To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Chłodnica

Robert74 - 24-12-2009, 11:53
Temat postu: Chłodnica
Zyczę wszystkim Kolegom Zdrowych i Spokojnych Świat Bożego Narodzenia, Przy okazji,czy do gala 1987td można założyć chłodnicę z póżniejszego modelu np. 88-92,a jak tak to czy można z benzyny?Pozdrawiam Robert
kamilek - 25-12-2009, 01:20

Nie, chłodnica niestety nie pasuje z modelu E3x. Szukaj tylko wśród Galantów E1, a i zwróć uwagę czy chłodnica będzie do skrzyni manualnej czy automatycznej (z automatu podejdzie do manuala, na odwrót już nie).
robertdg - 25-12-2009, 10:18

W IC bez znizek ta chlodnica kosztuje majątek (ponad 900zł) KLICK, jeżeli nie uda Ci się w swojej okolicy znależć chłodnicy, zadzwon do http://www.chlodnic-pol.pl/ lub http://sadlo-chlodnice.fruitdesign.pl/ sa najbardziej powazni ludzie, zwłaszcza Sadło, dla przykladu potrzebowałem komplet chłodnic do volvo S80:
handlarze - koszt około 1100-1200zł plus przesyłka
Sadło - wymiana chłodnicy cieczy na nową, naprawa klimy, naprawa intercoolera - koszt 500zł plus mój transport
Chłodnicy musisz szukać z konkretnego modelu, z nowszego nie podejdzie, no chyba ze podejmiesz sie przerobki wezy, mocowan i zastosujesz chłodnice z innego auta (pamiętaj aby powierzchnia obiegowa była zachowana tak samo, tzn wymiary radiatora/korpusu lamelek czyli wys x szer x głęb). Z benzyniaka nie podejdzie do diesla ze względu na polowe mniejsza grubosc rdzenia, skutkowaloby to mniejsza iloascia plynu chlodniczego w obiegu a co za tym idzie mozliwosc przegrzania silnika

P.S. sprawdz jaka masz grubosc radiatora 17mm, 30mm czy 32mm, bo jeżeli 17mm to na 100% chłodnica będzie pasować od 2.0 E15A 102KM o wymiarach radiatora 375 X 600 X 17 mm, albo jezeli masz wymiary radiatora 375x648x30 to na 100% podjdzie chłodnica z E16A 2.4 112KM

Robert74 - 27-12-2009, 12:55

Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi,ale chyba nic nie dobiorę .Grubość którą zmierzyłem, tak plus minus to 35 mmm,więc odpada.Ale nie wpakowałem się w koszty,dziękuję i pozdrawiam.Robert
kamilek - 28-12-2009, 20:45

Robert74 napisał/a:
Grubość którą zmierzyłem, tak plus minus to 35 mmm

Nic się nie stanie jak wrzucisz trochę mniejszą bądź większą od tej co masz. Ważne żeby była od tego modelu, żeby pasowały mocowania, węże itd.

PS. Robert74, odbierz PW :wink:

PS2. Niech mi ktoś mądrzejszy wytłumaczy - po co w dieslach montuje się grubsze chłodnice skoro diesle słabiej się grzeją niż benzyniaki i układ chłodzenia ma "mniej" do roboty?

robertdg - 28-12-2009, 21:24

kamilek, Ostrzejsze uwarunkowania konstrukcyjne sprawiają, że "diesel" jest cięższy niż silnik benzynowy, dlatego ma większą chłodnicę. I nie powinno sie ingerować w jej zmiane poprzez zmniejszanie jej.
kamilek - 28-12-2009, 23:59

Nie rozumiem Twojej wypowiedzi...
W 1.9tdi kolegi, w chłodniejsze dni, wystarczy włączyć ciepły nawiew żeby temperatura silnika spadła. Czyli, w szczególnych przypadkach, można powiedziec że chłodnica jest dieslowi niepotrzebna :P Silnik ten wydziela tak mało ciepła że nawet na ogrzewanie nie starcza.
Chłodnica, z definicji, jest po to aby odprowadzać nadmiar ciepła. Silnik benzynowy ma dużo większe te "nadmiary" niż silnik diesla. Po co więc większa niż w benzyniaku chłodnica?

robertdg - 29-12-2009, 00:25

W silniku diesla cylinder napełniany jest powietrzem, które podlega ogromnemu sprężeniu (17-, a nawet 22-krotnemu), przy czym bardzo się nagrzewa. Dlatego wazna jest pojemnosc ukladu i stopien jego biezacego schładzania gdyz nadmierne rozgrzanie silnika grozi peknieciami głowicy
brunon75 - 01-01-2010, 19:09

kamilek,
Witaj coś dzieje mi się z kontem Robert75 .Nie mogę odebrać PW.Oto aktualny adres:brunon75@neostrada.pl. Pozdrawiam Robert



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group