To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - Czujnik właczania kontrolki napędu 4X4 i wstecznego Gdzie??

MACIEK1_2008 - 19-12-2009, 23:15
Temat postu: Czujnik właczania kontrolki napędu 4X4 i wstecznego Gdzie??
Gdzie mam szukać włącznika kontrolki od 4x4 i przy okazji gdzie jest czujnik od świateł wstecznego
1405 - 19-12-2009, 23:21
Temat postu: Re: Czujnik właczania kontrolki napędu 4X4 i wstecznego Gdz
MACIEK1_2008 napisał/a:
Gdzie mam szukać włącznika kontrolki od 4x4 i przy okazji gdzie jest czujnik od świateł wstecznego

Dwa znajdują się na końcu skrzyni przy wale napędowym...jak legniesz pod samochodem to szukaj z boku skrzyni od strony wydechu-te są połączone i są od kontrolki 4X4. Od wstecznego tez zobaczysz ale dokładnie nie pamiętam gdzie jest wkręcony. Jak kontrolka 4x4 i lampa wstecznego nie działają to masz najprawdopodobniej pourywane kable. :wink:

MACIEK1_2008 - 27-12-2009, 12:05

Czy mógł by mi ktoś powiedzieć czy do reduktora też jest włącznik lampki w kabinie jak tak to gdzie znajduje sie na skrzyni
Znalazłem na skrzyni trzy włączniki,jeden napewno od napędu 4x4(sprawdzone) drugi zaraz obok możliwe że wsteczny i trzeci jest na przodzie skrzyni pod lewarkami biegów

1405 - 27-12-2009, 16:34

MACIEK1_2008 napisał/a:
Czy mógł by mi ktoś powiedzieć czy do reduktora też jest włącznik lampki w kabinie jak tak to gdzie znajduje sie na skrzyni
Znalazłem na skrzyni trzy włączniki,jeden napewno od napędu 4x4(sprawdzone) drugi zaraz obok możliwe że wsteczny i trzeci jest na przodzie skrzyni pod lewarkami biegów

Te dwa blisko siebie są od kontrolki 4x4-jeden załacza kontrolkę w pozycji 4H a druki załącza w pozycji 4L. Oba są połączone równolegle i zapalają tę samą zieloną kontrolkę na tablicy. Od wstecznego jest ten trzeci. :wink:

MACIEK1_2008 - 27-12-2009, 17:06

Dzieki za pomoc,wkońcu wiem o co chodzi
Wsteczny juz zrobiłem teraz tylko te od napędów
można je dopasować od innego auta?

1405 - 27-12-2009, 17:15

MACIEK1_2008 napisał/a:
Dzieki za pomoc,wkońcu wiem o co chodzi
Wsteczny juz zrobiłem teraz tylko te od napędów
można je dopasować od innego auta?

A po co kombinujesz...czujniki są najprawdopodobniej dobre tylko przylutuj do nich przewody i będzie wszystko działać...U mnie tak samo wyglądały jak te na fotce u Ciebie... :wink:

MACIEK1_2008 - 27-12-2009, 17:22

nie mam tam do czego zabardzo przylutować bo kable pourywane sa przy samym czujniku i nie ma do czego przylutować
1405 - 27-12-2009, 17:28

MACIEK1_2008 napisał/a:
nie mam tam do czego zabardzo przylutować bo kable pourywane sa przy samym czujniku i nie ma do czego przylutować

Jest na pewno tylko wykręć je i dobrze oczyść...jak jeszcze potraktujesz kwasem lub kalafonią to cyna złapie na pewno...przewody przy nich były lutowane przynajmniej u mnie. Jak nie będziesz mógł się do styku dostać to trochę usuń tej masy do okoła i będzie ok.

MACIEK1_2008 - 27-12-2009, 18:08

Zobacze czy da sie je jeszcze zreanimować

[ Dodano: 27-12-2009, 18:11 ]
Włąśnie jeden oskrobałem i doskrobałem sie do dwóch przewodów po co dwa?

1405 - 27-12-2009, 18:24

MACIEK1_2008 napisał/a:
Zobacze czy da sie je jeszcze zreanimować

[ Dodano: 27-12-2009, 18:11 ]
Włąśnie jeden oskrobałem i doskrobałem sie do dwóch przewodów po co dwa?

Bo to nie są wyłączniki masowe czyli łączą z masą tylko tak jak od wstecznego zwierają lub rozwierają obwód...czuli jednym kablem idzie (+) z instalacji przechodzi przez wyłącznik i idzie drugim do żarówki od kontrolki. Na 100% nie pamiętam jak tam jest ale oba musisz połączyć chyba równolegle tak aby w odpowiednim położeniu załączył jeden albo druki bo jeden siedzi na wodziku od 4L a drugi współpracuje z wodzikiem od 4H i po przełożeniu dźwigni reduktora z pozycji 2H na 4H kontrolka powinna się zaświecić i świecić już w każdej pozycji tj.N i 4L-czyli teren. Zgaśnie jak wrócisz na pozycję 2L
Powodzenia :wink:

MACIEK1_2008 - 28-12-2009, 07:00

Czyli bedę musiał pociągnąć + do tych włączników,bo były tam tylko dwa przewody po jednym na każdy włącznik z wtyczki w kórej raczej nie ma prądu,z niej idzie zasilanie z włącznika na kontrolke w aucie bynajmniej tak mi sie wydaje
Podłączyłem akumulator do tej wtyczki i zapalała sie kontrolka
więc potrzebny mi będzie + do tych włączników

1405 - 28-12-2009, 22:14

MACIEK1_2008 napisał/a:
Czyli bedę musiał pociągnąć + do tych włączników,bo były tam tylko dwa przewody po jednym na każdy włącznik z wtyczki w kórej raczej nie ma prądu,z niej idzie zasilanie z włącznika na kontrolke w aucie bynajmniej tak mi sie wydaje
Podłączyłem akumulator do tej wtyczki i zapalała sie kontrolka
więc potrzebny mi będzie + do tych włączników

Z instalacji do czujników idą dwa przewody..jeden powinien być z (+) a drugi powinien prowadzić do kontrolki i jak wynika z opisu tak jest i po podaniu do niego zasilania kontrolka świeci.
Co do tego drugiego przewodu to zobacz po drugiej stronie skrzyni pod kierowcą znajdują się dwie wtyki- jedna łączy lambdę z instalacja a druga łączy chyba te czujniki. Sprawdź to połączenie czy nic tam nie zgniło no i sprawdź czy w tej wtyczce po stronie instalacji jest wszystko w porządku. Jak prąd gdzieś zgubił się w instalacji bo nigdy nic nie wiadomo to + możesz "podebrać" z czujnika świateł cofania bo ten chyba działa...
Teraz kwestia podłączenia czujników...na początek podłącz jeden z nich w ten sposób ze do jednego wyjścia jeden przewód a do drugiego drugi. Jak już podłączysz nawet prowizorycznie na skrętkę to przełączając reduktor sprawdź czy w jakimkolwiek położeniu kontrolka błyśnie. Jak się odezwie podepnij tak samo drugi do jednego wyjścia jeden przewód a drugi do drugiego. Jak będzie świecić to polutuj wszystko porządnie ,zabezpiecz i masz po kłopocie. Musisz sprawdzić podłączenie bo walę z pamięci a czujniki w swoim samochodzie robiłem w lecie i mogło coś mi się już pop... Sprawdzić nie mogę bo musiałbym wylądować pod samochodem a mokro jak pierun.Kiedy lampka ma świecić to już Ci pisałem wcześniej...Powodzenia :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group