To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - carisma 200 rocznik 1.9 bagnet i kontrolka

wiczers - 15-12-2009, 15:14
Temat postu: Carisma 1.9 DID pomoc
Mam problem tego typu, że miesiąc po wymianie oleju u mechanika nagle zapaliła mi się czerwona kontrolka(olej) i nie wiem co może być tego przyczyną. Z czym może być to związane nieprawidłowe ciśnienie ? Chciałem się zapytać czy można użyć do tego modelu jakiś inny bagnet z innego samochodu bo miałem bagnet z nakrętką ale mi pękł a za nowy chcą 340 zł. Jeżeli już będę miał bagnet i doleje oleju a kontrolka nadal się będzie palić to co może być nie tak jak sobie z tym problemem poradzić ??
pawelsonx - 15-12-2009, 15:24

spróbuj w salonie renault dokupić bagnet może będzie tańszy.Jeżeli posiadasz td to jest silnik renault f8q jeżeli did to jest silnik renault f9q i o bagnety do tych silników spytaj się w aso renault
gulgulq - 15-12-2009, 15:34

kontrolka się pali czy błysnęła tylko ??


sprawdź po nocy czy pod autem nie ma plamy po oleju - czasem mógł źle wkręcić korek w misce lub nie dokręcić filtr oleju i gdzieś może kapać

może pompa pada (ale to coś bardzo rzadkiego) i nie ma ciśnienia

ile wlał oleju?? - standardowo 4 litry zapewnia minimum stan (jedna kreska)


możesz dobrać bagnet z Leguny 1.9 - to te same silniki :)

strategicznie bez bagnetu możesz dolać ze 2-setki oleju i zobaczyć :)

wiczers - 15-12-2009, 16:05

najpierw się błysła a później zapaliła i przestałem jeździć. Plamy oleju żadnej nie ma. Standardowo wlał 4 litry tylko, że miałem urwany bagnet więc nie wiem ile on tam go wlał jutro zamierzam kupić bagnet z renówki i się okaże ile jest oleju. Ale jakby nie patrzeć ponad miesiąc jeździł na tym oleju co wlał mechanik a ja dolałem litra i dalej się świeci jutro sprawdzę bagnetem ile jest oleju. Silnik chodzi cicho więc raczej powinno być dobrze. Jeżeli się okaże, że oleju jest wystarczająco to co może być problemem ??
kosek - 15-12-2009, 16:24

Witam
Może to nie problem w oleju tylko w tym co mówi o oleju.
Sprawdź połączenia, może przewód przetarty, wypięta wsuwka, itp?
pozdr :)

Anonymous - 15-12-2009, 21:48

Podam doraźny sposób.
Weź drut, najlepiej jasnej barwy. Odmierz długość bagnetu. I zmierz ilość oleju w swoim autku. Jeżeli auto zasygnalizowało kontrolką tzn. że coś jest nie tak. Sprawdzałeś stan oleju zaraz po wymianie oleju ? Co ile sprawdzasz olej ?
W sumie ta kontrolka nie pokazuje Ci ile masz oleju (do tego masz bagnet) ale ciśnienie oleju. Wypadkowa jest taka iż w zdrowym silniku zapalająca się kontrolka oleju, dotyczy w 99% sytuacji że masz za mało oleju.
Poprzednio miałem MR2 z centralnie umieszczonym silnikiem. Raz oddałem na wymianę oleju do pierwszego lepszego mechanika i owy psuj urwał mi bagnet. Co gorsza nie poinformował mnie o tym. Wyglądało to tak iż element chwytny bagnetu siedział w rurce natomiast sam bagnet popłynął w dół. Sądziłem się długo.
Odnośnie świecącej się kontrolki do nie dawna miałem Mercedesa Sprintera 316cdi. I po przebiegu 385 tyś. km jadąc dłuższą chwilę powyżej 120km/h temperatura cieczy chłodzącej wzrastała do bliskiej 100 stopni i co gorsza kontrolka ciśnienia oleju się zapalała. Niestety nie była to wina niskiego stanu oleju lecz problemów ze szczelnością silnika, przedmuchy itp.
Spróbuj zorganizować sobie bagnet i wtedy będziesz się martwił.
Pozdrawiam

Anonymous - 15-12-2009, 23:47

Witam

4 litry może być za mało. Ja bym na początek dolał tak ze 0,2-0,3 l i zobaczył jak jest.
Zakładam, że olej wlałeś taki jak trzeba 8) .

Maniek07 - 16-12-2009, 14:39

Kolego 340 zł za korek z miarką ?
Ja zapłaciłem w serwisie 150 zł i to uważam że przepłaciłem ale cóż jak trzeba to trzeba.
Jak wlałeś 4 litry to będziesz miał ok 2 kresek ponad minimum. Jak dolejesz ok 0,5 l będziesz miał prawie maksa (jakieś 2-3 kreski poniżej max).
Może mechanik nie dał podkładki miedzianej pod korek i gdzieś ci trochę uciekło, chociaż to mało prawdopodobne.

Daj znać co było.

kubas - 16-12-2009, 22:55

Polecam zapytać o bagnet również w salonie Volvo. Wiele oryginalnych części w salonie Volvo jest tańsza od oryginałów w salonach Mitsubishi, a Carisma i S/V 40 to w dużej części to samo.
Anonymous - 16-12-2009, 23:10

Do DiD'a wchodzi ponad 5 litrów oleju (z tego co pamietam 5,1 lub 5,2 litra razem z filtrem).
Tomashi - 16-12-2009, 23:24

Colto napisał/a:
Do DiD'a wchodzi ponad 5 litrów oleju (z tego co pamietam 5,1 lub 5,2 litra razem z filtrem).

Dziwne, bo mi zawsze zostaje niecały litr (z 5). Poziom mam 1 kreskę powyżej środka,czyli optymalnie, bo olej zwiększa swoją objętość podczas pracy.

Anonymous - 16-12-2009, 23:26

Tomashi napisał/a:
Colto napisał/a:
Do DiD'a wchodzi ponad 5 litrów oleju (z tego co pamietam 5,1 lub 5,2 litra razem z filtrem).

Dziwne, bo mi zawsze zostaje niecały litr (z 5). Poziom mam 1 kreskę powyżej środka,czyli optymalnie, bo olej zwiększa swoją objętość podczas pracy.


Jutro sprawdzę dokładnie i potwierdzę.

gulgulq - 17-12-2009, 06:31

ja zawsze wlewam 4 litry i mam jedna kreskę powyżej minimum :)


wpadło mi też do głowy że może jest w Twoim regionie jakiś mitsumaniak z Did'em i się umówicie i jego bagnetem się zmierzy :) na szybko

kubas - 17-12-2009, 15:42

4,5 Litra oleju to chyba optymalna ilość do DID'a
wiczers - 17-12-2009, 17:34

problem rozwiązany okazało się, że czujnik cisnienia oleju był uszkodzony czy coś, ponieważ kupiłem nowy zmieniłem i kontrolka zgasła więc problem okazał się niegroźny a bagnet kupiłem za 80 zł zamiast za 340 z mitsubishi aso ;p


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group