Space Runner Techniczne - Pęknięty pasek
michu_872 - 10-09-2006, 00:49 Temat postu: Pęknięty pasek Witam.
Mam mały problem ze SpaceRunnerem.
Po przejechniu ok. 300 km od wymiany wszystkich pasków w aucie pękł pasek od altrnatora.
Myśle sobie jakiś wadliwy czy cóś. Kupiłem następny założyłem i znowu jakieś 450 km i zerwany jak go zakładalem wszystkie koła pasowe chodziły lekko.
Ma ktoś jakiegoś pomysła co to mogło spowodować
Roczek auta: 1997
przekulane (wg licznika) 160000 km
silnik 2 litry td.
Z góry dzięki za pomoc.
wichura1 - 10-09-2006, 09:31
Sprawdź osiowość kół, muszą być w jednej lini, czy alernator nie jest źle zamocowany, lub inny niż seria? Jeżeli pasek idzie pod kątem to będzie się zrywał. Może koło pasowe jest uszkodzone, sprawdź czy nie ma zadziorów. No i najważniejsze jakiej firmy pasek kupiłeś?
Krzyzak - 10-09-2006, 09:45
Jak dla mnie problem z kołem pasowym na wale. Na 99% będzie krzywo pracować.
Tam jest jakby zespół 2 kół zespolonych przez gumę - stawiam, że guma się trochę zużyła i całość się rozwulkanizowała. Wtedy koło pracuje krzywo i tnie pasek.
michu_872 - 10-09-2006, 11:09
Pasek to Roulunds
dodam że nie widać na nim żeby był gdzieś po bokach przytarty czy cóś.
wichura1 - 10-09-2006, 21:13
A obydwa paski były tej firmy? Paski montujemy: Mitsuboshi, Gates, SUN, w najgorszym wypadku BOSCH lub JC.
michu_872 - 10-09-2006, 23:40
Zobacze jeszcze raz te koła pasowe i tak jakoś podejżanie mi alternator chodzi. A tak z ciekawości co na alternatorze robi jakaś pomka czy cóś (nie przypadkiem wspomaganie hamulcy)
tomekrvf - 11-09-2006, 10:16
Jeszcze jedna rzecz to zwarcie na stojanie alternatora. Alternator robi kosmiczny opór i zabija pasek. Raz spotkałem się z czymś takim
michu_872 - 16-09-2006, 22:05
To chyba będe musiał sprawdzić alternator, bo obejżałem jeszcze raz kółka i niby ok. Założyłem pasek i według mnie koła są w osi. Po opaleniu wlazłem pad misia patrze na te koła i nic podejżanego nie zauważyłem (kółka nie biją). Tak sobie myśle że to może alternator albo ta pompa na nim. Jest możliwość że to ona robi taki "bałagan"
[ Dodano: 28-09-2006, 00:19 ]
Po konsultacji z kolegą "magikiem" koło pasowe od alternatora poszło do przetoczenia. Stwierdził że na 99% to ono robiło ten bałagan. było troche wytarte ale wydawało mi się ok. Zobaczymy jak teraz będzie. Mam nadzieję że to była przyczyna.
Anonymous - 13-10-2006, 12:59
i jak efekty toczenia, pomogło
michu_872 - 13-10-2006, 20:15
Jak na razie jest ok .
Ale przejechałem tylko jakieś 1000 km.
Pojeździmy zobaczymy...
[ Dodano: 14-10-2006, 09:54 ]
W morde.....Długo nie trwało.... a uż miałem nadzieje...a tu dziś rano
Pasek znowu w kawałkach
tomekrvf - 16-10-2006, 11:12
michu_872, a może jednak sprawdzisz alternator czy nie ma zwarcia na stojanie?
michu_872 - 18-10-2006, 14:12
Zlekka się wkurzyłem i w ogóle nie zaglądając, laweta i zawiozłem go do mechanika.
Padł chyba raczej altrnator lub pompa bo altrnator ciężko chodził. Zobaczymy co dalej jak rozbieże
[ Dodano: 26-10-2006, 11:28 ]
Witam. Mechanik stwierdził, że mechanicznie ok. i że chyba coś z elektryką ("chyba ma gdzieś zwarcie, bo bardzo się grzeje alternator"). Alternator zawiózł do elektryka i niby ok. Ten elektryk to jeden z lepszych elektryków w okolicy, ale mu nie wierze bo tak z ciekawości miernik w łapy i:
-ładuje dobrze,
-przed odpaleniem napięcie troche spada (grzeją świece i jak przestaną to lekko napięcie w górę i trzyma równo, co moim zdaniem wuklucza zwarcie w aucie)
-oszukałem regulator wpinając w przewód od ładowania opornik (R=2,5 ohm, Bardzo dużej mocy) Prąd ladowania około 1,5A napięcie na aku 12.5 +/- 0,1V (moim zdaniem to również wyklucza zwarcie)
Co o tym myślicie Regulator czy prostownik Czy może tak jak pisał tomekrvf zwarcia na stojanie I jak to sprawdzić żeby mieć 100% pewność
[ Dodano: 19-11-2006, 08:01 ]
Alternator wykluczony.
Auto było u elektryka ale obawiam się, że nie rozwiązał problemu bo jak wróciłem od niego do domu ta alternator znowu gorący
Mam podejżenie, że przyczyna może leżeć w elektryce i tu moje pytanie jak długo po odpaleniu powinny grzać świece (po włączeniu zapłonu grzeją i świeci kontrolka kontrolka gaśnie i po opaleniu znowu grzeją jakiś czas.) Co steruje przekaźnikiem od świec Jakiś czujnik temperatury
Zaczynam się troszke pieklić bo auto potrzebne i sporadycznie miało ciągać lawete z fiatem a tu nie wiadomo kiedy znów pasek sobie pęknie i trzeba misia będzie holować
|
|
|