Pajero II - [2.8 TD] Jak wam zapala diesel zimą?
stegano - 15-12-2009, 20:05 Temat postu: [2.8 TD] Jak wam zapala diesel zimą? Jak podczas przymrozków startują wasze diesle, czy nie macie większych problemów z rozruchem silnika?
Może macie jakieś filmiki robione zimową porą, które ukazują poranny start waszego Pajero po nocnych przymrozkach?
W moim przypadku jak na razie jest ok, ale temperatura spada jak dotąd do -2C.
rogal16-91 - 15-12-2009, 20:52
filmiku nie mam ale z moim jest ok jak na razie nie mam problemów ( to jego pierwsza zima ) także się okaże
Anonymous - 15-12-2009, 21:11
Wszystko jest OK. A jednej zimy nie było, gdy nasz kochany simmering prosił się o wymianę na nowy. Największy mróz przy jakim startował to -28st.C (taką temperaturę pokazał pokładowy termometr). Zapalił "od pierwszego".
Tyle, że zaraz po starcie nierówno załapie. Ale nie gaśnie, pochodzi 10s i "się wyrówna".
BTW Co to może być?
stegano - 15-12-2009, 21:29
@bartek - nie chodzi na wszystkich cylindrach
[ Dodano: 15-12-2009, 21:50 ]
A tutaj filmik, który nakręciłem przed chwilką
Link do filmiku
behemot - 15-12-2009, 21:50
tak samo jest u mnie podejrzewam że któryś garnek sie po prostu wychuśtał bo świeczki wszystkie sprawne
altmarcin - 16-12-2009, 17:28
u mnie też po starcie trochę nierówno chodzi jak jest całkiem zimny, jak był odpalany kilka godzin wcześniej to nie ma tego efektu
mike123 - 16-12-2009, 18:10
moj tez pracuje nierowno przez chwile,swiece grzeje na 2 razy i odpala od cykniecia,jak na raz to musze troche pokrecic
stegano - 16-12-2009, 18:21
mike123 napisał/a: | moj tez pracuje nierowno przez chwile,swiece grzeje na 2 razy i odpala od cykniecia,jak na raz to musze troche pokrecic |
Nierówna praca to też niewłaściwie dobrany olej, proszę o tym pamiętać!
jawaldek - 16-12-2009, 19:49
Przy tych nierównych pracach silnika to kiedy były wymieniane filtry paliwa?? Może być tak że filtr brudny to i parafina (co prawda nie było aż tak wielkich mrozów-no zależy jeszcze gdzie->"ja" zaliczyłem już na minusie 18 stopni) łatwiej się osadza utrudniając przepływ paliwa.Często niestety winne są w tym temacie nieuczciwe stacje benzynowe które różne wynalazki potrafią dodać i ....... potem szukamy co się z naszymi samochodami dzieje a to tylko paliwo. Może warto było by zajrzeć też do filtra powietrza ??
leśniczy22 - 17-12-2009, 11:35
Po wymianie filtra i wstawieniu na wszelki wypadek zaworka zwrotnego nie mam problemów z zapalaniem. Świece grzeję dwa razy.
stegano - 17-12-2009, 11:44
leśniczy22 napisał/a: | Po wymianie filtra i wstawieniu na wszelki wypadek zaworka zwrotnego nie mam problemów z zapalaniem. Świece grzeję dwa razy. |
Gdzie nabyłeś zaworek?
leśniczy22 - 17-12-2009, 16:29
Ja nie kupowałem tylko chłopak który robi mi samochód ale kupił go chyba w zwykłym sklepie z częściami. Wiem tylko, że trzeba zwrócić uwagę na odpowiednią przepustowość zaworka. koszt około 20zł.
stegano - 17-12-2009, 17:01
leśniczy22 napisał/a: | Ja nie kupowałem tylko chłopak który robi mi samochód ale kupił go chyba w zwykłym sklepie z częściami. Wiem tylko, że trzeba zwrócić uwagę na odpowiednią przepustowość zaworka. koszt około 20zł. |
W którym miejscu Ci ten zaworek zamontował?
altmarcin - 17-12-2009, 17:48
stegano,
u mnie zaworek jest wstawiony między filtrem a pompą wtryskową - od czasu wstawienia nie mam problemu z zapowietrzaniem
leśniczy22,
jeżeli musisz grzać świece 2 razy to coś masz nie tak ze świecami albo sterownikiem
leśniczy22 - 17-12-2009, 18:14
Na wężu zaraz pod pompą paliwową. Świece doradził mi grzać dwa razy przy mrozie może również chodzić o pobudzenie układu elektrycznego ogólnie i nie twierdzę, że muszę grzać dwa razy żeby odpalić. Jest to jednak zwykły, stary diesel za co mu zresztą chwała bo ja już się najadłem comanrailem. Przy problemie z zapalaniem trzeba zawsze zacząć od początku czyli po prostu sprawdzić filtr paliwa i w razie jakichkolwiek wątpliwości odżałować kilkadziesiąt zł.
|
|
|