Carisma - Ogólne - Problem z przelaczaniem sie z lpg na benzyne podczas jazdy
brumek - 04-01-2010, 16:59 Temat postu: Problem z przelaczaniem sie z lpg na benzyne podczas jazdy Witam
Ostatnio w moim miśku pojawil sie dziwny problem - mianowicie czasami podczas jazdy na lpg sam przelacza sie na benzyne (gasnie kontrolka od gazu i zapala sie Check Engine). Wlacznik lpg wogole nie reaguje na naciśniecie. taka przerwa trwa od kilkunastu sekund do kilku minut pozniej kontrolka zaczyna migać i po przekroczeniu 2tys obr/min gaz znow sie wlacza a check gasnie - problem wystapil juz 3 razy w ciagu tygodnia. ma ktos pomysł co to moze byc???
(dodam ze check czasami sie zapalał szczegolnie podczas mrozu lub wilgoci ale po krotkim czasie gasl a samochod caly czas pracował na lpg)
Carisma 1.8 16v (LPG Lovato , sterownik Autronic AL-700 , przebieg na lpg ok 85kkm)
Anonymous - 04-01-2010, 21:09
wygląda jakby ciśnieniowy czujnik gazu. tylko że jak on wysiada to tak jak by się nam gaz kończył, wtedy właśnie nie można przełączyć na gaz a po chwili się da. może to jego wina.
brumek - 05-01-2010, 13:48
Byc moze - pojade go gazownika, mam nadzieje ze cos wymysli.
Zauwazylem cos jeszcze. Mianowicie problem z samoczynnym przelaczaniem z lpg na benzyne wystepuje głownie podczas jazdy "spacerkowej" czyli np 70-80 km/h. wiec moze cos nie tak z czujnikiem temp lub termostatem?? (wskazowka temp dziala normalnie)
Anonymous - 05-01-2010, 14:43
termostat raczej napewno nie!
a jak by była wina czujnika temp to by się późno (lub wcale) przełanczał na gaz.
a nie dzieje sie to jak dodajesz gazu (obciążasz silnik)??
brumek - 08-01-2010, 16:25
Raczej nie zauważyłem , żeby działo sie to podczas dodawania gazu.
pierwszy raz wystapiło podczas jazdy ok 80km/h (na piatym biegu wiec ok 2.2tys obr/min)
drugi tak samo, kolejne: na postoju przy wolnych obrotach i przy przyśpieszaniu delikatnym - gdy silnik nie byl dobrze nagrzany - wiec nie ma reguły.
Ps ile moze kosztowac taki czujnik i gdzie on sie znajduje?
(reduktor LOVATO , centralka Autronic , instalka oczywiscie II gen)
Anonymous - 08-01-2010, 17:49
niewielki koszt żędu 20-40zł powinien być na reduktorze. a proponuje ci żebyś podjechał do zakładu gdzie ci robili (mają program i części zamienne ) i pogadał bo jakoś dziwnie to sie dzieje. u mnie się wysypał najpierw ciśnieniowy potem termometr.
Damian79 - 11-01-2010, 21:47
Miałem podobny problem z tym że u mnie do wymiany poszła centralka od gazu bo też się sam przełączał na benzynę podczas jazdy.Z tym że tylko po zdjęciu nogi z gazu a po wciśnięciu zaskakiwał z powrotem na gaz
|
|
|