To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Rozrząd 4G63

joker - 05-01-2010, 17:19
Temat postu: [1G 90-94] Rozrząd 4G63
Witam wszystkich ,ostatnio zaglądałem do rozrządu i zobaczyłem ze pasek jest dość luzny tzn mogę go prawie zsunąć z kół rozrządu i mam pytanie czy tak powinno być?
Kubica - 05-01-2010, 17:27

Absolutnie!!!! Nie odpalaj auta zanim tego nie zrobisz, jezeli spadnie ci pasek lub peknie szlak trafi zawory i glowice. Musi byc bardzo naciagniety. Spróbuj sprawdzic samonapinacz paska rozrzadu.
promo211 - 05-01-2010, 18:41

Pasek powinien siedzieć sztywno na kołach. Albo pociekł Ci napinacz albo może rolka któraś się rozpadła na łożyskach. Koniecznie przejrzyj.
kamil4711 - 06-01-2010, 07:56

prawdopodobnie napinacz , koszt ok 400 zl
Anonymous - 06-01-2010, 20:00

Pasek nie może być bardzo mocno naciągnięty,na pewno srawdż napinacz ale są momenty kiedy silnik się zatrzyma w pewnej pozycji to pasek wydaje się za lużny.
wuerce - 06-01-2010, 23:03

a co to za momenty? napięcie ma być cały czas takie samo, a generowane jest przez napinacz, więc raczej nie można ustawić "za mocno"
e-gen - 06-01-2010, 23:40

Rolka napinająca "się opuściła" lub ewentualnie napinacz hydrauliczny kaput
Anonymous - 07-01-2010, 07:52

wuerce napisał/a:
a co to za momenty? napięcie ma być cały czas takie samo, a generowane jest przez napinacz, więc raczej nie można ustawić "za mocno"

Zrób kilka rozrządów na 4G63, rozbierz pompę olejową i zobacz jak jest skonstruowana to pogadamy.

Futrzakowaty - 07-01-2010, 18:23

wuerce akurat rozrzad da sie ustawic tak, że pasek będzie napiety zbyt mocno dlatego podaje sie wartości "luzu" paska, ze ma się poddać o tyle z taką a nie inną siłą. Napinacz w ekli reguluje ale tylko w pewnym zakresie ten naciąg- dlatego jest podana wartość o jaką po ustawieniu rozrządu, napięciu paska, wyciągnięciu zawleczki z napinacza i wykonaniu 2 obrotów korbowodem ma się wychylić ramie trzpień napinacza- o ile pamietam jest to 3.8-4.2 mm.
poza pompąolejową drobne wachania w napięciu paska powodują też wałki rozrządu- krzywki na nich. Między innymi przez to przestawiają się kółka wałków w trakcie ustawiania rozrządu jak puścisz klucz:D

wuerce - 07-01-2010, 18:42

co wy gadacie?
co ma wspólnego z tym budowa pompy, skoro rolka napędzająca ją obraca się centralnie wokół własnej osi?
futrzakowaty dobrze pamiętasz wartości wychylenia ramienia trzpienia, ale jego wychylenie zależy od ustawienia rolki napinającej, która jest jedynym elementem zamocowanym na mimośrodzie (nie licząc napięcia balansu). co to za krzywki na wałkach rozrządu?

barteski - 07-01-2010, 19:49

zamiast sie kłucic wytłumaczcie koledze co i jak joker, jak pasek da sie zsunac bez problemu z kułek to napewno jest cos nie tak .A 4g63colt,co ma do naciagu pompa oleju i jej budowa??
Anonymous - 07-01-2010, 19:52

wuerce, Nie wiesz co to są krzywki,to wiele tłumaczy.

[ Dodano: 07-01-2010, 19:59 ]
barteski napisał/a:
.A 4g63colt,co ma do naciagu pompa oleju i jej budowa

Jeśli naciągniesz za mocno to pompa oleju się rozleci,mówienie komuś że ma być bardzo mocno naciągnięty pasek może wprowadzić w błąd.

wuerce - 07-01-2010, 20:06

4g63colt masz podpis "pomóc wszystkim jeśli tylko mogę" a piszesz tak jakbyś robił wszystko, żeby tego nie zrobić. Chyba nie chcesz mi powiedzieć, że chodzi wam o te krzywki, które są odpowiedzialne za pracę zaworów?!?. Ja innych krzywek nie znam, ale to tak pasuje do tej teorii jak pięść do oka dlatego pytam - co to za krzywki?!?. Jeśli chodziło wam o te to idąc waszym tokiem rozumowania wałki rozrządu zwyczajnie są krzywe lub nie trzymają osi w przekroju co powoduje "drobne wahania" kół rozrządu. Dla mnie to oczywista bzdura, bo gdyby tak było to dawno poleciałyby simeringi przy ujściu wałków.
Napisałeś jeszcze, że pogadasz ze mną jak zrobię kilka rozrządów w tym modelu silnika. Zrobiłem jeden i to mi daje podstawę do tego, żeby się wypowiadać. Przypuszczam że inni też nie zrobili więcej niż ja, więc wygląda na to, że albo wyłączyłeś sam siebie z dyskusji, albo tylko ty masz prawo się tutaj wypowiadać, bo masz największą wiedzę, a wszyscy inni to amatorzy bez bladego pojęcia o temacie. Popraw mnie jeśli się mylę w kwestiach technicznych i napisz co to za "momenty" wg ciebie o których ja nie słyszałem, a o które pytałem, a nie kozacz doświadczeniem, bo chyba nie o to joker pytał.

Anonymous - 07-01-2010, 22:16

wuerce, ja nie kozacze tylko nie chcę żeby ktoś rozwalił sobie silnik próbując za wszelką cenę napiąć za mocno pasek rozrządu,a dla Ciebie mam sposób żebyś sobie sprawdził momenty w których się wydaje że pasek jest zbyt luzny,odkręć górną osłonę i odpal kliperka kilka razy i w pewnym momencie pasek będzie luzny na kołach zębatych wałków rozrządu, ten właśnie efekt jest spowodowany krzywkami na wałkach.
wuerce - 07-01-2010, 23:07

O mój silnik się nie martw i dalej nie rozumiem jak krzywki na wałkach mają powodować luzowanie i napinanie paska? Co to ma na celu? Czy jeśli rozrząd ustawiony jest na znakach to wtedy pasek jest napięty czy luźniejszy? Wybaczcie ale ja nigdy o tym nie słyszałem po prostu....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group