Nasze Miśki - Historia i budowa mojego Colta CA1A do sportu (KJS,SuperOES)
auxtech - 20-12-2009, 22:16 Temat postu: Historia i budowa mojego Colta CA1A do sportu (KJS,SuperOES) Witam. Może zainteresuje sie ktoś tym tematem dlatego postanowiłem opisac przeróbke mojego Colta na "rally". Tak więc Colt zakupiony bym za bardzo niską cene - 1000 zł. Rocznik 93. Blach w bardzo dobrym stanie jak na colty. zero dziur w podłodze i brak większych oznaków korozji. Podobno uszkodzona pompka paliwa... Jak sie okazało po wymianie pompki paliwa nadal nie chciał odpalic. Finalnie - komputer. Teraz juz jest wszystko ok wiec mozna było przystąpić do pracy. Pierwszym etapem (najtańszym) usuwamy co było zbędne. Dla informacji podam wage tych rzeczy.
- Fotel kierowcy i pasażera razem 30 kg
- kanapa tylnie z oparciami 17 kg
- pasy bezpieczeństa przód i tył + głośniki tył 7 kg
- wszystkie plastiki i dywan 14 kg
- półka tylnia 2,5 kg
- deska między kołem zapasowym a dywanem 2 kg
- wycieraczka tył wraz z mechanizmem 1 kg
- wszystkie śróby mocujące pasy kanapy itd około 1 kg
- maty wygłuszjace komore silnika oraz maty na podłodze 10 kg
- głośnik przód 1 kg
- część zbędnej instalacji elektrycznej około 0,5 kg
- żebra maski 2,5 kg
- mocowanie maski (zamek) 1 kg
To tak wstępnie i w przybliżeniu wyleciało 90 kg ! Oto kilka fotek z prac:
[ Dodano: 20-12-2009, 22:30 ]
Kolejnym etapem przeniesienie akumulatora i zbiornika spryskiwaczy na tył auta. Tył okazał sie tak lekki ze auto samo latało bokami tak wiec działam... Przewó + połączony bezpośrednio z rozrusznikiem przewór 25 mm2. Masa do kasty z tył plus dodatkowy przewód do silnika 10 mm2. Na zdjęciach mocowaniem aku jest pas z klamrą ale dodaktowo zrobiłem mocowanie śróbami M10 (zgodnie z załącznikiem J) podobnie do oryginalnych mocowanie w samochodach pod maska. Zdjęcie dodam poźniej jak zrobie .
Zbornik od spryskiwaczy to łatwiejsza sprawa... Zarówno przewody od aku jak i od spryskiwaczy przełożyłem w progu.
Kolejna sprawa to obspawanie budy a dokłanie kielichów tył i przód. Cel - dodatkowe wzmocnienie i usztywnienie.
Jak widać między czasie Colt dostałe pierwszą warstwe farby w środku (tak jakby podkład)
[ Dodano: 20-12-2009, 22:34 ]
Czas na sztywność budy. Z braku funduszy i czasu nie bedzie klatki bezpieczeństwa (przynajmniej narazie). Tak wiec tworze rozpórki. Przód góra, tył góra i przód dół. Tej oststaniej nie mam foto.
[ Dodano: 20-12-2009, 22:38 ]
Kolej na zawieszenie. Sprężyny z allegro firmy MTS -40 mm. Amortyzatory pojadą do fachowca na regeneracje skrócenie oraz usztywnienie. Z racji ze auto poleci 4 cm w dół i bedzie używane w KJS po silnikiem zamontuje płyte aluminiową (osłone). Koła - wydaje mi sie ze wiekość od GTi bedzie najlepszym rozwiazaniem. Wiec zamiast 13" bedą 14" opona 175/50?55?60? narazie o tym nie myśle. Dźwignie zmiany biegów podniosłem o 5 cm w góre
[ Dodano: 20-12-2009, 22:42 ]
Czas na malowanie. Troche pomalowałem "na gotowo" no i mrozy Z braku nie ogrzewanego garażu prace zostały przerwane. Czekam na +1 no i dalej do dzieła. Do zrobienia jest jeszcze wiele rzeczy. Wraz z postępem prac bede pisał na forum. Silnik narazie zostaje seryjny. Tylko delikatne modyfikacje z zewnątrz ale o tym poźniej.
guncio125 - 21-12-2009, 10:19
no to praca idzie do przodu wiedze,oby tak dalej widząc co ile co wazy,sam wyrzuciłem koło zapasowe i podnośnik na rzecz zapasówki w sprayu(400ml)
kartomaniak gti - 21-12-2009, 15:35
ładnie to wygląda... sam myślałem aby aku przenieść do bagażnika, ile kabla na to zużyłeś?
auxtech - 21-12-2009, 18:06
kartomaniak gti, dokładnie nie pamiętam ale około 6-7 metrów. jesli chcesz to zrobic jak kupisz 7 m powinno wystarczyc. podobno niedługo bedzie temperatura powyzej 0 tak, że zabieram sie do pracy
[ Dodano: 21-12-2009, 18:07 ]
jesli chodzi o aku to poczytaj załacznik J bo są niestety sprecyzowane przepisy odnośnie aku w kabinie
Anonymous - 21-12-2009, 19:17
Temat ciekawie się zapowiada. Przenoszę do Nasz Miśki. Opisuj i dokumentuj postępy. Powodzenia!
