisko.
Emil - 09-12-2009, 18:03

Poduszka po wyjęciu okazała się jeszcze dobra.
Dzisiaj dowiedziałem się że krótsza półoś w skrzyni manualnej i automatycznej nie jest identyczna.
Mam w taki razie pytanie czy dłuższa półoś jest identyczna w skrzyni manualnej i automatycznej?

[ Dodano: 09-12-2009, 18:28 ]
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, czy przegub wewnętrzny powinien być sztywno przytwierdzony do skrzyni biegów, czy też powinien mieć luz?
Bo u mnie ma luz.

umberlee - 22-12-2009, 00:14

cześć,
ja aktualnie jestem w trakcie dokonywania swapa z automatu na manual i wiem że półosie różnią się gdyż musiałem je specjalnie domawiać ;) To samo jest z rozrusznikiem, w automatach jest "krótszy"
Pozdrawiam 8)

areksz121 - 12-01-2010, 18:25

Koledzy podłączę się pod temat...czy może ktoś wyjaśnić czym tak dokładnie różnią się półosie z automatu od manuala? Ja borykam się z drganiami przy E55A...też po swapie z a/t na m/t.
Będę wymieniał felgi i opony w najbliższym czasie to zobaczymy. A drgania u mnie zaczynają się od około 90/100 i największy rezonans mam przy 140:/ Nie idzie jechać po prostu...
Myślicie że tarcze też coś mają do rzeczy skoro drgania zaczynają się tylko od danej prędkości? Przy ostrzejszym hamowaniu nie zauważyłem tych drgań.

A co do rozrusznika to pasuje od Lantry II chyba do roku 96. W zasadzie kupiłem na Allegro niby sprawny a nie łapał...po rozbebeszeniu obu okazało się że tylko głowicami się różnią...w automacie jest przesunięta cewka i bendiks do tyłu. Tak więc wszystkie wnętrzności z automatu, a głowica z Lantry, złożyłem i wrzuca ładnie do dziś:)

Emil - 31-01-2010, 15:27

Dzwoniłem po całej polsce (tzn numery które udało mi się odnaleźć) i szukałem półosi do skrzyni automatycznej do 2.0 V6 92-96rok i ku mojemu zaskoczeniu nikt nie posiada takiej.
Gdy tylko uda mi się znaleźć miejsce na wymontowanie półosi zrobię zdięcia i postaram się opisać moją półoś i jak by ktoś opisał ze skrzyni manualnej to byśmy poznali tą różnicę.

[ Dodano: 08-02-2010, 23:28 ]
Przegub na półosi długiej był wyrobiony a ja mając dośc szukania zrobiłem po swojemu :biggrin:
w jednym miejscu łożysko wyrobiło dołek w przegubie no to spawarką elektryczną po dołku i pilniczkiem spiłowałem aby wyrównc i nie ma luzu a dla spokoju wyjąłem krótką półoś i zamieniłem przeguby wewnętrzne tak aby nacisk podczas jazdy do przodu nie był na łataną dziurę. Jak nie pomoże to poszukam identycznego przegubu bo jak wspomniałem półosi nie znalazłem.
A nie jest dla mnie zrozumiałe dlaczego Japończycy wymyślali różne półosie do każdego z rodzai samochodów.

[ Dodano: 09-02-2010, 00:07 ]









[ Dodano: 12-02-2010, 22:14 ]
A na koniec mojego wywodu dodam, że przed złożeniem na wszelki wypadek dałem dla staruszka moje tarcze hamulcowe aby sprawdził na tokarce i okazało się, że nie były zwichrowane ale jedna z nich zachowywała się jak stół wibracyjny. Okazało się, że nie była okrągła ale takie jajko i od razu wada została naprawiona :mrgreen:
Dzisiaj cisnąłem w pedał do 130km/h i wszystko ok :D
Wniosek z tego taki, że jeżeli bicie powróci to będzie to wina przegubu(spaw się wyrobił) a jak nie to stawiałbym na te jajowate tarcze.
PS. Domowe sposoby naprawy są najskuteczniejsze :mrgreen:

norbereto - 15-01-2011, 16:27

Witam dołączę się do tematu , mam od pewnego czasu problem z drganiem na kierownicy .
Objawy są następujące , na wolnych obrotach a szczególnie teraz przy niskich temperaturach rzuca kierownica tzn drży ...
Gdy obroty samochodu wejdą na większe obroty kierownica w miarę stabilizuje się i da się prowadzić niestety po przekroczeniu setki problem znów się pojawia , pytanie czy to będą poduszki ?

Wszyc - 15-01-2011, 17:03

u mnie w dieslu był ten sam problem co opisujesz i powodem była poduszka a raczej jest bo dalej jej nie wymieniłem od ładnych 3 lat już teraz potrafi szarpać całym autem na wolnych
norbereto - 16-01-2011, 20:36

3 lata to jest troszkę :) , ja już nie dam rady jeździć w takich warunkach . Dzięki Wyszyc za odpowiedz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group