Carisma - Techniczne - DiD - raz odpala bez problemu a raz nie
slav10 - 16-12-2009, 09:57 Temat postu: DiD - raz odpala bez problemu a raz nie Witam
Chyba mojego przypadku jeszcze nie bylo wiec go opisze.
Mam problem z odpalaniem carismy przy mrozach.
Jest to troche dziwne poniewaz raz odpala bez problemu przy -13 a na drugi dzien jest ciezko odpalic przy -5. Zeszlej zimy przy -7 rozladowalem akumulator krecac i nie odpalilem. Silnik 1.9 DiD z 2002 roku, przebieg 145 tys. akumulator naladowany, swiece dobre. Przy dodatnich temperaturach pali od razu nawet po paru dniach postoju.
Czy ktos wie o co moze chodzic? Zaobserwowalem ze czasami przy odpaleniu z rana przy mrozie nie od razu sie wlacza ssanie. Innym razem ssanie jest moim zdaniem za dlugo wlaczone gdy silnik jest juz cieply. Z reguly dziala to jednak prawidlowo. Czy ktos ma pomysl o co chodzi?
I drugie pytanie – jak odpalac na duzym mrozie – po zgasnieciu kontrolki grzania czekac jeszcze chwile zeby sie swiece pozadnie nagrzaly czy od razu po zgasnieciu kontrolki odpalac, i czy z wcisnietym pedalem gazu czy nie? Pytam bo w drugim dieslu w Escorcie trzeba poczekac dlugo po zgasnieciu kontrolki i generalnie odpala dobrze bez gazu – a auto ma 19 lat
Dzieki za pomoc.
bravo99 - 16-12-2009, 10:21
- czy jak nie odpala, to silnik kręci (chodzi mi o rozrusznik)?
slav10 - 16-12-2009, 10:52
Tak, rozrusznik kreci za kazdym razem.
cns80 - 16-12-2009, 10:59
slav10, tam nie ma ssania.
Spróbuj gdy nie możesz odpalić przestać go kręcić i wyjąć kluczyk ze stacyjki. Potem znowu spróbuj odpalić. Może to immobiliser wariuje.
Jeśli to nie to to przydałoby się wiedzieć jakie paliwo tam było wlane i jak wygląda filtr paliwa. W następnej kolejności warto sprawdzić ciśnienie na pompie.
Właśnie w zeszłym tygodniu kolega miał podobny problem, aż przestał odpalać wogóle. Okazało się że paliwo z Lotosu, to był olej opałowy
robertdg - 16-12-2009, 11:44
cns80 napisał/a: | tam nie ma ssania. | nie do konca, ssanie jest realizowane poprzez zmiane kąta wtrysku na pompie, a za to odpowiada juz czujnik temperatury, takze pasowałoby sprawdzic wartosi na kompie, oraz tak jak pisze cns80 napisał/a: | Może to immobiliser wariuje. | oraz cns80 napisał/a: | filtr paliwa |
slav10 - 16-12-2009, 11:55
Co do filtra to zeszlej zimy mialem swiezo zalozony filtr i bylo podobnie - wiec to chyba nie to. Paliwo leje tylko z firmowych stacji - glownie BP, teraz Statoil. Immobilizer - to by sie moglo zgadzac czemu raz pali a innego dnia nie chce.
A z ssaniem to jak to jest - jak jest zimno na zewnatrz to silnik na wolnych obrotach po odpaleniu ma okolo 1100 obrotow, jak jest cieplo na zewnatrz to ma okolo 800 po odpaleniu - chyba jednak jakos to sie przeklada na "powiedzmy" ssanie.
Czy w tym silniku ustawia sie luzy zaworowe czy nie? Moze cos w tym kierunku?
robertdg - 16-12-2009, 12:07
slav10 napisał/a: | Czy w tym silniku ustawia sie luzy zaworowe czy nie? | Tam są hydropoychacze, luzy mozna ustawic poprzez zmiane plytek na szklankach (rozne grubosci plytek) z ciezkim odpalaniem moze byc jeszcze zwiazana wada rozrzadu, ale wtedy auto raczej albo caly czas by zle palilo albo wogole by nie odpalalo. slav10 napisał/a: | chyba jednak jakos to sie przeklada na "powiedzmy" ssanie. | najprosciej mozna to sobie tak tlumaczyc choc jest to stwierdzenie bledne, ze wzgledu na to ze fachowo nazyw asie to zmiana kąta wtrysku pompy paliwowej.
pawelsonx - 16-12-2009, 12:52
podepnij pod komputer może jakiś czujnik fiksuje np temperatury paliwa lub powietrza zasysanego. Jak nie to manuale w rękę i miernik i sprawdzenie po kolei czujników wszystkie dane są opisane.
