To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - włącznik zespolony (kierunki/wycieraczki)

Anonymous - 12-09-2006, 11:47
Temat postu: włącznik zespolony (kierunki/wycieraczki)
Witam
od jakiegoś czasu wczytuję się w forum, jednakże nie udzielałem się czynnie.

Posiadam od dwóch miesięcy Colta 89 (c54) i narazie doprowadzam misia do stanu wyglądalności i używalności... ale nie będę tu się rozpisywał na ten temat - zrobię to w temacie Naszych miśków jak doprowadzę samochód do idealnego stanu.

Tymczasem walczę nad zmianą przełącznika migaczy/wycieraczek... i nie moge dojść jak go zdjąć. Po odkręceniu plastików na kolumnie i zdjęciu kierownicy widzę na końcu drążka coś jakby tuleję z plastikową okrągłą obudową nabitą na drążek kierownicy - i to jest mój problem, bo włącznik nie jest rozbierany na dwie połowy a zakładany na drążek w całości i widzę, że przez tą obudowę nie przejdzie...
Szukałem w manualu i nigdzie nie spotkałem tejże tulei ( a u mnie jest... :?: )
Proszę o pomoc znających rozwiązanie.

Pozdrawiam
Andrzej

Hubeeert - 12-09-2006, 11:58

andrzej_wwa napisał/a:
Colta 89 (c54)

Z jakim silnikiem?
C51A - 1,3
C52A - 1,5
C53A - 1,6 i 1,6T
C58A - 1,8

A C54 mi się z niczym nie kojarzy - chyba że to diesel?

Anonymous - 12-09-2006, 12:01

tak, C54 to 1800D
Krzyzak - 12-09-2006, 12:25

Andrzej_wwa - jeśli dobrze zrozumiałem, to chcesz wyjąć przełącznik kierunków.
Najprościej jest:
- zdjąć dolny plastik (pod kierwnicą), potem górny
- zdjąć zaślepkę klaksonu, odpiąć kabelek, odkręcić śrubę na które trzyma się kiera (chyba 17 lub 19 mm), potem zdjąć pierścień zabezpieczający i wyjąć kierę
- odpiąć wtyczki od tego przełącznik i wykręcić śrubki i wyjąć i już masz przełącznik (także od wycieraczek) na wierzchu

Anonymous - 12-09-2006, 12:38

no i tu wlasnie jest problem...
zrobilem jak napisales:
1- zdjęcie plastików (góra i dół)
2 - zdjęcie kierownicy (tak jak piszesz: a) klakson b) sruba 17mm c) pierscionek d) kabelek odpinam i kierownca schodzi ladnie)

jednakze jest punkt trzeci... pod samą kierownicą gdzie jest regulacja długości drążka jest plastikowa osłona połączona z metalową tuleją na samym drążku - nijak nie widzę tam żadnych śrub mocujących ów plastik i ta tulejka wygląda jakby była nabita na drążek.

Być może laickim językiem źle to opisuję :wink: , postaram się zrobić jakieś zdjęcie dla zobrazowania istoty problemu.

Hubeeert - 12-09-2006, 12:39

Ściągnij sobie service manual do Twojego samochodu znaczy C5X - dostępny w downloads. Tam jest to pokazane co i jak. Co prawda nie ma diesla (bo to serwisówki z USA) ale w środku się te samochody mało różniły.
Anonymous - 12-09-2006, 12:53

w manualach juz szukalem i wszędzie bezpśrednio pod kierownicą jest usytuowany przełącznik, a u mnie pod kierownicą jest jeszcze ten plastikowy element maskujący - być może manuale przedstawiają kierownicę bez regulacji długości drążka... mój problem to ten czerwony element...
Wook@sH - 12-09-2006, 16:38

A czu Ty nie mówisz o takim czymś co wyłancza kierunki po przekręceniu kierownicy w przeciwną stronę?Zaraz za tym jest sprężynka? Jezeli tak wystarczy to przekręcic na bok delikatnie i pociągnąć,nie jest to w kazdym bądz razie jakos przymocowane na stałe. Innych nie ma zabezpieczeń, sam wyłącznik jedynie jest śrubkami przykrecony (w Galancie trzema).
Anonymous - 13-09-2006, 12:28


dla rozjasnienia tematu zrobilem kilka zdjec telefonem... ten czerwony element ze schematu to oslona plastikowa, która chowa się w kierownicy i jej wlasnie nie potrafię zdjąć (tak żeby z niej coś zostałoe :D )
a ten bolczyk na sprezynie odbijający kierunki to jest na tej plastikowej oslonie pod kierownicą.

Moze to rozjasni sprawę bo ja nie mam pomyslu...

[ Dodano: 18-09-2006, 09:42 ]
Witam, znalazłem błąd...
Otóż podczas zdejmowania wykonywałem dokładnie to co później napisał Krzyżak, czyli odkręcenie śruby (17), podkładka i pierścień... i tu był błąd - bo po zdjęciu pierścienia kierownica schodziła z tulejki... a powinna z drążka razem z tulejką.
Tak więc po odkręceniu śruby należy z założonym pierścionkiem obruszać nieco kierownicę (delikatne naprzemienne pukniecia w lewą i prawą stronę kierownicy) i kierownica schodzi z drążka razem z tuleją na której reguluje się wysokość kierownicy. Trochę mi zajęło dojście - ale zwalczyłem :D Tak czy siak dzięki za pomoc wszystkim życzliwym.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group