| 
				
					| Carisma - Techniczne - (1,8 GLX 1997) Brak zapłonu
 
 JD - 13-12-2009, 12:27
 Temat postu: (1,8 GLX 1997) Brak zapłonu
 Poruszyłem przed chwilą temat w jednym poście, ale wyrzucam to także od innego tematu.
 Zaznaczam, że do tej pory jazda była absolutnie bezproblemowa.
 We wrześniu wymieniałem rozrząd i robiłem zawieszenie.
 
 A teraz problem:
 
 W piątek jak zwykle bezproblemowo jeździłem. W nocy piątek/sobota było ok -3 stopni C.
 W sobotę gdy chciałem odpalić samochód przy pierwszych dwóch próbach jakby łapał zapłon, ale bardzo ciężko i natychmiast po paru obrotach gasł. Od tamtej pory nie chce zaskoczyć.
 Akumulator to 55A, 550 AH - zgodnie z tym co pisaliście, to trzeba odrobinę mocniejszego, ale samochód stał już na niskich temperaturach i NIGDY nie było problemów z odpaleniem... BTW w nocy go oczywiście naładowałem, ale problem nadal istnieje.
 robertdg - 13-12-2009, 12:53
 
 JD, silnik SOHC czy DOHC
 JD - 13-12-2009, 12:54
 
 Natchniony lekturą forum sprawdziłem czy odpali od drugiego kluczyka. Nie udało się.
 
 [ Dodano: 13-12-2009, 12:55 ]
 Ni cholery nie mam pojęcia... Gdzie to sprawdzić?
 pawelsonx - 13-12-2009, 12:58
 
 wymrugaj błędy opis w faq
 może padł ci czujnik np położenia wału
 
 co do baterii to chyba trochę inna niż do gdi bo rozrusznik nie ma obciążenia od pompy wtryskowej
 JD - 13-12-2009, 13:00
 
 Ok. Co do błędów - nie kumam o co chodzi z terminalem diagnostycznym. To jakieś akcesorium?
 
 Wstyd, ale nie znam się poprostu...
 pawelsonx - 13-12-2009, 13:04
 
 tak i to bardzo poważne np cyrkiel, kawałek druta spinacza do papieru  albo inne tam zależne od fantazji diagnosty
 opis jest w dziale w faq
 robertdg - 13-12-2009, 13:07
 
 JD, SOHC jest na pojedynczym wałku rozrzadu (waski dekiel klawiatury) i posiada aparat zaplonowy, DOHC jest na dwóch wałkach rozrządu (szeroki dekiel klawiatury) i posiada fajkocewki, silniki 1.8 SOHC nie GDi potrzebuja akumulator od 56 - 63Ah, a DOHC 70 - 77Ah
 JD - 13-12-2009, 13:50
 
 Mniemam, że jest to silnik z jednym wałkiem.
 Sprawdzałem przed chwilą złącze diagnostyczne zgodnie z opisem z FAQ. Lampki (ABS i CE) mrugały jednostajnie i nieprzerwanie - co może oznaczać, że nie wykryto błędu...
 Saqu - 13-12-2009, 13:57
 
 
  	  | robertdg napisał/a: |  	  | JD, SOHC jest na pojedynczym wałku rozrzadu (waski dekiel klawiatury) i posiada aparat zaplonowy, DOHC jest na dwóch wałkach rozrządu (szeroki dekiel klawiatury) i posiada fajkocewki | 
 
 Mówiąc zwięźle, wersja GLX sugeruje wersje SOHC, DOHC ma oznaczenia GDI i na silniku powinna być umocowana taka jak by pokrywa, osłona z napisem GDI
   robertdg - 13-12-2009, 13:58
 
 
 tak regularne mrygania nie oznaczają błędu, sprawdz kopułke 	  | JD napisał/a: |  	  | Lampki (ABS i CE) mrugały jednostajnie i nieprzerwanie - co może oznaczać, że nie wykryto błędu... | 
 JD - 13-12-2009, 14:16
 
 jaką kopułkę?
 robertdg - 13-12-2009, 14:25
 
 Punkt 1(kopułka) i 3(palec)
 
   moze zgromadzila sie wilgoc
 JD - 13-12-2009, 14:34
 
 Chyba wiem o co chodzi. Spróbuję.
 
 [ Dodano: 15-12-2009, 11:07 ]
 No niestety - nie jestem w stanie dojść co się zwaliło. Jutro holuję auto do mechanika.
 
 [ Dodano: 16-12-2009, 14:36 ]
 Mechanik mówi, że to pompa paliwa.
 Wymiana silniczka (zamiennik) 400 zl + robocizna...
 
 |  | 
 |  |