Problemy techniczne - uszkodzenie opon
Mont - 29-12-2009, 14:13 Temat postu: uszkodzenie opon Witajcie !
W połowie października założyłem do Outlandera II 2,0D-ID nowiutkie Michelin Alpine 4x4.
Przejechałm na nich do dnia dzisiejszego około 5tys.km.
W ostatnim miesiącu kilka razy jechałem z prędkością ok.130km/h i zauważyłem mocne wibracje kierownicy.
Wczoraj udałem się do serwisu gdzie opony kupiłem w celu wyważenia kół ale poinformowano mnie o ich uszkodzeniu .
Obie przednie opony na całej długości krawędzi mają wyszczerbione lamelki. Zaznaczam , że w większości jeździłem z załączonym 4WD, a w 20% 4WD LOCK.
Nie usłyszałem diagnozy czy przyczyny ich uszkodzenia, powędrowały na tylną oś z zaleceniem obserwowania stanu ogumienia.
Zdarzały się wypady w lekki teren czy ostrzejsze manewry na parkingu ale sporadycznie (może kilkadziesiąt km).
Zastanawiam się zatem nad przyczyną usterki i ewentualnym zgłoszeniem reklamacji u producenta. Co o tym sądzicie ?
Rtmaxx - 04-01-2010, 13:40
witam mysle ze powinieneś oddać je na reklamacje gwarancyjną. ale jeszcze sprawdz ile odważników jest naklejonych na te koła jeśli felgi sa proste w miare a opona bije to wada fabryczna opony. moje zdanie jest takie jak wyzej
mkm - 04-01-2010, 13:49
Mont, wrzuc jakies zdjecia.
Tu stara strona, ale moze bedzie przydatna:
http://www.opony.com.pl/e...owstawania.html
Mont - 07-01-2010, 14:04
Niewłaściwa eksploatacja opony "zimowej", przedwczesne zużycie bieżnika wskutek jazdy po drogach szutrowych, kamienistych. Opona przeznaczona jest do jazdy po śniegu i lodzie (bieżnik Kormoran Winter).
hmm to by można chyba tak zakwalifikować tylko kto określi ile można przejechać taka oponą po utwardzonym szutrze ??
zdjęć nie zrobiłem ale dzwoniłem do sprzedawcy po konsultacji z Michelin złożę reklamację po sezonie zimowym jak opony pójdą w odstawkę.
[ Dodano: 25-05-2010, 09:25 ]
Otrzymałem nareszcie odpowiedź na reklamację opon.
Uszkodzeniu uległ bark opony na całej zewnętrznej krawędzi (wyszczerbiona).
Producent uznał, że opona może być użytkowana pomimo "bicia" koła i konieczności przełożenia na tył.
Jako przyczynę uznali konakt opony z elementem pojazdu lub wynik buksowania opony o szorstką, chropowatą nawierzchnię .
Badanie nie wykazało błędu produkcyjnego ani materiałowego. Amen.
Bez komentarza.
|
|
|