To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] jak jest zimno to nie pali

cyganz - 08-12-2009, 17:37
Temat postu: [CJ1A 1.3] jak jest zimno to nie pali
Witam, mój Colt jak jest na dworze ~ 0 C nie chce zapalić w ogóle ! dopiero jak go na rozruszniku pomęczę we wbita dwójka to dopiero wtedy zapala, ps. bardzo mi piszczy pasek klinowy i na zimnym silniku strasznie szarpie jak już odpali, oraz bardzo kopci białym dymem a czasami tez z rury wydobywa się "woda" co to może być ? proszę o pomoc ponieważ idą mrozy a bardzo rano potrzebuje samochodu. A do tego wszystkiego odczuwam bardzo duzy spadek mocy :) Pozdrawiam !
Miroslaw1305 - 08-12-2009, 19:02

sprawdzenie i ewentualna wymiana -świece i kable wysokiego napięcia .
Jak na dworze zimno i wilgotno to pasek może zapiszczeć -jak Ci to przeszkadza to wymiana na nowy i prawidłowe naciągniecie .To że szarpie na zimnym może świadczyć o tym że kable na wysokim napięciu mają przebicie -do wymiany jak wyżej napisałem .Biały dym i woda o tej porze to normalka -to para wodna i woda ,która zbiera się w tłumiku -nic nie robimy chyba że ciepły garaż :doubt: :doubt: .Spadek mocy - tez przyczyna może być w niesprawnych kablach wysokiego (przebicie)

cyganz - 09-12-2009, 09:02

Dzieki za odpowiedz ! :) a możesz mi jeszcze napisać jak sprawdzić kable czy są dobre ?
Marino - 09-12-2009, 16:35

witam,
opisane przez Ciebie problemy są identyczne takie jak ja miałem, mam ten sam model auta i tez żółty i przerabiałem to w tamtym sezonie zimowym. Tak jak napisał Miroslaw1305, warto wymienić kable WN ale jeszcze bardziej warto przyjrzeć się w jakim stanie są styki w kopułce i jak wygląda palec rozdzielacza. Jeżeli czyszczenie tych elementów nie przyniesie rezultatu to wtedy obstawiam to co było u mnie, uszkodzona cewka. Podpytaj na regionalnym forum gdzie można zdiagnozować cewkę i jak ją podepną na oscyloskop wszystko będzie jasne. Ja osobiście obstawiałbym cewkę w tym konkretnym przypadku.

oko_81 - 09-12-2009, 16:55

Kiedy regulowałes zawory ?
Jeśli problem z zapalaniem występuje przy zimnym silniku a po lekkim nagrzaniu ustępuje przyczyną mogą byc zbyt małe luzy zaworowe.

Anonymous - 09-12-2009, 16:56

Witam,

Chciałbym się podłączyć do dyskusji, żeby się czegoś nauczyć.

Co ma temperatura otoczenia do cewki ? Moim zdaniem jeżeli cewka jest walnięta to jest zawsze walnięta a nie jak tylko jest 0 st. C. Co innego kable, kopułka i palec tu rzeczywiście temperatura i wilgotność może mieć znaczenie.


Czy kolega cyganz może jeszcze napisać jak auto się zachowuje jak już jest rozgrzany ?

cyganz - 09-12-2009, 21:55

kopułkę czyściłem ostatnio i nic to nie dało. od kupna nie ustawiałem zaworów czyli około roku, może to właśnie przez te zawory... a ile takie ustawianie zaworów kosztuje ?
oko_81 - 10-12-2009, 18:14

Jeśli po nagrzaniu silnika zapala poprawnie to przyczyną mogą byc te zawory. Regulacja nie powinna kosztowac wiecej niz 50 zł. Robiłem to pierwszy raz w życiu sam i zajęło mi to godzine. Mozna profilaktycznie uszczelkę pod pokrywą zaworów wymienić - ale ja nie wymieniałem i do tej pory nic nie cieknie.
pozdROW !

Pexu - 13-12-2009, 10:56

przepraszam za OT ale....fajnie widzieć kolejnego żółtego na forum :D
co do problemu, kable + świeczki oraz kopułka + palec rozdzielacza, no i zawory do ustawienia.

Marino - 15-12-2009, 21:13

cyganz, i jak się zachowuje autko w czasie mrozów?? odpalasz z rana czy podskakuje? coś robiłeś przy nim?
cyganz - 16-12-2009, 10:17

wlasnie pada u nas snig, pojechalem do szkoly, to normalnie odpalil raz troche nim trzeslo i sie udsil, potem jak puscilem gaz to zgasl :lol: i juz sie nie dalo go zapalic, musialem na rozruszniku go pomeczyc zeby wziął rozped, i jakos po 2minutach odpalil, musze sie na dniach wybrac do mechanika bo to jest niebezpieczne :) ps. zmienialem dwa paski dwa miesiace temu, ale i tak piszcza na zimnym silniku :( nie dawno tez wyczyściłem ta kopułkę okrągłą co wchodza do niej kable od swiec, bylo bardzo duzo bialego nalotu na tych czterech stykach malych, ale to nic nie dalo
prv87 - 16-12-2009, 18:02

a palec rozdzielacza jak ? bop u mnie o to chodziło wlasnie
czarny avant - 16-12-2009, 18:24

jak wymieniałeś pasek i nadal piszczy to masz albo zawąski pasek albo koło pasowe się wytarło tym że ciągle piszczał ci pasek !!!
cyganz - 17-12-2009, 01:10

prv87 napisał/a:
a palec rozdzielacza jak ? bop u mnie o to chodziło wlasnie

jutro zdemontuje i zobaczę, wyczyściłeś palec czy kupiłeś nowy ?

cadavar - 17-12-2009, 10:54

Jakie przewody zakupiliście do swoich Coltów, bo ja mam problem z doborem odpowiednich, albo za długie przewody, albo końcówki (fajki!). Chodzi mi o firmę i konkretny model. Z góry dzięki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group