Pexu - 21-12-2009, 19:20
fajna sprawa. lubię ludzi z pasją, życzę powodzenia
rosomak1983 - 21-12-2009, 20:18
Ciekawy projekt... opisuj go regularnie
mkm - 22-12-2009, 20:14
Mam pare „ale” (i wcale się nie czepiam)…
Po pierwsze akumulator.
Czy jest on zblokowany tylko pasem czy wyspawales mu jakas podstawke?
Po drugie maska.
Czy ona Ci się nie będzie zbyt pracowac bez stelaża? Jest na spinkach?
W dziale Colt znajdziesz temat z maska z laminatu. Może warto zainwestowac?
Po trzecie „obspawanie”…
Nie wiem do konca czy aby na pewno wzmocniłeś te kielichy... Z reguly pekaja akurat tam gdzie nawet nie zerwałeś uszczelnien.
Kształt mocowania rozporki tez budzi moje zastrzezenia. Nie wiem czy z czasem nie zacznie zbyt mocno pracowac na kielichach.
Chyba tyle moich watpliwosci.
Profil opony polecałbym 55. nie kladzie jej tak bardzo, a do felgi jest troche gumy.
Felgi stalowe czy alu?
Oprocz tego coz… Jak buda zdrowa to szkoda Colta…
a tak na powaznie powodzenia i zamieszczaj jak najwięcej fotorelacji.
PS. Debiut w Kjs-ie?
kartomaniak gti - 22-12-2009, 21:05
mkm, kolega auxtech, napisał, że aku jest przymocowany śrubami i pasem
co do maski to jest znakomite posunięcie - wywalić żebrowanie a kielichy rzeczywiście można by dookoła obspawać
mkm - 22-12-2009, 21:07
kartomaniak gti, jezeli to co na zdjeciu wydaje mi sie, ze jest gumowe-jest metalowe i przykrecone do podlogi to ok.
Ale na zdjeciach nie widze wiec pytam.
auxtech - 22-12-2009, 22:50
Odpowiadam na pytania. Aku jest przymocowane na pas. Pas jest przykręcowny na śruby M10. Dodaktowo są wkręcone 2 śruby m10 dla pewności. Przedstawie to na zdjęciach jak zrobie. No i po doczytaniu załacznika J musze go obudowac. Bedzię obudowany dodtakowo blacha ocynk i wyprowadzona rurka na zewnotrz auta, zeby aku oddychał. Obudowa jest konieczna bo aku podobno moze wybuchnąć a kwas zniszczyc to i owo. Wszystko bedzie na foto.
Jesli chodzi o maske to to samo zrobiłem w suzuki swift i było spoko. Jednak w colcie maska jest sztywniejsza niż w SS, mimo tego bedą zapinki "sportow" w narożnikach z przodu maski. Również bedzie na foto.
Jeśli chodzio o obspawanie to wydaje mi sie ze jest ok. Jesli zacznie sie cos dziać to to zauważe i wzmocnie.
Nie rozumiem pojęcia że rozpurki będą pracowć na kielichach. Są wykonane topornie. Może nawet zbyt topornie (chodzi o wage). Otwór a nich jest 10 w śruby mocujące amortyzatory rónież M10 i wchodzą baaardzo ciasno.
Jeśli chodzi o felgi to stalowe. Prawdopodobnie lżejsze. Opona hmm nie wiem jeszcze ale w granicach takich jak napisałeś 55-60.
A jeśli chodzi o zdrową bude to podstawa w sporcie. Jeśli jest zgnita to na starcie nie ma odpowiedniej sztywności. Poza tym jak widze dziury w podłogach, progach itp to ręce mi opdają i odechciewa mi sie inwestycji. To tyle na dzisiaj. Pozdrawiam
mkm - 22-12-2009, 23:17
auxtech napisał/a: | Nie rozumiem pojęcia że rozpurki będą pracowć na kielichach. Są wykonane topornie. |
„Glosno mysle”.
Patrzac na zdjecie wydaje mi się, ze wisza na rogach, a dokręcone sa na koncach. Nie będzie ścinać srub lub po prostu ich wyciągać?
Co do toporności to na wystawe to nie idzie. Wazne, żeby spełniała swoje zadanie.
A! I jeszcze wydaje mi się ,ze mocowania powinny być wycięte z jednego kawalka blachy, a nie spawane.
auxtech - 23-12-2009, 14:19
mkm, Nie bedzie ścinac srub. Na takicha samych zasadach działają inne rozpurki. Blacha jest grubości 5 mm.
auxtech - 31-12-2009, 10:44
kurier przywióz sprężyny. teraz amorki pojada do kolesia który je utwardzi i skórci. a ja między czasie pomalowałem środek. kilka fotek:
no i jeszcze foto mocownia aku
kartomaniak gti - 31-12-2009, 12:46
a skrzynka do aku będzie?
|
|
|