Archiwum - [CARISMA 1.8 GDI] Prośba o ocenę stanu
MichuGdy - 27-12-2009, 21:58 Temat postu: [CARISMA 1.8 GDI] Prośba o ocenę stanu Witajcie koleżanki i koledzy,
Przymierzam się do Carismy. Upatrzyłem sobie taki oto model:
Link
Proszę Was o wszelkie uwagi co do stanu technicznego.
Rozmawiałem z właścicielem, ubezpieczenie jest do 31.12 br, więc mogę wracać na kołach. Do wymiany są opony, facet przyjechał Carismą z komisu, gdzie kupił auto (Hannover). Brak książki serwisowej oraz jest tylko jeden klucz. Komplet dokumentów do rejestracji jest (otrzymałem zdjęcia, pokrywają się z VIN Carismy).
Załączam jeszcze zdjęcia komory silnika + bagażnik.
komora silnika, zdjęcie 1
komora silnika, zdjęcie 2
bagażnik, zdjęcie 1
bagażnik, zdjęcie 2
Czekam na Wasze opinie.
Pozdrawiam,
Michał
Krogoth - 27-12-2009, 22:08
Wszystko ładnie, pięknie, tylko dlaczego nie ma żadnych dokumentów etc i dlaczego nie ma osłony kolektora wydechowego...
MichuGdy - 27-12-2009, 22:25
Prawda, osłony kolektora nie ma..,
Porównuje teraz wnikliwie zdjęcia z innymi Carismami. Próbuje doszukać się czegoś.
Co do książki nie mam pojęcia dlaczego nie ma, facet zakupił auto bez książki, może poprzedni właściciele zgubili, nie mam pojęcia. Wiadomo, że wiele rozjaśni, jak auto zobaczy się na własne oczy.
Zamieszczam zdjęcia samego auta:
auto, zdjęcie 1
auto, zdjęcie 2
auto, zdjęcie 3
auto, zdjęcie 4
Pozdrawiam,
Michał
Robson86 - 27-12-2009, 23:54
z przodu emblemat zle przyklejony, cos sie z przodem dzialo prawdopodobnie...do sprawdzenia
Pozdroo
MichuGdy - 28-12-2009, 00:16
Dzięki za wskazówkę.
To miałoby sens, gdyż jak wyżej wspomniano - brak osłony kolektora.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 28-12-2009, 11:06 ]
Pojadę i zobaczę ile warte jest to auto.
Jako, że będę miał pierwszy raz do czynienia z silnikiem GDI oraz z Carisma, proszę użytkowników Carismy o napisanie, na co zwrócić uwagę przy kupnie. Konkretnie chodzi mi o szczegóły dotyczące Carismy, gdyż z innymi elementami powinienem sobie poradzić.
Z tego co dowiedziałem się, to zwrócę uwagę na prace silnika - falujące obroty, na biegu jałowym, charakterystyczne stuki dla silnika GDI.
Proszę o dalsze instrukcje, gdyż jutro będę jechał obejrzeć Carisme.
Jak wrócę udokumentuję wrażenia.
Pozdrawiam,
Michał
Krogoth - 28-12-2009, 11:50
Chyba brakuje jeszcze znaczków GDI koło kierunkowskazów bocznych... A jeśli chodzi o GDI to zwróć też uwagę jak długo będzie na ssaniu, czy pedał gazu dobrze reaguje, czy kontrolki na konsoli gasną po kolei czy wszystkie razem (co mogłoby wskazywać na zmostkowanie lampek - widziałem już ten patent w cari) i na jakich obrotach biegu jałowego utrzymuje sie przy pełnym obciążeniu. Z tych Cari które oglądałem przed zakupem to co druga miała jakieś akcje z lampkami lub zarywającym silnikiem pod obciążeniem...
Robson86 - 28-12-2009, 11:57
Krogoth napisał/a: | Chyba brakuje jeszcze znaczków GDI koło kierunkowskazów bocznych |
w tym roku modelowym juz nie bylo tych emblematow
MichuGdy napisał/a: | Jako, że będę miał pierwszy raz do czynienia z silnikiem GDI oraz z Carisma, proszę użytkowników Carismy o napisanie, na co zwrócić uwagę przy kupnie. Konkretnie chodzi mi o szczegóły dotyczące Carismy, gdyż z innymi elementami powinienem sobie poradzić. |
przede wszystkim taka Carisma musi byc dobrze serwisowana wiec sprawdz czy regularnie byla serwisowana, czy jezdzila na dobrym syntetycznym najlepiej oleju, jesli faluja obroty prawdopodobne do wyczyszczenia idzie przepustnica. Reszta?... jak w normalnym samochodzie
Pozdroo
MichuGdy - 28-12-2009, 12:01
Dziękuję za wskazówki,
Jako obciążenie mam rozumieć włączenie wszystkich odbiorników (światła, radio klima) tak ?
Jakie prawidłowe są obroty dla biegu jałowego w silniku 1.8 GDI ?
Wyczytałem jeszcze, że warto zwrócić uwagę na kilkusekundowe przerwy przy przyspieszaniu.
Pozdrawiam.
Robson86 - 28-12-2009, 12:34
MichuGdy napisał/a: | Jakie prawidłowe są obroty dla biegu jałowego w silniku 1.8 GDI ? |
okolice 800 obr/min
MichuGdy napisał/a: | Wyczytałem jeszcze, że warto zwrócić uwagę na kilkusekundowe przerwy przy przyspieszaniu. |
tak? nic podobnego, przyspieszenie powinno byc stale i ciagle przy kazdym nacisnieciu pedalu gazu
Pozdroo
MichuGdy - 28-12-2009, 12:36
Wiem, że powinno być równomierne , ale jeden właściciel opisywał taki problem z przerywaniem No chyba, że bajki pisał
Saqu - 28-12-2009, 15:01
MichuGdy napisał/a: | opisywał taki problem z przerywaniem |
No to może być problem, ale normalnie takiego efektu nie ma. Przy sprawnym silniku jedynie może być możliwość taka, że jak silnik się przełączy w tryb "eco" to po naciśnięciu gazu będzie miał opuźnioną reakcję o ułamek sekundy, wkońcu musi przełączyć tryby pracy
zruk - 28-12-2009, 17:11
zauważyliście kolor na dwóch ostatnich zdjęciach progi przy drzwiach fioletowe a carisma z wierzchu jest czarna albo zle widze?
MichuGdy - 28-12-2009, 17:17
Ten kolor jest bakłażanowy. W praktyce to wygląda tak (rodzice mają mazdę w tym kolorze), że z daleka wygląda jak czarny, w nocy już w ogóle czerń. Dopiero w słońcu, lub w dobrym naświetleniu wychodzi ładny fioletowy kolorek
Pozdrawiam,
Michał
Moomin - 28-12-2009, 17:24
Dla mnie to to auto jest zdecydowanie za tanie jak na ten rocznik. A wiadomo, że taka "okazyjna" cena skądś się musiała wziąć...
MichuGdy - 28-12-2009, 17:47
Prawda jest taka, że podchodzę sceptycznie do tego auta. Ponieważ jest w miarę blisko, więc zobaczę tą "okazję". Moim zdaniem, też za tanio jak na opisywany stan i rocznik.
|
|
|