[XX-92]Colt C50 i starsze - colt 1,5 - nie odpala
Anonymous - 10-09-2006, 10:07 Temat postu: colt 1,5 - nie odpala Mam problem z colcikiem 1,5 rok 91 składany w 94. jakis tydzien temu jechał ostatni raz od tego czasu ciągle go robie. chodzi o to że nie ma iskry na cewce rozrusznik kreci swiece wymienione, kable nowe. domyslam sie że cos z ecu jest nie tak tylko że dla mnie elektryka to czarna magia. powiezcie gdzie w colcie z 90-91 1,5 glxi jest ten komputer bo rece mi opadaja.
Anonymous - 10-09-2006, 10:54
ECU znajduje sie pod przednim prawym slupkiem zaraz obok schowka pasazera.Tu masz strnke Krzyzaka http://mitsubishifan.webpark.pl/ i w dziale wymiana kondensatorow komputera masz dokladnie pokazane i opisane.
Bartek - 10-09-2006, 11:33
A jeżeli boisz się sam naprawiać ECU - zapraszam mam spore doświadczenie w tym temacie
Anonymous - 10-09-2006, 12:30
dzieki bardzo chetnie skorzystam ale widze że z Warszawy wiec to tylko 350 km.
daj jakis kontakt do siebie.
Bartek - 10-09-2006, 12:49
Poczta działa i to ostatnio naprawdę fajnie. Wykręcasz fanta (jak napisał smosen), odpinasz akumulator, odłączasz 3 żółte kostki elektryczne, pakujesz, wysyłasz priorytetem, ja następnego dnia reanimuję i odsyłam..... po 2 dniach masz sprawne ECU w ręku, montujesz w kolejności odwrotnej i jeździsz - sprawdzona taktyka przez wielu
Krzyzak - 10-09-2006, 17:13
ew. padł aparat zapłonowy (cewka lub czujnik położenia wału z nastawieniem na to pierwsze).
ale ECU i tak warto zreanimować, bo prędzej czy później problem z nim wystąpi (raczej prędzej)
Anonymous - 10-09-2006, 20:22
a ja bym najpierw od prostych spraw zaczynał: cewka, przebicie, cały aparat - bo jakoś nie wierzę w awarię ecu.
josie - 10-09-2006, 21:29
J@rek napisał/a: | jakoś nie wierzę w awarię ecu. |
To plaga w Mitsubishi z tego okresu (mniej więcej 88-93) i zazwyczaj jak znika iskra to okazuje się że wylane są kondensatory (wada fabryczna)
wichura1 - 10-09-2006, 21:38
josie napisał/a: | J@rek napisał/a: | jakoś nie wierzę w awarię ecu. |
To plaga w Mitsubishi z tego okresu (mniej więcej 88-93) i zazwyczaj jak znika iskra to okazuje się że wylane są kondensatory (wada fabryczna) |
88-95 Bo zastosowali gówniane kondensatory firmy Rubycon, teraz spotykane tylko w radiach za 5PLN.
Anonymous - 11-09-2006, 10:19
No to przykre.
nie wiem jak jest w owym colcie, ale u mnie w kopułce aparatu oprócz cewki jest jeszcze jeden element elektroniczny. Może to padło, o ile jest podobnie.
Anonymous - 11-09-2006, 23:27
Witam. Przejołem to autko o którym mowa od cezary-ga - wymieniłem kondensatory w ecu i wszystko jest great THX
Anonymous - 12-09-2006, 12:31
a co jeśli na cewce jest iskra, a na świecach już nie? (kable, kopułka, świece 100% sprawne) z tego co czytałem to może byc czujnik położenie wału. Jeśli tak to czy da się wymienić sam czujnik bo jest on chyba w aparacie zapłonowym.
josie - 12-09-2006, 20:32
rami1000 napisał/a: | a co jeśli na cewce jest iskra, a na świecach już nie? (kable, kopułka, świece 100% sprawne) |
Moim zdaniem niemożliwe - w aparacie występuje tylko fizyczne rozdzielenie iskry na 4 przewody. Czujnik położenia jakby padł to nie byłoby iskry na cewce
Więc jeśli iskra jest porządna to szukałbym właśnie kable kopułka świece, palec rozdzielacza (szczególnie kontakt palec rozdzielacza-kopułka)
|
|
|