[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Sportback z homologacją ciężarową
SkyLuke - 27-12-2009, 23:15 Temat postu: Sportback z homologacją ciężarową Witam wszystkich.
Nie widzę na forum wątku dotyczącego SB w wersji "ciężarowej", więc niniejszym zakładam - w celu wymiany doświadczeń posiadaczy związanych z tą nieszczęsną "kratką".
Na dobry początek dwa (a własciwie trzy) pytania w kwestii podłokietnika na tylnej kanapie, być może ktoś będzie znał odpowiedzi. Ponieważ ten wielki kawał drewna obity skajem potwornie działał mi na nerwy i zabierał mnóstwo miejsca z tyłu, korzystając z wolnego przedświątecznego dnia dokonałem jego samowykręcenia.
Pytanie nr 1 - orientuje się ktoś może czy i czym ryzykuję w przypadku ewentualnej kontroli drogowej?
Pytanie nr 2 i 3 - podłokietnik zamocowany był za pomocą 4 śrub, z czego dwie tylne siedziały w dziurach przewierconych na wylot w płycie podłogowej (w podłodze bagażnika, pod taką plastikową osłonką przed samymi siedzeniami). Po usunięciu śrub pozostały więc oczywiście dwie niefajne dziury z gołym metalem na krawędziach - czym (jakim preparatem) najlepiej będzie zabezpieczyć to przed korozją i jak cała sytuacja może się mieć do gwarancji antykorozyjnej?
spowiednik - 28-12-2009, 08:37
chciałoby się zapytać, co takiego robisz na tylnej kanapie, że przeszkadzał ten podłokietnik (który zresztą chowa się w płaszczyźnie oparcia) ??
edit: omg, dopiero na zdjęciu z postu poniżej, widać jaki to wulgarny kloc
jaca71 - 28-12-2009, 09:15
spowiednik napisał/a: | chciałoby się zapytać, co takiego robisz na tylnej kanapie, że przeszkadzał ten podłokietnik (który zresztą chowa się w płaszczyźnie oparcia) ?? |
On pisze o podłokietniku pochodzenia ustawowego nie projektowego A ten pierwszy się nie chowa...
zene_k - 28-12-2009, 10:44 Temat postu: Re: Sportback z homologacją ciężarową
SkyLuke napisał/a: | Pytanie nr 1 - orientuje się ktoś może czy i czym ryzykuję w przypadku ewentualnej kontroli drogowej? |
Ryzykujesz tym, że jak trafisz na upierdliwego policjanta, to może donieść na Ciebie do Urzędu Skarbowego, a ten każe Ci oddać VAT+najprawdopodobniej karne odsetki.
mitsugreg - 28-12-2009, 11:38
Myślę, że jest to mało prawdopodobne. Szczegóły tutaj:
http://www.vat.pl/kratka_...etacje_1493.php
A tak na marginesie to też mnie ten skajowy banan wkurza. Przy okazji pytanie - czy jego demontaż miał wpływ na stabilność samej kratki? Zawsze przecież można opuścić "na stałe" podłokietnik fabryczny, który uniemożliwia siedzenie 5-tej osobie - bo tylko o to chodzi.
SkyLuke - 28-12-2009, 14:12
Dzięki za link.
mitsugreg napisał/a: | Przy okazji pytanie - czy jego demontaż miał wpływ na stabilność samej kratki? |
Nie, niczego takiego przynajmniej nie stwierdziłem. Mocowania kratki i tego ustrojstwa są wg mnie niezależne.
Luk - 28-12-2009, 14:50
Ja nie rozumiem tej nadgorliwości w montażu podłokietników na stałe (podobnie jak wycinanie pasów na środkowym siedzeniu!!!)...
Szukałem w przepisach i nigdzie nie natrafiłem na żaden paragraf. Jak samochód jest zarejestrowany na 4 osoby (a nie 5), to wioząc 5-tą osobę popełniam takie samo wykroczenie, jak wioząc 6-tą osobę w 5-cio osobowym. A nikt nie montuje zabezpieczeń przed wzięciem na kolana 6-tej osoby
Ktoś ma jakiś przepis na ten podłokietnik?
Aha, i jeszcze jedna sprawa: czy rzeczywiście jak jest kratka, to półka nie "działa" normalnie? Tzn. np. nie podnosi się z klapą? Gdzieś mi ten problem się przewinął...
mitsugreg - 28-12-2009, 15:33
U mnie kratka nie przeszkadza w podnoszeniu półki - raczej podnosi się normalnie.
SkyLuke - 28-12-2009, 15:38
Ja też kompletnie nie kumam idei tego podłokietnika.
Co do półki - u mnie to niestety prawda. Kratka zajmuje trochę miejsca, więc tylna półka musi być wciśnięta trochę "na sztywno". O ile przy otwieraniu bagażnika półka ciągnięta przez klapę jeszcze się podniesie, o tyle przy zamykaniu sama nie opadnie do prawidłowego położenia. W związku z tym trzeba ściągnąć te sznurki i podnosić/opuszczać półkę ręcznie. Żeby to zmienić (zgodnie z tym co powiedziało ASO, które montowało mi kratkę) trzebaby tę półkę trochę przyciąć, czego nie chciałem robić.
