To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - uszkodzenie opon

Mont - 29-12-2009, 14:13
Temat postu: uszkodzenie opon
Witajcie !
W połowie października założyłem do Outlandera II 2,0D-ID nowiutkie Michelin Alpine 4x4.
Przejechałm na nich do dnia dzisiejszego około 5tys.km.
W ostatnim miesiącu kilka razy jechałem z prędkością ok.130km/h i zauważyłem mocne wibracje kierownicy.
Wczoraj udałem się do serwisu gdzie opony kupiłem w celu wyważenia kół ale poinformowano mnie o ich uszkodzeniu .
Obie przednie opony na całej długości krawędzi mają wyszczerbione lamelki. Zaznaczam , że w większości jeździłem z załączonym 4WD, a w 20% 4WD LOCK.

Nie usłyszałem diagnozy czy przyczyny ich uszkodzenia, powędrowały na tylną oś z zaleceniem obserwowania stanu ogumienia.
Zdarzały się wypady w lekki teren czy ostrzejsze manewry na parkingu ale sporadycznie (może kilkadziesiąt km).
Zastanawiam się zatem nad przyczyną usterki i ewentualnym zgłoszeniem reklamacji u producenta. Co o tym sądzicie ?

Rtmaxx - 04-01-2010, 13:40

witam mysle ze powinieneś oddać je na reklamacje gwarancyjną. ale jeszcze sprawdz ile odważników jest naklejonych na te koła jeśli felgi sa proste w miare a opona bije to wada fabryczna opony. moje zdanie jest takie jak wyzej
mkm - 04-01-2010, 13:49

Mont, wrzuc jakies zdjecia.
Tu stara strona, ale moze bedzie przydatna:
http://www.opony.com.pl/e...owstawania.html

Mont - 07-01-2010, 14:04

Niewłaściwa eksploatacja opony "zimowej", przedwczesne zużycie bieżnika wskutek jazdy po drogach szutrowych, kamienistych. Opona przeznaczona jest do jazdy po śniegu i lodzie (bieżnik Kormoran Winter).

hmm to by można chyba tak zakwalifikować :| tylko kto określi ile można przejechać taka oponą po utwardzonym szutrze ??
zdjęć nie zrobiłem ale dzwoniłem do sprzedawcy po konsultacji z Michelin złożę reklamację po sezonie zimowym jak opony pójdą w odstawkę.

[ Dodano: 25-05-2010, 09:25 ]
Otrzymałem nareszcie odpowiedź na reklamację opon.

Uszkodzeniu uległ bark opony na całej zewnętrznej krawędzi (wyszczerbiona).
Producent uznał, że opona może być użytkowana pomimo "bicia" koła i konieczności przełożenia na tył.

Jako przyczynę uznali konakt opony z elementem pojazdu lub wynik buksowania opony o szorstką, chropowatą nawierzchnię .
Badanie nie wykazało błędu produkcyjnego ani materiałowego. Amen.
Bez komentarza.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group