To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Błędy stałe na silniku DiD(VW) grandis P0487

w_dobro - 09-12-2009, 16:32
Temat postu: Błędy stałe na silniku DiD(VW) grandis P0487
Witam

Wymieniłem sam przepływomierz(przy EGR ten z klapką i silniczkiem) na nowy
przed tym zabiegiem silnikczek pracował jak głupi.. okazało się że klapka była zacięta (cieżko poracowała) i się nie domykała(otwierała)...
Nie zmieniałem ani nie czyściłem EGR

Po wymianie pojawił się błąd.. P0487 .. i jest ACTIVE i nie można go usunąć
Co robić... spadku mocy czy czegokolwiek innego nie odczuwam
Co radzicie?
Czyścić EGR czy może wymieniać a może wymieniać
czy przy czyszczeniu EGR czyścić kanał dolotowy?

Czekam na sprawdzone rozwiązania (dieslowe)

robertdg - 09-12-2009, 20:28

Cytat:
DiD(VW)
chyba chodzi ci o silnik Renault.

w_dobro napisał/a:
Wymieniłem sam przepływomierz(przy EGR ten z klapką i silniczkiem) na nowy
to jest przepustnica, przeplywomierz jest tuz przy wyjsciu traby slonia z filtra powietrza do kolektora ssacego

w_dobro napisał/a:
Nie zmieniałem ani nie czyściłem EGR
Trzeba wyczyscic EGR tak dla pewnosci, tam zawsze zalepia sie syf, pozniej mozesz odczuwac braki mocy i kopcenie na czarno.

w_dobro napisał/a:
czy przy czyszczeniu EGR czyścić kanał dolotowy?
powinno sie to zrobic, ale problem polega na tym ze trzeba go calego zdemontowac.

w_dobro napisał/a:
Po wymianie pojawił się błąd.. P0487
błąd ten oznacza wadliwy sygnał przepustnicy.
w_dobro - 09-12-2009, 21:43

DZIĘKI .. Z PEWNOŚCIĄ SILNIK VW DOKŁADNIE BSY(2.0 TDI)
przepustnica została zmieniona na nową oryginalną ... EGR pozostał stary...
Autko ma (na pewno ) przejechane 73 tysiące km
Dziwne.. błąd jest stały.. przeczyszczę EGR i sprawdzę jeszcze raz poprawność montażu szczególnie wtycznki do czujnika

Jakieś inne koncepcje.. troche bardziej z doświadczenia..???

Rafal_Szczecin - 09-12-2009, 22:06

sprubuj zaadaptowac przepustnice (tylko diagiem, recznie sie tego zrobic nie da ), bo inaczej dalej bedzie dzialo sie to co dzialo sie wczesniej, oraz bedzie wystepowal ten blad.
robertdg - 09-12-2009, 22:23

w_dobro napisał/a:
DZIĘKI .. Z PEWNOŚCIĄ SILNIK VW DOKŁADNIE BSY(2.0 TDI)


To zmienia postac rzeczy kierowalem sie opisem tematu, a nie zwrocilem uwagi na Twoje auto, a watpliwosci wynikly z tego ze VW uzywa oznaczenia TDi, a pierwsze DiD stosowane w Mitsubishi (silniki zaadaptowane z renault w starszych konstrukcjach dCi), oczywiscie juz wszystko jasne silnik 2.0 ;-)
w_dobro napisał/a:
Jakieś inne koncepcje.. troche bardziej z doświadczenia..???
napisalem z doswiadczenia co wiem, oczywiscie to o czym pisze Rafal_Szczecin, powinno byc zrobione na wstepie. Jezeli to nie rozwiaze problemow pogadam z kumplem co pracuje na serwisie VAG moze on podsunie jeszcze jakas sugestje.
w_dobro - 09-12-2009, 22:41

Rafal_Szczecin napisał/a:
sprubuj zaadaptowac przepustnice (tylko diagiem, recznie sie tego zrobic nie da ), bo inaczej dalej bedzie dzialo sie to co dzialo sie wczesniej, oraz bedzie wystepowal ten blad.


jak kolego przeprowadzić adaptację?czym nie mam mut2 tylko evoscan i kabel openport którym i tak mam problem z połączeniem,czy mechanik po zmianie przepustnicy powinien przeprowadzić adaptację?po co ta cześć jest stricte mechaniczna ...a w komputerze nikt nie grzebal po zmianie na nowa przepustnice...!

[ Dodano: 11-12-2009, 18:38 ]
tej przepustnicy się raczej nie adaptuje...

dalsze losy. właśnie wracam od mechnika. Przepustnica sprawdzona w innym vw i jest ok.
Sprawdziliśmy przewody we wtyku do przepustnicy, są tylko dwa 0 ra i jeden 12v i powinnien byc jeszcze jeden(znaczy nie ma + na jednym terminalu)

Co się mogło stać? Czy sprawdzać jakieś bezpieczniki skoro brakuje jednego PLUSA..?

[ Dodano: 12-12-2009, 16:40 ]
Jednak jak człowiek sobie sam nie zrobi to .. wiadomo

Logika wygrała...

Silnik przepustnicy pracował głośno-gdyż poprzednia przepustnica miała uszkodzoną klapkę zamykąjącą i silniczek nie dawał rady..

Następnie spalił się(zapewne) i wywaliło błąd P0487/P0488
Po wymianie przepustnicy na nową.. wogóle nie działała gdyż nie było napięcia na wtyku do przepustnicy...

Dlaczego.. otóż krótka analiza bezpieczników w skrzynce i okazało się że jeden z nich 10A właśnie za jakieś przepływy spalin odpowiada..
Kontrola bezpiecznika.. spalony.. wymiana i usuniecie błędu EVOSCANEM(z kablem openport 1.3u) i po zabawie..
Gra i trąbi

Pozdrawiam i DO ZAMKNIECIA TEMAT



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group