Zaobserwuj klapę gaszącą czy czasami się nie zacina w pozycji zamkniętej
w manuale są kody błędów w liczbach dziesiętnych być może da się je wy mrugać
slav10 - 16-12-2009, 15:25
No to chyba bez wizyty w ASO i podpiecia pod kompa sie nie odbedzie...
Ta klapa gaszaca to wnioskuje ze jest odpowiedzialna za odciecie paliwa podczas gaszenia silnika?
pawelsonx - 16-12-2009, 16:31
klapa gasząca odcina dopływ powietrza to coś co jest zabrudzone olejem i mylone z egr-em
kubas - 16-12-2009, 22:48
U mnie występuje podobna sytuacja z odpalaniem. Raz przy -5 nie odpali za pierwszym razem, a przy -12 odpali od kopa i na odwrót. Moim zdaniem mogą to być świece. Polecam przed odpaleniem przekręcić stacyjkę w ułożenie gdy podgrzewa świece (załączyć zapłon). Gdy zgaśnie kontrolka podgrzewania wyłączyć stacyjkę i jeszcze raz podgrzać świeczki (załączając zapłon po raz kolejny). Gdy powtarzam tą czynność na dużych mrozach 2 lub 3 razy zawsze odpala od kopa. Wtedy najprawdopodobniej świece są lepiej rozgrzane. Uważam, że tak jak u mnie - u Ciebie też jest to jednak problem świeczek.
slav10 - 17-12-2009, 09:01
Ta metoda doskonale mi pomaga w Escorcie ale w Carismie niezbyt. Jeszcze poproboje. A moze wiesz - Kubas - gdzie w Krakowie sa jacys spece od nowych diesli, pomijajac ASO?
cns80 - 17-12-2009, 09:28
robertdg napisał/a: | nie do konca, ssanie jest realizowane poprzez zmiane kąta wtrysku na pompie, | Czyli to nie jest ssanie tylko "ssanie" I o tym właśnie mówiłem
slav10 napisał/a: | Immobilizer - to by sie moglo zgadzac czemu raz pali a innego dnia nie chce. | Są przynajmniej dwa tematy o immobiliserze - jeden w dziale Carismy, a drugi w dziale Space Stara. Rozwiązaniem była wymiana pętli immobilisera przy stacyjce. Koszt ok. 50-60 zł
slav10 napisał/a: | A moze wiesz - Kubas - gdzie w Krakowie sa jacys spece od nowych diesli, pomijajac ASO? | Znajdź serwis posiadający autoryzację Bosch'a. Ceny zwykle tylko nieco wyższe niż w warsztatach (ale dużo niższe niż w ASO), a znają się na robocie. Od razu Ci sprawdzą czy wtryski nie leją.
Ale na początek sprawdziłbym czy wyjęcie i ponowne włożenie kluczyka do stacyjki pomaga. Mi 2-3 razy w roku też się immobiliser zawiesza
pawelsonx - 17-12-2009, 12:23
Co z tym ssaniem.
ssanie to w benzynowych nazwane jest potocznie zwiększenie dawki paliwa w przypadku rozruchu zimnego sinika.
I jeżeli ktoś pyta o diesla to wiadomo ze chodzi mu o rozruch zimnego silnika(jakby wiedział o co chodzi to by sie nie pytał) i jeżeli chodzi o pompę rozdzielczą to wiadomo że chodzi o kont wtrysku na pompie.
W przypadku common rail to już skomplikowane bo wtrysk w tych silnikach ma kilka etapów którymi steruje komputer który wylicza to z różnych czujników. A pompa służy tylko do utrzymania ciśnienia na szynie. Dzięki temu że nie następuje jeden wtrysk tylko kilka w silnikach z CM nie trzeba grzać długo świec.
kubas - 17-12-2009, 15:37
slav10 napisał/a: | A moze wiesz - Kubas - gdzie w Krakowie sa jacys spece od nowych diesli, pomijajac ASO? |
Proponuje kontakt z mechanikiem klubowym - LESZKIEM - zna się doskonale na Cari i nie tylko... Mieszka pod Krakowem. Jak zadzwonisz to Ci wszystko powie co i jak, a kontakt do niego znajdziesz w szukajce
|
|
|