To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Problem z paleniem np po nocy czy to zawór?

mar01cin - 10-12-2009, 08:17
Temat postu: [Cari 1.6] Problem z paleniem np po nocy czy to zawór?
Witam mam Cari 1.6 90Km od kilku miesiecy mam taki problem ze np po całej nocy lub np po 5 godzinach od wyłaczenia silnika musze go kęcic dosc długo tzn na raz nie pali musze zakręcic raz pożniej puszczam i kręce drugi raz i dopiero po chwili zapala. Byłem u mechanika powiedzial ze to prawdopodobnie zawór paliwa i ze jest razem z pompą więc zamowilem uzywkę bo nowa to kosmiczna cena załozylem i jest to samo.
Pytania:
1. Czy ta pompa jest rzeczywiscie z zaworem?
2. Czy moze mechanik i jego komputer sie pomylil i to inna przyczyna?
3. A moze ta pompa jest tyle warta co i moja skoro mechanik ma racje?
Dodam jeszcze ze zadne błędy nie wyskakują mi na desce więc wszystko jest niby ok...
Jeśli ktos wie cos na ten temat lub mial taki sam problem prosze o pomoc szkoda mi mojego miska jak go tak kręce....

pawelsonx - 10-12-2009, 12:28

błedy nie wyskoczą ci na desce. Wazna sprawa że nie świeci ci lampka awari to nie znaczy że ecu nie zarejestrował żadnych odchyl od normy możesz to sprawdzić poprzez zwarcie pinu 1 i 4 i wtedy jak będą to lampka ci wy-mruga.(opis w faq)
Co do interfejsów polskich fachowców to bywa rożnie tu masz przykład http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45583

Dlatego sam sobie zdiagnozuj żebyś był pewny że cie mechanik nie zrobi w jajo( raz cie zrobił z pompą )

mar01cin - 10-12-2009, 16:55

Zrobiłem jak napisales tylko ze ja nie łapie jak te błędy odczytac czy moglby to ktos zrobic bo ja sie nie orientuje tu są jakies pauzy itd moze ktos powiedziec jakie mam te blędy tutaj zamiescilem filmik jak to u mnie wygląda :
http://www.youtube.com/watch?v=SgBLnmzaFto

pawelsonx - 10-12-2009, 19:12

błąd 11 12 31 41 54
robertdg - 10-12-2009, 19:26

11. Heateted oxygen sensor (HO2S) no change of signal
12. Mass air flow (MAF) sensor, karman vortex airflow meter
31. Knock sensor (KS)
41. wtryskiwacze
54. immobilajzer

mar01cin - 10-12-2009, 19:46

dzięki wam bardzo teraz będę wiedział, jak rozmawiać z mechanikiem ;)
pawelsonx - 10-12-2009, 20:17

trochę dużo tych błędów spróbuj zresetować kompa poprzez odłączanie klemy od akumulatora na jakiś czas . I jak problem będzie się powtarzał to wymrugaj jeszcze raz



błędy te które teraz są mogą być wynikiem jakiejś starej awarii która była usunięta ale nie wykasowano błędów

mar01cin - 12-12-2009, 17:35

Byłem u kolegi troche mechanikę zna sprawdzilismy wtryskiwacze są ok od 13 do 16 ohm sie zgadza a błą jest więc chyba troche wariuje z tym błędem pozatym tu wyskoczylo cos z czujnikiem powietrza jak dobrze pamietam i jak pisałes własnie bylo tam zmieniany taki rezystorek oryginal oczywiscie. No i czujnik spalania skokowego czy cos w tym stylu tez byl zmieniany wiec wlasnie trzeba go zresetowac i chyba wybrac sie do servisu
pawelsonx - 12-12-2009, 17:40

reset sam możesz zrobic w tym silniku poprzez odpięcie klem od akumulatora


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group