[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] jak jest zimno to nie pali
cyganz - 08-12-2009, 17:37 Temat postu: [CJ1A 1.3] jak jest zimno to nie pali Witam, mój Colt jak jest na dworze ~ 0 C nie chce zapalić w ogóle ! dopiero jak go na rozruszniku pomęczę we wbita dwójka to dopiero wtedy zapala, ps. bardzo mi piszczy pasek klinowy i na zimnym silniku strasznie szarpie jak już odpali, oraz bardzo kopci białym dymem a czasami tez z rury wydobywa się "woda" co to może być ? proszę o pomoc ponieważ idą mrozy a bardzo rano potrzebuje samochodu. A do tego wszystkiego odczuwam bardzo duzy spadek mocy Pozdrawiam !
Miroslaw1305 - 08-12-2009, 19:02
sprawdzenie i ewentualna wymiana -świece i kable wysokiego napięcia .
Jak na dworze zimno i wilgotno to pasek może zapiszczeć -jak Ci to przeszkadza to wymiana na nowy i prawidłowe naciągniecie .To że szarpie na zimnym może świadczyć o tym że kable na wysokim napięciu mają przebicie -do wymiany jak wyżej napisałem .Biały dym i woda o tej porze to normalka -to para wodna i woda ,która zbiera się w tłumiku -nic nie robimy chyba że ciepły garaż .Spadek mocy - tez przyczyna może być w niesprawnych kablach wysokiego (przebicie)
cyganz - 09-12-2009, 09:02
Dzieki za odpowiedz ! a możesz mi jeszcze napisać jak sprawdzić kable czy są dobre ?
Marino - 09-12-2009, 16:35
witam,
opisane przez Ciebie problemy są identyczne takie jak ja miałem, mam ten sam model auta i tez żółty i przerabiałem to w tamtym sezonie zimowym. Tak jak napisał Miroslaw1305, warto wymienić kable WN ale jeszcze bardziej warto przyjrzeć się w jakim stanie są styki w kopułce i jak wygląda palec rozdzielacza. Jeżeli czyszczenie tych elementów nie przyniesie rezultatu to wtedy obstawiam to co było u mnie, uszkodzona cewka. Podpytaj na regionalnym forum gdzie można zdiagnozować cewkę i jak ją podepną na oscyloskop wszystko będzie jasne. Ja osobiście obstawiałbym cewkę w tym konkretnym przypadku.
oko_81 - 09-12-2009, 16:55
Kiedy regulowałes zawory ?
Jeśli problem z zapalaniem występuje przy zimnym silniku a po lekkim nagrzaniu ustępuje przyczyną mogą byc zbyt małe luzy zaworowe.
Anonymous - 09-12-2009, 16:56
Witam,
Chciałbym się podłączyć do dyskusji, żeby się czegoś nauczyć.
Co ma temperatura otoczenia do cewki ? Moim zdaniem jeżeli cewka jest walnięta to jest zawsze walnięta a nie jak tylko jest 0 st. C. Co innego kable, kopułka i palec tu rzeczywiście temperatura i wilgotność może mieć znaczenie.
Czy kolega cyganz może jeszcze napisać jak auto się zachowuje jak już jest rozgrzany ?
cyganz - 09-12-2009, 21:55
kopułkę czyściłem ostatnio i nic to nie dało. od kupna nie ustawiałem zaworów czyli około roku, może to właśnie przez te zawory... a ile takie ustawianie zaworów kosztuje ?
oko_81 - 10-12-2009, 18:14
Jeśli po nagrzaniu silnika zapala poprawnie to przyczyną mogą byc te zawory. Regulacja nie powinna kosztowac wiecej niz 50 zł. Robiłem to pierwszy raz w życiu sam i zajęło mi to godzine. Mozna profilaktycznie uszczelkę pod pokrywą zaworów wymienić - ale ja nie wymieniałem i do tej pory nic nie cieknie.
pozdROW !
Pexu - 13-12-2009, 10:56
przepraszam za OT ale....fajnie widzieć kolejnego żółtego na forum
co do problemu, kable + świeczki oraz kopułka + palec rozdzielacza, no i zawory do ustawienia.
Marino - 15-12-2009, 21:13
cyganz, i jak się zachowuje autko w czasie mrozów?? odpalasz z rana czy podskakuje? coś robiłeś przy nim?
cyganz - 16-12-2009, 10:17
wlasnie pada u nas snig, pojechalem do szkoly, to normalnie odpalil raz troche nim trzeslo i sie udsil, potem jak puscilem gaz to zgasl i juz sie nie dalo go zapalic, musialem na rozruszniku go pomeczyc zeby wziął rozped, i jakos po 2minutach odpalil, musze sie na dniach wybrac do mechanika bo to jest niebezpieczne ps. zmienialem dwa paski dwa miesiace temu, ale i tak piszcza na zimnym silniku nie dawno tez wyczyściłem ta kopułkę okrągłą co wchodza do niej kable od swiec, bylo bardzo duzo bialego nalotu na tych czterech stykach malych, ale to nic nie dalo
prv87 - 16-12-2009, 18:02
a palec rozdzielacza jak ? bop u mnie o to chodziło wlasnie
czarny avant - 16-12-2009, 18:24
jak wymieniałeś pasek i nadal piszczy to masz albo zawąski pasek albo koło pasowe się wytarło tym że ciągle piszczał ci pasek !!!
cyganz - 17-12-2009, 01:10
prv87 napisał/a: | a palec rozdzielacza jak ? bop u mnie o to chodziło wlasnie |
jutro zdemontuje i zobaczę, wyczyściłeś palec czy kupiłeś nowy ?
cadavar - 17-12-2009, 10:54
Jakie przewody zakupiliście do swoich Coltów, bo ja mam problem z doborem odpowiednich, albo za długie przewody, albo końcówki (fajki!). Chodzi mi o firmę i konkretny model. Z góry dzięki.
|
|
|