Problemy techniczne - Błędy stałe na silniku DiD(VW) grandis P0487
w_dobro - 09-12-2009, 16:32 Temat postu: Błędy stałe na silniku DiD(VW) grandis P0487 Witam
Wymieniłem sam przepływomierz(przy EGR ten z klapką i silniczkiem) na nowy
przed tym zabiegiem silnikczek pracował jak głupi.. okazało się że klapka była zacięta (cieżko poracowała) i się nie domykała(otwierała)...
Nie zmieniałem ani nie czyściłem EGR
Po wymianie pojawił się błąd.. P0487 .. i jest ACTIVE i nie można go usunąć
Co robić... spadku mocy czy czegokolwiek innego nie odczuwam
Co radzicie?
Czyścić EGR czy może wymieniać a może wymieniać
czy przy czyszczeniu EGR czyścić kanał dolotowy?
Czekam na sprawdzone rozwiązania (dieslowe)
robertdg - 09-12-2009, 20:28
chyba chodzi ci o silnik Renault.
w_dobro napisał/a: | Wymieniłem sam przepływomierz(przy EGR ten z klapką i silniczkiem) na nowy | to jest przepustnica, przeplywomierz jest tuz przy wyjsciu traby slonia z filtra powietrza do kolektora ssacego
w_dobro napisał/a: | Nie zmieniałem ani nie czyściłem EGR | Trzeba wyczyscic EGR tak dla pewnosci, tam zawsze zalepia sie syf, pozniej mozesz odczuwac braki mocy i kopcenie na czarno.
w_dobro napisał/a: | czy przy czyszczeniu EGR czyścić kanał dolotowy?
| powinno sie to zrobic, ale problem polega na tym ze trzeba go calego zdemontowac.
w_dobro napisał/a: | Po wymianie pojawił się błąd.. P0487 | błąd ten oznacza wadliwy sygnał przepustnicy.
w_dobro - 09-12-2009, 21:43
DZIĘKI .. Z PEWNOŚCIĄ SILNIK VW DOKŁADNIE BSY(2.0 TDI)
przepustnica została zmieniona na nową oryginalną ... EGR pozostał stary...
Autko ma (na pewno ) przejechane 73 tysiące km
Dziwne.. błąd jest stały.. przeczyszczę EGR i sprawdzę jeszcze raz poprawność montażu szczególnie wtycznki do czujnika
Jakieś inne koncepcje.. troche bardziej z doświadczenia..???
Rafal_Szczecin - 09-12-2009, 22:06
sprubuj zaadaptowac przepustnice (tylko diagiem, recznie sie tego zrobic nie da ), bo inaczej dalej bedzie dzialo sie to co dzialo sie wczesniej, oraz bedzie wystepowal ten blad.
robertdg - 09-12-2009, 22:23
w_dobro napisał/a: | DZIĘKI .. Z PEWNOŚCIĄ SILNIK VW DOKŁADNIE BSY(2.0 TDI) |
To zmienia postac rzeczy kierowalem sie opisem tematu, a nie zwrocilem uwagi na Twoje auto, a watpliwosci wynikly z tego ze VW uzywa oznaczenia TDi, a pierwsze DiD stosowane w Mitsubishi (silniki zaadaptowane z renault w starszych konstrukcjach dCi), oczywiscie juz wszystko jasne silnik 2.0
w_dobro napisał/a: | Jakieś inne koncepcje.. troche bardziej z doświadczenia..??? | napisalem z doswiadczenia co wiem, oczywiscie to o czym pisze Rafal_Szczecin, powinno byc zrobione na wstepie. Jezeli to nie rozwiaze problemow pogadam z kumplem co pracuje na serwisie VAG moze on podsunie jeszcze jakas sugestje.
w_dobro - 09-12-2009, 22:41
Rafal_Szczecin napisał/a: | sprubuj zaadaptowac przepustnice (tylko diagiem, recznie sie tego zrobic nie da ), bo inaczej dalej bedzie dzialo sie to co dzialo sie wczesniej, oraz bedzie wystepowal ten blad. |
jak kolego przeprowadzić adaptację?czym nie mam mut2 tylko evoscan i kabel openport którym i tak mam problem z połączeniem,czy mechanik po zmianie przepustnicy powinien przeprowadzić adaptację?po co ta cześć jest stricte mechaniczna ...a w komputerze nikt nie grzebal po zmianie na nowa przepustnice...!
[ Dodano: 11-12-2009, 18:38 ]
tej przepustnicy się raczej nie adaptuje...
dalsze losy. właśnie wracam od mechnika. Przepustnica sprawdzona w innym vw i jest ok.
Sprawdziliśmy przewody we wtyku do przepustnicy, są tylko dwa 0 ra i jeden 12v i powinnien byc jeszcze jeden(znaczy nie ma + na jednym terminalu)
Co się mogło stać? Czy sprawdzać jakieś bezpieczniki skoro brakuje jednego PLUSA..?
[ Dodano: 12-12-2009, 16:40 ]
Jednak jak człowiek sobie sam nie zrobi to .. wiadomo
Logika wygrała...
Silnik przepustnicy pracował głośno-gdyż poprzednia przepustnica miała uszkodzoną klapkę zamykąjącą i silniczek nie dawał rady..
Następnie spalił się(zapewne) i wywaliło błąd P0487/P0488
Po wymianie przepustnicy na nową.. wogóle nie działała gdyż nie było napięcia na wtyku do przepustnicy...
Dlaczego.. otóż krótka analiza bezpieczników w skrzynce i okazało się że jeden z nich 10A właśnie za jakieś przepływy spalin odpowiada..
Kontrola bezpiecznika.. spalony.. wymiana i usuniecie błędu EVOSCANEM(z kablem openport 1.3u) i po zabawie..
Gra i trąbi
Pozdrawiam i DO ZAMKNIECIA TEMAT
|
|
|