To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - DiD - raz odpala bez problemu a raz nie

slav10 - 16-12-2009, 09:57
Temat postu: DiD - raz odpala bez problemu a raz nie
Witam
Chyba mojego przypadku jeszcze nie bylo wiec go opisze.
Mam problem z odpalaniem carismy przy mrozach.
Jest to troche dziwne poniewaz raz odpala bez problemu przy -13 a na drugi dzien jest ciezko odpalic przy -5. Zeszlej zimy przy -7 rozladowalem akumulator krecac i nie odpalilem. Silnik 1.9 DiD z 2002 roku, przebieg 145 tys. akumulator naladowany, swiece dobre. Przy dodatnich temperaturach pali od razu nawet po paru dniach postoju.
Czy ktos wie o co moze chodzic? Zaobserwowalem ze czasami przy odpaleniu z rana przy mrozie nie od razu sie wlacza ssanie. Innym razem ssanie jest moim zdaniem za dlugo wlaczone gdy silnik jest juz cieply. Z reguly dziala to jednak prawidlowo. Czy ktos ma pomysl o co chodzi?
I drugie pytanie – jak odpalac na duzym mrozie – po zgasnieciu kontrolki grzania czekac jeszcze chwile zeby sie swiece pozadnie nagrzaly czy od razu po zgasnieciu kontrolki odpalac, i czy z wcisnietym pedalem gazu czy nie? Pytam bo w drugim dieslu w Escorcie trzeba poczekac dlugo po zgasnieciu kontrolki i generalnie odpala dobrze bez gazu – a auto ma 19 lat :)
Dzieki za pomoc.

bravo99 - 16-12-2009, 10:21

- czy jak nie odpala, to silnik kręci (chodzi mi o rozrusznik)?
slav10 - 16-12-2009, 10:52

Tak, rozrusznik kreci za kazdym razem.
cns80 - 16-12-2009, 10:59

slav10, tam nie ma ssania.
Spróbuj gdy nie możesz odpalić przestać go kręcić i wyjąć kluczyk ze stacyjki. Potem znowu spróbuj odpalić. Może to immobiliser wariuje.
Jeśli to nie to to przydałoby się wiedzieć jakie paliwo tam było wlane i jak wygląda filtr paliwa. W następnej kolejności warto sprawdzić ciśnienie na pompie.
Właśnie w zeszłym tygodniu kolega miał podobny problem, aż przestał odpalać wogóle. Okazało się że paliwo z Lotosu, to był olej opałowy :evil:

robertdg - 16-12-2009, 11:44

cns80 napisał/a:
tam nie ma ssania.
nie do konca, ssanie jest realizowane poprzez zmiane kąta wtrysku na pompie, a za to odpowiada juz czujnik temperatury, takze pasowałoby sprawdzic wartosi na kompie, oraz tak jak pisze
cns80 napisał/a:
Może to immobiliser wariuje.
oraz
cns80 napisał/a:
filtr paliwa

slav10 - 16-12-2009, 11:55

Co do filtra to zeszlej zimy mialem swiezo zalozony filtr i bylo podobnie - wiec to chyba nie to. Paliwo leje tylko z firmowych stacji - glownie BP, teraz Statoil. Immobilizer - to by sie moglo zgadzac czemu raz pali a innego dnia nie chce.
A z ssaniem to jak to jest - jak jest zimno na zewnatrz to silnik na wolnych obrotach po odpaleniu ma okolo 1100 obrotow, jak jest cieplo na zewnatrz to ma okolo 800 po odpaleniu - chyba jednak jakos to sie przeklada na "powiedzmy" ssanie.
Czy w tym silniku ustawia sie luzy zaworowe czy nie? Moze cos w tym kierunku?

robertdg - 16-12-2009, 12:07

slav10 napisał/a:
Czy w tym silniku ustawia sie luzy zaworowe czy nie?
Tam są hydropoychacze, luzy mozna ustawic poprzez zmiane plytek na szklankach (rozne grubosci plytek) z ciezkim odpalaniem moze byc jeszcze zwiazana wada rozrzadu, ale wtedy auto raczej albo caly czas by zle palilo albo wogole by nie odpalalo.
slav10 napisał/a:
chyba jednak jakos to sie przeklada na "powiedzmy" ssanie.
najprosciej mozna to sobie tak tlumaczyc choc jest to stwierdzenie bledne, ze wzgledu na to ze fachowo nazyw asie to zmiana kąta wtrysku pompy paliwowej.
pawelsonx - 16-12-2009, 12:52

