To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - colt 1,5 - nie odpala

Anonymous - 10-09-2006, 10:07
Temat postu: colt 1,5 - nie odpala
Mam problem z colcikiem 1,5 rok 91 składany w 94. jakis tydzien temu jechał ostatni raz od tego czasu ciągle go robie. chodzi o to że nie ma iskry na cewce rozrusznik kreci swiece wymienione, kable nowe. domyslam sie że cos z ecu jest nie tak tylko że dla mnie elektryka to czarna magia. powiezcie gdzie w colcie z 90-91 1,5 glxi jest ten komputer bo rece mi opadaja.
Anonymous - 10-09-2006, 10:54

ECU znajduje sie pod przednim prawym slupkiem zaraz obok schowka pasazera.Tu masz strnke Krzyzaka http://mitsubishifan.webpark.pl/ i w dziale wymiana kondensatorow komputera masz dokladnie pokazane i opisane.
Bartek - 10-09-2006, 11:33

A jeżeli boisz się sam naprawiać ECU - zapraszam :) mam spore doświadczenie w tym temacie
Anonymous - 10-09-2006, 12:30

dzieki bardzo chetnie skorzystam ale widze że z Warszawy wiec to tylko 350 km.
daj jakis kontakt do siebie.

Bartek - 10-09-2006, 12:49

Poczta działa i to ostatnio naprawdę fajnie. Wykręcasz fanta (jak napisał smosen), odpinasz akumulator, odłączasz 3 żółte kostki elektryczne, pakujesz, wysyłasz priorytetem, ja następnego dnia reanimuję i odsyłam..... po 2 dniach masz sprawne ECU w ręku, montujesz w kolejności odwrotnej i jeździsz :) - sprawdzona taktyka przez wielu :)
Krzyzak - 10-09-2006, 17:13

ew. padł aparat zapłonowy (cewka lub czujnik położenia wału z nastawieniem na to pierwsze).
ale ECU i tak warto zreanimować, bo prędzej czy później problem z nim wystąpi (raczej prędzej)

Anonymous - 10-09-2006, 20:22

a ja bym najpierw od prostych spraw zaczynał: cewka, przebicie, cały aparat - bo jakoś nie wierzę w awarię ecu.
josie - 10-09-2006, 21:29

J@rek napisał/a:
jakoś nie wierzę w awarię ecu.


To plaga w Mitsubishi z tego okresu (mniej więcej 88-93) i zazwyczaj jak znika iskra to okazuje się że wylane są kondensatory (wada fabryczna)

wichura1 - 10-09-2006, 21:38

josie napisał/a:
J@rek napisał/a:
jakoś nie wierzę w awarię ecu.


To plaga w Mitsubishi z tego okresu (mniej więcej 88-93) i zazwyczaj jak znika iskra to okazuje się że wylane są kondensatory (wada fabryczna)


88-95 Bo zastosowali gówniane kondensatory firmy Rubycon, teraz spotykane tylko w radiach za 5PLN.

Anonymous - 11-09-2006, 10:19

No to przykre.

nie wiem jak jest w owym colcie, ale u mnie w kopułce aparatu oprócz cewki jest jeszcze jeden element elektroniczny. Może to padło, o ile jest podobnie.

Anonymous - 11-09-2006, 23:27

Witam. Przejołem to autko o którym mowa od cezary-ga - wymieniłem kondensatory w ecu i wszystko jest great :D THX
Anonymous - 12-09-2006, 12:31

a co jeśli na cewce jest iskra, a na świecach już nie? (kable, kopułka, świece 100% sprawne) z tego co czytałem to może byc czujnik położenie wału. Jeśli tak to czy da się wymienić sam czujnik bo jest on chyba w aparacie zapłonowym.
josie - 12-09-2006, 20:32

rami1000 napisał/a:
a co jeśli na cewce jest iskra, a na świecach już nie? (kable, kopułka, świece 100% sprawne)


Moim zdaniem niemożliwe - w aparacie występuje tylko fizyczne rozdzielenie iskry na 4 przewody. Czujnik położenia jakby padł to nie byłoby iskry na cewce
Więc jeśli iskra jest porządna to szukałbym właśnie kable kopułka świece, palec rozdzielacza (szczególnie kontakt palec rozdzielacza-kopułka)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group