Carisma - Techniczne - Głośna praca zimnego silnika?
mskiba03 - 04-01-2010, 00:50 Temat postu: Głośna praca zimnego silnika? Witajcie,
Wiem że każdy diesel jak jest zimny głośniej chodzi, ale mi się wydaje że moja cari jednak chodzi za głośno, bo naprawdę jak traktor:/ Jak się nagrzeje śmiga jak benzynka. Powiedziecie mi co może mieć wpływ na to że zimny silnik tak hałasuje?
PS. Jak odpalam go z rana po mroźnej nocy, nie odpala za pierwszym razem. Jak lekko dodam gazu to odpala bez problemu. Wydaje mi się, że problemem jest ssanie. Tylko teraz pytanie, jak działa ssanie w dieslu?
Anonymous - 04-01-2010, 07:52
mskiba03, swiece zarowe
robertdg - 04-01-2010, 15:07
mskiba03 napisał/a: | Wydaje mi się, że problemem jest ssanie. Tylko teraz pytanie, jak działa ssanie w dieslu? | Jest realizowane poprzez zmianę kąta wtrysku na pompie, jeżeli świece żarowe będą padnięte, wystarczy jedna to będą duże trudności z uruchomieniem silnika, zwłaszcza w temperaturach ponizej 0, ponadto przy padniętych świecach auto w trakcie długiegi kręcenia i tuż po odpaleniu kopci na biało.
mskiba03 - 05-01-2010, 01:30
Świece mam nówki sztuki.
robertdg - 05-01-2010, 16:36
mskiba03, najlepiej byłoby jakbys podjechał do jakiegos pompiarza, może wtryski nie rozpylają jak powinny, albo trzeba wyregulować pompe, ile autko ma najechane km
mskiba03 - 05-01-2010, 16:54
Autko ma (przynajmniej na liczniku) 154 tys kilometrow. Do pompiarza chętnie bym podjechał, tylko pytanie gdzie w wawie jest taki, który bedzie sie na tym znal, a nie na dzien dobry bedzie chcial regenrowac wtryski i pompe
PS. Padł pomysł na to, że może to być problem luzów na zaworach? Jak w silniku 1.9TD 90KM sprawdzić jakie są luzy i jak je ustawic?
robertdg - 05-01-2010, 17:34
mskiba03, jak sie nie myle to tam sa hydrauliczne kasatory luzów, a regulacje przeprowadza sie poprzez wymiane plytek szklanek, sciagasz pokrywe zaworów, podnosisz powiedzmy prawa strone auta wbijasz 5ty bieg i jedziesz z koksem sprawdzajac luzy zaworowe szczelinomierzem w instrukcji wdle manuala, jednak ja uwazam ze to nie bedzie wina luzów zaworowych tylko regulacji pompy, ewentualnie zle rozpylajacych wtryskiwaczy, ostatecznie potrzebowałbys mechanika co robi przy silnikach Renault, bo to wkoncu silnik Renault, nie wiem czy serwis Bosch sie tego podejme, zapytaj na kanale regionalnym o polecanego pompiarza, moze Bartek bedzie wiedzial gdzie mozna zrobic taka usluge porzadnie.
Owczar - 05-01-2010, 19:04
mskiba03, czy po odpaleniu zimnego silnika obroty są ok?
Co do głośnej pracy silnika. Na jakim oleju jeździsz? Głośniejsza praca na zimnym silniku jest raczej objawem normalnym. Ale jeśli uważasz że jest zbyt głośny to trzeba sprawdzić wtryski czy przypadkiem któryś nie leje jak jest zimny.
mskiba03 - 05-01-2010, 22:41
Zraz po odpaleniu zimnego silnika to gasnie, za drugim razem juz smiga, obroty sa powiedzmy ze ok, jak sie rozgrzeje to ida troche do gory jak to podobno w dieslach Olej to castrol magnatec 10w40
robertdg - 05-01-2010, 22:46
mskiba03, możesz spróbowac jeszcze z Elf Competiton STI 10W40
loidd - 06-01-2010, 16:43
robertdg napisał/a: | mskiba03, jak sie nie myle to tam sa hydrauliczne kasatory luzów |
Nieprawda
mskiba03 - 06-01-2010, 23:28
loidd, skoro nie sa hydrauliczne to jak je wyregulowac?
deejay - 06-01-2010, 23:33
kąt wtrysku przestawiony na 99,9 % , bardzo czesta usterka tych motorów
robertdg - 06-01-2010, 23:35
mskiba03, sprawdzasz szczelinomierzem i jak potrzeba wymieniasz plytke od szklanki na taka odpowiedniej grubosci.
Anonymous - 17-02-2010, 08:14
No ja tez mam problem z odpaleniem. Jak dobrze pojdzie to za 4-5 razem odpali ale to jak długo trzymam kluczyk i dodaje gazu jeszcze. Kupiłem nowy aku bo stary już nie dawał rady i zdechł. Teraz świece będę sprawdzał ale mają rok. Bo dalej mam problemy z odpaleniem nawet przy temperaturze -1.????
|
|
|