To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.5 TD] problem z odpalaniem - podobno feralne stacyjki r.

piotrekapa - 08-12-2009, 13:31
Temat postu: [2.5 TD] problem z odpalaniem - podobno feralne stacyjki r.
Witam serdecznie


proszę o podpowiedź ... mam problem z odpalaniem Pajero 2,5TD 97r., odpala raz na 15 prób ... podobno rozrobiona stacyjka ???


z góry dziękuje za podpowiedzi ...

73dar - 08-12-2009, 18:23

Rozumiem że rozrysznik nie kręci, czy też moze nie da rady przekręcić kluczyka.
Jezeli to drugie to prawdopodobnie masz racje stacyjka do wymiany, opisz dokładnie co sie dzieje jezeli kluczyk się swobodnie przekręca.

piotrekapa - 08-12-2009, 18:38
Temat postu: odp.
po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki i nic sie nie dzieje, po kliku - kilkunastu prób odpala.... poprostu szok... ??????????

[ Dodano: 08-12-2009, 18:38 ]
kluczyk przekręca sie w pozycje odpalania ....

73dar - 08-12-2009, 18:48

Więc to nie stacyjka sie rozsypała bo nie blokuje, nie kręci rozrusznik więc prawdopodobnie to on jest do naprawy, czy kontrolki przygasaja jak próbujesz zakręcić? Najprawdopodobniej szczotki w rozruszniku lub zrobił sie luz na tulejach i się podwiesza, nie wiem jaka jest dokładnie budowa rozrusznika bo nigdy nie rozbierałem swojego. Sprawdż czy po kilku nieudanych próbach akumulator nie jest zbyt gorący, a tak na dobry poczatek to na pewno kontrola bezpieczników.
Sprawdził bym jescze połączenie masy miedzy silnikiem a nadwoziem, kiedyś mi przerdzewiało co prawda w innym samochodzie, ale objaw był podobny.

behemot - 08-12-2009, 20:54

Popieram opcje rozrusznika. sam miałem podobny problem, zanim tego nienaprawiłem miałem złoty środek w postaci młotka do opukiwania rozrusznika (nie polecam)
pantonik1 - 09-12-2009, 11:05
Temat postu: Sprawdził bym jescze połączenie masy miedzy silnikiem a nadw
a ja bym na pierwszym miejscu "Sprawdził bym jeszcze połączenie masy miedzy silnikiem a nadwoziem"-jak pisał kolega. W moim Londu z 94 to było powodem, iż odpalenie samochodu czasami doprowadzał do rozpaczy;-)
Anonymous - 09-12-2009, 11:28

Jestem całkowicie za sprawdzeniem masy ponad to dałbym jeszcze jeden dodatkowy przewód masowy miałem podobny problem i po wyczyszczeniu styków głównego "-" i dołożeniu dwóch dodatkowych skończyły się problemy.
1405 - 09-12-2009, 20:49

CeMiŚ napisał/a:
Jestem całkowicie za sprawdzeniem masy ponad to dałbym jeszcze jeden dodatkowy przewód masowy miałem podobny problem i po wyczyszczeniu styków głównego "-" i dołożeniu dwóch dodatkowych skończyły się problemy.

Ja bym na początek proponował sprawdzenie przewodu przy rozruszniku-tego cienkiego, czy dobrze siedzi...może to jest błahą przyczyną, że rozrusznik nie daje oznak życia. Jak się okaże że kabel jest ok to wówczas będą to prawdopodobnie zawieszające się szczotki w rozruszniku. Zakładam że rozrusznik w ogóle się nie odzywa po przekręceniu kluczykiem, a kontrolki świeca normalne. Nie słychać też że elektrowyłącznik "pyka" i to będzie przyczyną awarii bo bez masy ze szczotek automat się nie odezwie. Jeżeli jednak wyłącznik pracuje a rozrusznik nie kreci to do wymiany elektrowyłącznik.
Brak masy objawiać się będzie gasnącymi kontrolkami podczas próby rozruchu silnika...Awarie stacyjki możesz sprawdzić podając przewodem (+) na automat rozrusznika...jak będzie kręcił normalnie to padła stacyjka.
Zamiast stacyjki zawsze możesz zasadzić piękny czerwony guzik z napisem START -będzie czadowo, no i na pewno taniej :lol:
Powodzenia :wink:

piotrekapa - 11-12-2009, 09:08
Temat postu: Rozwiązanie zagadki
Witam wszystkich...