podepnij pod komputer może jakiś czujnik fiksuje np temperatury paliwa lub powietrza zasysanego. Jak nie to manuale w rękę i miernik i sprawdzenie po kolei czujników wszystkie dane są opisane.
Zaobserwuj klapę gaszącą czy czasami się nie zacina w pozycji zamkniętej

w manuale są kody błędów w liczbach dziesiętnych być może da się je wy mrugać

slav10 - 16-12-2009, 15:25

No to chyba bez wizyty w ASO i podpiecia pod kompa sie nie odbedzie...
Ta klapa gaszaca to wnioskuje ze jest odpowiedzialna za odciecie paliwa podczas gaszenia silnika?

pawelsonx - 16-12-2009, 16:31

klapa gasząca odcina dopływ powietrza to coś co jest zabrudzone olejem i mylone z egr-em
kubas - 16-12-2009, 22:48

U mnie występuje podobna sytuacja z odpalaniem. Raz przy -5 nie odpali za pierwszym razem, a przy -12 odpali od kopa i na odwrót. Moim zdaniem mogą to być świece. Polecam przed odpaleniem przekręcić stacyjkę w ułożenie gdy podgrzewa świece (załączyć zapłon). Gdy zgaśnie kontrolka podgrzewania wyłączyć stacyjkę i jeszcze raz podgrzać świeczki (załączając zapłon po raz kolejny). Gdy powtarzam tą czynność na dużych mrozach 2 lub 3 razy zawsze odpala od kopa. Wtedy najprawdopodobniej świece są lepiej rozgrzane. Uważam, że tak jak u mnie - u Ciebie też jest to jednak problem świeczek.
slav10 - 17-12-2009, 09:01

Ta metoda doskonale mi pomaga w Escorcie ale w Carismie niezbyt. Jeszcze poproboje. A moze wiesz - Kubas - gdzie w Krakowie sa jacys spece od nowych diesli, pomijajac ASO?
cns80 - 17-12-2009, 09:28

robertdg napisał/a:
nie do konca, ssanie jest realizowane poprzez zmiane kąta wtrysku na pompie,
Czyli to nie jest ssanie tylko "ssanie" ;) I o tym właśnie mówiłem :)

slav10 napisał/a:
Immobilizer - to by sie moglo zgadzac czemu raz pali a innego dnia nie chce.
Są przynajmniej dwa tematy o immobiliserze - jeden w dziale Carismy, a drugi w dziale Space Stara. Rozwiązaniem była wymiana pętli immobilisera przy stacyjce. Koszt ok. 50-60 zł
slav10 napisał/a:
A moze wiesz - Kubas - gdzie w Krakowie sa jacys spece od nowych diesli, pomijajac ASO?
Znajdź serwis posiadający autoryzację Bosch'a. Ceny zwykle tylko nieco wyższe niż w warsztatach (ale dużo niższe niż w ASO), a znają się na robocie. Od razu Ci sprawdzą czy wtryski nie leją.
Ale na początek sprawdziłbym czy wyjęcie i ponowne włożenie kluczyka do stacyjki pomaga. Mi 2-3 razy w roku też się immobiliser zawiesza ;)

pawelsonx - 17-12-2009, 12:23

Co z tym ssaniem.
ssanie to w benzynowych nazwane jest potocznie zwiększenie dawki paliwa w przypadku rozruchu zimnego sinika.
I jeżeli ktoś pyta o diesla to wiadomo ze chodzi mu o rozruch zimnego silnika(jakby wiedział o co chodzi to by sie nie pytał) i jeżeli chodzi o pompę rozdzielczą to wiadomo że chodzi o kont wtrysku na pompie.

W przypadku common rail to już skomplikowane bo wtrysk w tych silnikach ma kilka etapów którymi steruje komputer który wylicza to z różnych czujników. A pompa służy tylko do utrzymania ciśnienia na szynie. Dzięki temu że nie następuje jeden wtrysk tylko kilka w silnikach z CM nie trzeba grzać długo świec.

kubas - 17-12-2009, 15:37

slav10 napisał/a:
A moze wiesz - Kubas - gdzie w Krakowie sa jacys spece od nowych diesli, pomijajac ASO?


Proponuje kontakt z mechanikiem klubowym - LESZKIEM - zna się doskonale na Cari i nie tylko... Mieszka pod Krakowem. Jak zadzwonisz to Ci wszystko powie co i jak, a kontakt do niego znajdziesz w szukajce



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group