To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] rozrusznik nie kręci...

gołąb - 28-12-2009, 22:49
Temat postu: [2.8 TD] rozrusznik nie kręci...
Witam.Miałem ostatnio problem z prawdopodobnie zamarznięciem wody w paliwie.Trochę pokręciłem rozrusznikiem,stwierdziłem,że coś jest nie tak i zajrzałem pod maskę,okazało się,ze pompka chodzi na sucho,więc zaprzestałem dalszych prób...Po mniej więcej tygodniu wymieniłem filtr paliwa i wziąłem się za uruchamianie pojarki.Był b.duży mróz.najpierw pompką ręczną podpompowałem,ale dziwnie cały czas chodziła jakby na sucho,więc chwyciłem za rozrusznik.Uważam że wcale nie kręciłem zbyt długo,lecz po chwili zaczął coraz wolniej kręcić(akumulator był naładowany i raczej dobry).W ostatniej fazie kręcił już bardzo wolno(powtarzam,że wcale długo nie kręciłem),ale zapalił,jednak z pod maski podczas kręcenia miałem wrażenie,ze poleciał mały dymek....pochodził z pół godz. i wyłączyłem go.Po 2 godzinach,kiedy ostygł chciałem go odpalić,lecz od razu bardzo wolno kręcił i po dosłownie chwili przestał...myślałem,że to kwestia akumulatora,ale po naładowaniu go jeszcze raz,nie ma już żadnego efektu,po przekręceniu kluczyka na rozruch,nawet nie przygasają kontrolki...Co się mogło stać...uzwojenie rozrusznika,czy automat?Ile może kosztować na rynku wtórnym do 2.8 z automatyczną skrynią biegów...
Co :cry: radzicie

zbyszekm2 - 28-12-2009, 22:52
Temat postu: Re: rozrusznik nie kręci...
gołąb napisał/a:
może kosztować na rynku wtórnym do 2.8 automat...



300 zł około.

gołąb - 28-12-2009, 22:53

Myślisz zbyszekm2, ,że ten rozrusznik to już złom?
stegano - 28-12-2009, 23:13

Tutaj jest nówka: http://cgi.ebay.co.uk/S62...=item5ad5cd7a29

lub wklej to S621 Mitsubishi Shogun Pajero 2.8 3.2 TD DiD Starter

1405 - 28-12-2009, 23:20

gołąb napisał/a:
Myślisz zbyszekm2, ,że ten rozrusznik to już złom?

Raczej tak :( Albo używka albo poszukaj zakładu gdzie zajmują się takimi elementami. Można rozrusznik wyremontować-wymienią co trzeba, dostajesz gwarancję,masz wtedy rozrusznik praktycznie nowy za w miarę atrakcyjną cenę. Rozejrzeć się nie zaszkodzi.:wink:

jawaldek - 28-12-2009, 23:46

gołąb napisał/a:
Ile może kosztować na rynku wtórnym do 2.8 z automatyczną skrynią biegów...

Ostatnio padł mi rozrusznik no nie do końca ale był na ostatnim dychaniu. Warsztat który mi wymieniał ma dojście do nówek za 600zł z gwarancją.Jutro dowiem się co i jak dam Ci znać->>jeśli jesteś oczywiście zainteresowany. W moim padły szczotki a i uzwojenie było takie sobie. Zadzwoń do firmy "SEMAK" Nowy Targ.

zbyszekm2 - 28-12-2009, 23:46

1405 napisał/a:
Można rozrusznik wyremontować-wymienią co trzeba, dostajesz gwarancję,masz wtedy rozrusznik praktycznie nowy za w miarę atrakcyjną cenę. Rozejrzeć się nie zaszkodzi.:wink:

Jeden kolega z forum już taki miał wyremontowany "jak nowy", chyba nie wiele mu wytrzymał i trochę napsuł dodatkowych rzeczy.

gołąb - 29-12-2009, 08:09

Do nowego też miałbym może dostęp po w miarę taniości i chyba też coś koło tej ceny Waldku... bardziej o używce myślę,bo brak kasy mi doskwiera...Czy z anglika normalnie będzie pasował

[ Dodano: 29-12-2009, 08:29 ]
No i czy jest różnica między rozrusznikiem z auta w manualu a automacie.

zbyszekm2 - 29-12-2009, 09:03

gołąb napisał/a:
No i czy jest różnica między rozrusznikiem z auta w manualu a automacie.

Będzie pasował.

Heilsberg - 29-12-2009, 11:41

Mnie pewnie Zbyszek miał na myśli. Wyremontowany jak nowy z gwarancją. Teraz wymieniam wieniec koła zamachowego i dwa tygodnie walczyłem z elektryką. Te nowe za 600 pln to też regenerowane. Taki miałem. Dwa razy już się rozleciał i teraz ja już go nie chcę. Kasę mi oddać mają.
PiotrC - 29-12-2009, 19:25

Z tego co opisujesz, to najprawdopodobniej siadły szczotki. Ich wymiana na pewno nie zaszkodzi pojarce a może zaoszczędzić sporo kasy. W jedynce wymieniałem szczotki i przetaczałem komutator i rozrusznik jeszcze mi długo posłużył. :) Wybuduj go sprawdź a potem podejmiesz decyzję, bo teraz wróżymy z fusów :wink:
Pozdrawiam

gołąb - 29-12-2009, 22:26

PiotrC napisał/a:
Wybuduj go sprawdź a potem podejmiesz decyzję, bo teraz wróżymy z fusów


Taa.racja,najpierw go muszę wydłubać z auta


[ Dodano: 02-01-2010, 17:02 ]
Hmmm.Odnośnie "wydłubania"rozrusznika.Widziałem,że już było takie pytanie na forum,ale nie została udzielona odpowiedź.Mianowicie chodzi o górną śrubę mocującą rozrusznik.Jak ją odkręcić/Czy jest na to jakiś specyficzny sposób :? Skończyła mi się wiedza i wyobrażnia :?

jabol66 - 06-01-2010, 14:47

Jeżeli mogę wtrącić o regenerowanych lub "nówkach za 600zł"
Regenerowane oczywiście polecam ale jeżeli zrobi to firma odpowiednia a nie "ktoś na sztuke byle by kręcił" polecam firme Borg automotiv w zduńskiej woli (firma która ma linie podukcyjną dla mercedesa) za tą firmą idzie nie tylko to ale wszystkie regeneracje są podparte kilkakrotnymi testami i takie rozruszniki nie kosztują 600 a 800zł. i jeszcze jedna sprawa można to zregenerować za jakieś 400-500zł dając swój staryrozrusznik. Jeżeli byś chciał to daj znać.
A te za 600zł nówki to miską ryżu trącą i niestety w Borgu nawet nowe testów nie przechopdzą

gołąb - 15-01-2010, 10:42

Czy ma ktoś orienta na temat rozrusznika od pajero3 3,2did-że podobno pasuje do dwójki 2.8.Prawda to czy fałsz
zbyszekm2 - 15-01-2010, 11:00

Pasują


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group