To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] co się dzieje?

Anonymous - 04-01-2010, 13:56
Temat postu: [1G 90-94] co się dzieje?
Witam
wyczyściłęm ostatnio przepustnice i oto co się dzieje:

http://www.youtube.com/watch?v=2rICRdsPZcE

czy to normalne i teraz czeka mnie znowu grzebanie w IPS-ie???

HouseM - 04-01-2010, 14:17

Zjawisko jak najbardziej typowe/prawidłowe po czyszczeniu przepustnicy.
Teraz wejdź tutaj http://mitsubishifan.webpark.pl/ i poczytaj o regulacji koniecznej po każdym czyszczeniu przepustnicy.

Anonymous - 04-01-2010, 19:58

ok ale czemu mi ips nie chce pokazać zera a śruba od obrotów jest na maxa wkręcona a i tak mam obroty na 1400 chociaż tyle że teraz już nie faluja
Adaho_krak - 04-01-2010, 20:37

beben1982 napisał/a:
ips nie chce pokazać zera a śruba od obrotów jest na maxa wkręcona


IPS to czujnik zamknięcia przepustnicy - jakie zero masz na myśli ??

beben1982 napisał/a:
jest na maxa wkręcona a i tak mam obroty na 1400


A wprowadziłeś auto w tryb serwisowy podczas regulacji obrtów, w/g instrukcji Krzyżaka z jego strony, podanej dwa posty wyżej przez HouseM ??

Anonymous - 05-01-2010, 07:11

tak tryb serwisowy był a zero ma pokazywać miernik przy regulowaniu IPS-a
"Teraz wkręcamy IPS do momentu aż na mierniku pojawi się 0 - oznacza to moment, w którym trzpień dotknie masy."

Adaho_krak - 05-01-2010, 09:14

beben1982, IPS to zwykły czujnik masowy, zasada działania taka jak czujnika w drzwiach do oświetlenia wnętrza. Jak przepustnica jest zamknięta (puszczony pedał gazu) ma być rozwarty, minimalne naciśnięcie pedału ma go zewrzeć. Jeśli jest zwarty cały czas tzn. jest uszkodzony.
Serek - 05-01-2010, 13:49

IPS działa na zasadzie styku ale nie jak czujnik w drzwiach. Na jego pinie ECU odczytuje opór elektryczny, który powinien wskazać wartość zero po zdjęciu nogi z gazu. Uszkodzony/stary czujnik pokazuje więcej niż zero mimo, że linka gazu jest luźna. Wprowadza to w błąd ECU.
Adaho_krak - 05-01-2010, 19:11

Serek napisał/a:
IPS działa na zasadzie styku ale nie jak czujnik w drzwiach


A jak działa czujnik w drzwiach ?? Na zaszdzie styku jak są otwarte (IPS na zasadzie styku jak przepustnica otwarta) i na zasadzie bezstyku (na mierniku 0) jak drzwi są zamknięte (IPS na zasadzie styku jak przepustnica otwarta). Uszkodzony czujnik w drzwiach nie zgasi światła, uszkodzony TPS nie powie ECU że przepustnica jest zamknięta :)

Serek - 05-01-2010, 23:30

Błąd. W drzwiach siedzi najprościej mówiąc blaszka zwierająca do masy, działa na zasadzie: dotknij masy a się zapali. tymczasem IPS to nie jest zwykły zwieracz, który po zetknięciu zamyka obwód. Tutaj ważny jest pomiar oporu elektrycznego. Próbowałem zamienić IPS ze zwykłym zwarciem na mase, nie działa.
Nikoś - 06-01-2010, 07:22

A czy silnik reaguje na kręcenie srubą od regulacji obrotów? Jesli nie to najprawdopodobnie padł ci baypas. A czy jak czyściłeś przepustnice to nie dostał się do kanałów jakiś syf?
Adaho_krak - 06-01-2010, 12:25

Serek napisał/a:
Błąd. W drzwiach siedzi najprościej mówiąc blaszka zwierająca do masy, działa na zasadzie: dotknij masy a się zapali. tymczasem IPS to nie jest zwykły zwieracz, który po zetknięciu zamyka obwód. Tutaj ważny jest pomiar oporu elektrycznego. Próbowałem zamienić IPS ze zwykłym zwarciem na mase, nie działa.


W takim razie przepraszam za wprowadzenie w błąd. Ja swój IPS ustawiałem "kontrolką żarówkową" i działa bez zarzutu.

Nikoś napisał/a:
A czy silnik reaguje na kręcenie srubą od regulacji obrotów? Jesli nie to najprawdopodobnie padł ci baypas. A czy jak czyściłeś przepustnice to nie dostał się do kanałów jakiś syf?

To również cenna uwaga :)

Anonymous - 07-01-2010, 07:12

czyli że uszkodzony jest czujnik IPS? śrubka regulacji działa bo jak ją odkręcam to obroty się podnoszą natomiast teraz jest wkręcona do oporu i obrotomierz pokazuje 1400 no chyba że włączę całą elektryke szyby zapalniczkę itp to wtedy spadają do ok 900
Serek - 07-01-2010, 11:14

IPS, TPS, być może CPS jeżeli nierówno pracuje...
TPS - throttle position sensor
CPS - camshaft position sensor

a tak wogóle to czy po czyszczeniu przepustnicy pozostawiłeś auto w spokoju aby samo "nauczyło' się obrotów?

HouseM - 11-01-2010, 16:03

Serek napisał/a:
Błąd. W drzwiach siedzi najprościej mówiąc blaszka zwierająca do masy, działa na zasadzie: dotknij masy a się zapali. tymczasem IPS to nie jest zwykły zwieracz, który po zetknięciu zamyka obwód. Tutaj ważny jest pomiar oporu elektrycznego. Próbowałem zamienić IPS ze zwykłym zwarciem na mase, nie działa.



Pleciesz głupoty. IPS to zwykły mikrostyk ON/OFF. Mylisz terminy. TPS to czujnik o zmiennym oporze .

Serek - 11-01-2010, 17:36

HouseM, jeżeli obaj mamy na myśli ten jednopinowy czujnik, to manual dla DOHC wyraźnie określa zasadę jego działania.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group