Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Trzy pytania odnośnie carisma 1.9TD
Premieros - 11-12-2009, 18:12 Temat postu: [Cari 1.9TD] Trzy pytania odnośnie carisma 1.9TD jak tematy wałkowane - zdzielić mnie w twarz, ale odpowiedzi nie znalazłem:
1. Obudowa termostatu
-Problem leży w tym że jest pęknięta zaraz przy bloku (przy uszczelce), niby mechanior skleił ale nie obiecywał ze pożyje długo, i nie pożyła, cieknie płyn. Jeździłem po sklepach ale nigdzie nie mogę tego znaleźć jedynie allegro, tam jest ale używki. A wolał bym nówkę, słyszałem ze da się dopasować z jakiejś tam renault ale tylko słyszałem, i ta jest dostępna nowa w granicach 100zł - gdzie to znaleźć koledzy i koleżanki?
2. terkot na zimnym silniku
- Zacznę może od tego ze terkot słychać szczególnie zimną, zaraz po odpaleniu słychać taki dziwny dźwięk, jakby stukot głośny o sporej częstotliwości, po wciśnięciu pedału sprzęgła znika, po puszczeniu pedału znów się pojawia, także znika przy przygazowaniu i znów się pojawia kiedy obroty się ustatkują, czasem wystarczy żeby 3 min pochodził, i w między czasie kilkanaście razy wcisnę sprzęgło aż wkońcu za którymś razem puści albo ucichnie na tyle że nie denerwuje...
Przedwczoraj miałem wymieniany uszczelniacz wału, byłem pewny że ten stukot to łożysko oporowe i kazałem od razu zmienić , bo przecież to ta sama robota. no ale nie pomogło. wiec jestem w kropce. Co to może być???
p.s nie ma żadnych objaw złego funkcjonowania sprzęgła
3. regulator doładowania wtrysku
- jakiś czas temu miałem wymieniany, sam zakładałem i sam regulowałem, trzpień wkręcony o 4,1/4 obrotu, teraz pytanie czy wykręcenie go bardziej podniesie moc silnika? Ogólnie jak wyregulować to dobrze ?
z góry dziekuję za odpowiedzi
pawelsonx - 11-12-2009, 18:26
1 szukać do silnika f8q
2 czytaj błędy opis w faq może czujnik jakiś padł
u mnie również dziwnie pracuje na zimnym ale to dlatego że w dieslach inaczej działa rozruch zimnego (chyba jest to inny kąt wyprzedzenia)
3 LDA raczej nie wyregulujesz bo do tego trzeba mieć warunki
możesz pokombinować z nim ale pamiętaj jak był ustawiony fabrycznie
co do mocy http://forum.fordclubpols...ead.php?t=23196
czester_ - 11-12-2009, 19:42
Co do trekotu tez to mam.
Ponoć winą jest przepuszczający wysprzęglik. Znajduje się toto po prawej stronie w komorze silnika. Tak jakby wchodi do kabiny:)
Premieros - 11-12-2009, 19:49
Hmm mówisz ze to wina wysprzęglika:> ciężka sprawa z tym bo nie wydaje mi się żeby wysprzęglik miał coś do gadania ale może może, orientujesz się w kosztach takowej naprawy ? bo mnie to do szału doprowadza
pawelsonx - kto najprędzej wyreguluje ten booster ?:>
pawelsonx - 11-12-2009, 20:25
jakbyś przeczytał linka z forda to tam jest napisane skręca się jak zaczyna kopcić.
Nie wiem jak się reguluje ale wydaje mi się że bez analizatora spalin nie da się dokładnie tego wyregulować ilość paliwa musi być odpowiednia do ilości wpompowywanego powietrza przez turbinę jak jest mniej to samochód jest mułowaty jak za dużo to kopci i przepala dużo.
Jaro1974 - 11-12-2009, 21:00
Obudowa termostatu - ciężka sprawa bo swego czasu też jej szukałem i ciężko. Mój problem z tym elementem był taki że w środku było trochę wyszczerbione no i tam poszedł odpowiedni silikon i spokój. Jeśli chodzi o pozycję nr 2 to raczej wysprzęgnik to to nie jest ponieważ on do tego nic niema. Skąd wiem-ano stąd że go wymieniłem a hałas dalej występuje. Po wciśnięciu sprzęgła cichnie a jak puszczę to trochę jest i ginie.Tutaj dopatrywałbym się raczej winy w samym sprzęgle a dokładnie w tarczy.Takie moje podejrzenie. A na temat nr 3 to raczej się nie wypowiem chyba tylko poza tym że owszem moc trochę się podniesie kosztem spalania rzędu 7-8 litrów w trasie a o mieście nie wspomnę a poza tym to mogłoby być zabójstwem dla turbiny. Tak słyszałem.
Premieros - 11-12-2009, 21:07
osobiście wykręciłem go o 1 i 1/4 obrotu tak gdzieś tutaj na forum podpowiadali, ale jak jest na prawdę to nie wiem, lekko kopci bym powiedział, ale lekko.
co do tego hałasu, mamy wykluczony już wysprzedać i łożysko oporowe bo to było wymieniane jedno u mnie drugie u kolegi hmm, tarcza mówisz... z tym też by było ciężko, bo nie widzę związku brrr wkurza mnie ten hałas i to nieziemsko.
co do obudowy chyba zostanie mi tylko allegro bo kurcze u mnie kleje itd nie pomogły... puściło po dwóch dniach
Jaro1974 - 11-12-2009, 21:19
A jak miałeś zdemontowaną skrzynię to sprawdzałeś docisk? Może to jego wina? A co do tarczy- może sprężyny w niej taki hałas generują podczas obciążenia a jak wciśniesz sprzęgło tarcza jest wtedy odciążona i nic się nie dzieje. Nie wiem - to są moje przypuszczenia. Czasami się sprawdzają.
|
|
|