To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] Mocno dymi

chudy-88 - 20-12-2009, 01:40
Temat postu: [E33A 2.0] Mocno dymi
Witam wszystkich.

Mój galant mocno dymi.Jak jest na biegu jałowym to tego tak nie widać,ale przy ruszani na wysokich obrotach za mną nic nie widać oprócz dymu.Oleju i płynu z układu chłodzenia nie bierze.Czego to może być przyczyna?? Zły olej?? Silnik to 2,0 + LPG przebieg 233390km. Dużo dymu jest przy wyższych obrotach około 1500.Na benzynie i na LPG jest tak samo.Dym jest koloru białego i nie wiem nie jestem do końca pewny przechodzi na taki jak by niebieski. Ale pytałem paru osób na jaki kolor mi dymi to jedni mówili ze na biało, a inni że bardziej na niebiesko.Z góry dziękuje za odpowiedź.

robertdg - 20-12-2009, 09:06

Jezeli dym jest biały/mglisty to normalne zjawisko przy niskich temperaturach, jest to para wytworzina z różnic temperatur i wody zgromadzonej w układzie wydechowym. Bo jak piszesz nie bierze oleju i płynu chłodniczego to raczej wszystko OK ;-) Dym z oelju jest niezaprzeczalnie niebieski (tzn ze nie mozna go okreslic mianem bialego koloru), ponadto posiada charakterystyczna won dla dymu z olejem.
chudy-88 - 20-12-2009, 17:06

A jak można sie pozbyć wody z układu wydechowego??
waldi-1 - 20-12-2009, 17:09

woda ci sama odparowywuje, po za tym tankuj lepszej jakosci paliwo, jak wiadomo w paliwie tez jest woda niestety
robertdg - 20-12-2009, 17:41

chudy-88 napisał/a:
A jak można sie pozbyć wody z układu wydechowego?
Nie pozbedziesz się, to jest efekt uboczny występujących różnic temperatur
Maretzky85 - 21-12-2009, 10:06

Teoretycznie można na samym dole końcowego tłumika, pod końcową rurą wydechową wywiercić malutkim wiertłem dziurkę. Powinno pomóc, ale w 100% nigdy się nie pozbędziesz wody z układu.

robertdg napisał/a:
Nie pozbedziesz się, to jest efekt uboczny występujących różnic temperatur

Właśnie dlatego :)

waldi-1 - 21-12-2009, 10:17

jak nawiercisz to będzie ci on zaraz korodował.

Ponownie prośba o poprawne pisanie. Nie będę edytował każdego Twojego postu.
MoRderator

Maretzky85 - 21-12-2009, 10:32

Próbowałeś ?
Może wystarczy po prostu zabezpieczyć ? Poza tym, nie sądzę aby korodował. Nie jestem pewien na 100%, ale podejrzewam, że jakby miał korodować przez malutką dziurkę w wydechu to tym bardziej z powodu wydechu normalnego (w końcu większa dziura).

waldi-1 - 21-12-2009, 10:51

Zdaje mi się że raczej szybciej skoroduje ingerując w niego, to samo jest z blachą w samochodzie, dopóki nic się nie robi to się trzyma a jak tylko się wetknie łapska to rdzewieje.

PS o co chodzi ci kolego pisząc czerwonymi literami w moim poscie? odpisz na priv

ell - 21-12-2009, 18:54

Ktoś mi ostatnio powiedział, że aby pozbyć się zalegającej w układzie paliwowym/zbiorniku wody i przeczyścić go należy wlać jednoarazowo litr denaturatu do zbiornika i wyjeździć/wypalić. Ktoś słyszał o takiej metodzie, można tak zrobić? Podpowiedziano mi to jako próbe przeczyszczenia układu w moim miśku który na benzynie trochę się dusi i strzela czasem (świece i kable wymienione).
waldi-1 - 21-12-2009, 19:09

tak to prawda
ell - 21-12-2009, 19:29

Dzięki, w takim razie spróbuję.
waldi-1 - 21-12-2009, 19:38

wlej sobie całą butelke do baku
Cieniu - 21-12-2009, 19:48

chudy-88 napisał/a:
Dym jest koloru białego

można to zbadać organoleptycznie :D . Musisz sprawdzić za pomocą smaku (wiem wiem, to zdrowe nie jest) sprawdzając smak osadu w tłumiku. jak ma "smak sody", to jest ok. jak jest słodkawy, to znaczy że bierze olej.


robertdg napisał/a:
ponadto posiada charakterystyczna won

dokładnie. tego sie nie da pomylić z niczym innym.

chudy-88 napisał/a:
A jak można sie pozbyć wody z układu wydechoweg

nie da. trzeba się do tego przyzwyczaić. im większa wilgotność powietrza, tym więcej wody z tłumika.

ell napisał/a:
wlać jednoarazowo litr denaturatu do zbiornika i wyjeździć/wypalić. Ktoś słyszał o takiej metodzie,

może to jest i pomysł, ale ja o nim nie słyszałem. denaturat miesza się z wodą i może...

siudii - 21-12-2009, 21:54

Mój misiek przed wymianą uszczelniaczy zaworowych też dymił na biało, czasem z bardzo delikatnym niebieskim odcieniem ale w spalinach było czuć charakterystyczny smród więc po zapachu poznałem co mu jest.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group