Okazało się że stacyjka jest wyrobiona, kluczyk powycierany...
po rozebraniu stacyjki (oczywiście z kluczykiem z immob...) okazało się że odpala za każdym razem - oczywiście z wkrętaka...

Więcej szczegółów niebawem...

piotrek.28jp - 12-12-2009, 20:54

a czym moze byc spowodowane to ze w 2,5 tdi pajero za pierwszym zakreceniem rozrusznika nie chec silnik zalapac dopiero jak zakreci rozrusznikiem ze3-4 razy dopiero odpali (nie zawsze tak jest ale zdarza sie) akumulatory sa napewno dobre bo mam ich 2 i nowe wraz ze wszystkimi swiecami
piotrekapa - 13-12-2009, 10:33
Temat postu: Przejdź z tym pytaniem na główne forum... ja jestem za cieńk
Przejdź z tym pytaniem na główne forum... ja jestem za cienki :) ))
Gene - 13-12-2009, 11:08

Piotrek.28jp moze to wina paliwa lub czegos w okolicach; woda w filtrze, stary filtr, przewody paliwowe nie szczelne no i na koniec pompa. Wszystko to jednak domysly a przyczyn moze byc wiecej.
Faraonix - 13-12-2009, 11:44

swiece masz nowe, ale czy odpowiednie i czy dochodzi do nich napiecie ? Mi sprzedali w sklepie zle i spalily sie migiem. Poprzednik przedemna tez zle wkrecil
jawaldek - 13-12-2009, 12:17

piotrek.28jp napisał/a:
za pierwszym zakreceniem rozrusznika nie chec silnik zalapac dopiero jak zakreci rozrusznikiem ze3-4 razy dopiero odpali (nie zawsze tak jest ale zdarza sie)

Jaki kolor spalin leci po zapaleniu i po paru minutach.Czy rozrusznik żwawo kręci czy "jęczy" Dzieje się tak bez względu na temperaturę zewnętrzną->>co prawda mrozów jakiś wielkich jeszcze nie było.Garażujesz samochód czy chmurka ?? jesli chmurka to spróbuj postawić w ciepłym garażu i sprawa świec może się wyjaśnić a potem już tylko układ paliwowy lub rozrusznik ->> jeśli "jęczy"

piotrek.28jp - 13-12-2009, 12:28

jawaldek napisał/a:
piotrek.28jp napisał/a:
za pierwszym zakreceniem rozrusznika nie chec silnik zalapac dopiero jak zakreci rozrusznikiem ze3-4 razy dopiero odpali (nie zawsze tak jest ale zdarza sie)

Jaki kolor spalin leci po zapaleniu i po paru minutach.Czy rozrusznik żwawo kręci czy "jęczy" Dzieje się tak bez względu na temperaturę zewnętrzną->>co prawda mrozów jakiś wielkich jeszcze nie było.Garażujesz samochód czy chmurka ?? jesli chmurka to spróbuj postawić w ciepłym garażu i sprawa świec może się wyjaśnić a potem już tylko układ paliwowy lub rozrusznik ->> jeśli "jęczy"


spaliny sa czarne ze takze dobrze trzymam pod chmurka a zwawo kreci rozrusznikiem jak podgrzeje swiece i poczekam chwile to slysze takie tykniecie w silniku to wtedy dobrze mi odpala z kad te tykniecie moze byc



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group