Jeżeli chodzi o pasy - u mnie (znów zgodnie z informacją od ASO) nie są wycięte, ale tylko upchnięte gdzieś pod siedzeniem. Więc można i tak. Pasy można wtedy ponoć bez problemu wyciągnąć i używać, chociaż empirycznie jeszcze tego nie badałem.
olosoft - 28-12-2009, 15:41
Luk napisał/a: | Aha, i jeszcze jedna sprawa: czy rzeczywiście jak jest kratka, to półka nie "działa" normalnie? Tzn. np. nie podnosi się z klapą? Gdzieś mi ten problem się przewinął... |
Półka działa "prawie" normalnie, tzn. czasami zdarza się, że wysunie się częściowo z zawiasu ale nie wpływa to na jej działanie.
Co do podłokietnika to u mnie pokryty jest on skórą (bo taką mam tapicerkę). Wykonany jest na prawdę przyzwoicie. Początkowo chciałem go od razu zdemontować ale z tyłu siedziałem tylko raz z ciekawości przez kilkanaście sekund i temat odpuściłem. Dodatkowo mam zdemontowany środkowy zagłówek (dostałem luzem, założyć go teraz nie można bo nie mieści się bez odchylenia oparcia) i schowaną pod osłoną klamrę od środkowego pasa. Kratka jest oczywiście do dna bagażnika, od wysokości oparcia do dołu pokryta jest wykładziną. Dodatkowo ma 2 "wąsy" mocujące, które wchodzą w nadwozie przez miejsca po klapkach umożliwiających dostęp do lamp. Da się z tym żyć choć wolałbym bez.
mitsugreg - 28-12-2009, 16:35
Tak, w miarę przyzwoicie. Ale niestety ze skóry naturalnej to on nie jest. Choć trzeba przyznać, że ze skórzaną tapicerką nie wygląda najgorzej - lecz generalnie szpeci. Takie jest moje zdanie.
Luk - 28-12-2009, 17:24
A ja znalazłem takie zdjęcie:
http://img24.imageshack.us/img24/9417/shitztyu.jpg
Toż to masakra jakaś jest...
To było już na forum, a komentarz był taki:
"Zamówiłem SB z kratką. Chyba jako pierwszy w okolicy. Przedtem wysłali mi fotki montażu łącznie z tym szitem na środku. No ale Panowie mnie miło zaskoczyli w salonie - bo szitu nie zainstalowali - powiedzieli że i tak bym kazał wymontować więc sobie odpuścili"
Czyli można wymontować.
I jeszcze:
"Ta blokada wynika z przepisów podatkowych - miejsc tylko 4 + ładowność. Bez tego problem można mieć tylko jak policja zatrzyma z 4 pasażerów, a w dowodzie, że można przewozić tylko w sumie 4 osoby (z kierowcą). "
Czyli tym bardziej można wymontować.
To po jaką cholerę montują w salonie??? Może wypowie się ktoś od dilera? (Jackie?)
Naprawdę ciekawi mnie ten podłokietnik, zwłaszcza że montują również w innych markach...
Tercel - 06-01-2010, 13:11
Ja zdemontowałem kratkę i podłokietnik. Poprzednim jeździłem bez kratki (sam demontowałem) i tylko jeden raz dociekliwy policjant udzielił mi "upomnienia", ale zaraz prostował, że to bzdura te kratki. Ale usłyszałem całą listę tych nieprzyjemnych konsekwencji samochodów z kratką łącznie z zakazem parkowania na chodniku (bo to ciężarowy) wjazdów, wyjazdów itp.. Na przejściach granicznych powinienem ustawiać się na pasach dla ciężarowych itp. a szczególnie uważać za granicą, bo w niektóre dni świąteczne jest zakaz poruszania się samochodów ciężarowych po drogach. Co do powiadamiania Urzędu Skarbowego przez Policję to przesada - nie ma tego w obowiązkach. Ale ... zmiana przeznaczenia samochodu z ciężarowego na inny może skutkować zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego i skierowania na przegląd techniczny (znowu uśmiech Policjanta). Generalnie gorzej i niebezpieczniej jest jeździć osobówka przerobioną na ciężarowy niż odwrotnie. Demontaż kratki czy podłokietnika nie wpływa znacząco na bezpieczeństwo w ruchu, a o to chyba chodzi najbardziej Policji, bo kto inny może kontrolować mi samochód ?
Pozdrawiam
macior - 06-01-2010, 13:17
Tercel napisał/a: | bo kto inny może kontrolować mi samochód |
Inspekcja Tranportu Drogowego (ci są właśnie od ciężarówek głównie) i Straż Graniczna (a ci to ze skarbówką się lubią ustawowo)
u nas na południu dużo "tego" szczególnie przy krajowej 4-ce
... czego oczywiście ani Tobie ani innym nie życzę
plbarti - 06-01-2010, 17:51
to może idąc za ciosem , będą wymagać prawa jazdy kategorii C , psychotestów i świadectwa kwalifikacji
|
|
|